اولین رئیس تلویزیون ملی ایران درگذشت/نسبت او با مربی مطرح فوتبال چه بود؟

رئیس پیش از انقلاب تلویزیون ملی ایران درگذشت او متولد فروردین ۱۳۱۷ در لاهیجان بود.
کد خبر: ۱۲۵۶۱۵۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴ 27 August 2024
|
8800 بازدید
|
۱

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا قطبی، اولین رییس سازمان تلویزیون دولتی ایران در پیش از انقلاب در سن ۸۶ سالگی در پاریس درگذشت.  قطبی رییس رادیو و تلویزیون ملی ایران از سال ۱۳۴۲ مقدمات راه‌اندازی این سازمان را با همراهی فرخ غفاری و سیروس هدایت فراهم کرد.

احمدعلی مسعود انصاری، پسرخاله فرح، او را از اعضای اصلی حلقه گروه سیاسی فرح می‌داند که خواست آنها اصلاح مملکت براساس سلیقه خود و گرفتن قدرت از طریق فرح بود. به گفته انصاری، رضا قطبی رادیو و تلویزیون را گسترش داد و اکثر افرادی که برایش کار می‌کردند او را دوست داشتند. خاطرات چهره‌های با سابقه تلویزیون در پیش از انقلاب گواه این حرف است.

سپهبد محسن هاشمی نژاد درباره نحوه فعالیت او در تلویزیون ملی ایران گفته است: خود من در کانال دو فیلمی را دیدم که به دانشجویان نشان می‌داد به چه ترتیب شما در مقابل پلیس مقاومت کنید. یک فیلم سینمایی که موضوعش این بود. همان شب به آقای قطبی تلفن کردم که آقا شما چه منظوری از این کار دارید؟ شما نمی‌بینید الان وضع دانشگاه‌ها به چه صورتی است که هر روز پلیس با دانشجویان درگیر است؟ شما دارید درس می‌دهید به این‌ها؟

به گفته محمد باهری، رضا قطبی معتقد بوده که جلوی تظاهرات مخالفان شاه نباید گرفته بشود چون تظاهرات سالمی هست و به سربازان و افسران گل داده شده است. او همچنین معتقد به عفو مخالفان بوده است.

نسبت رضا قطبی با افشین قطبی

با مطرح شدن نام افشین قطبی به عنوان مربیگری تیم فوتبال پرسپولیس در سال ۱۳۸۶ بسیاری از رسانه‌ها مدعی شدند او پسر رضا قطبی است. اما افشین قطبی ماه‌ها بعد پیش از نوروز ۱۳۸۷ در یک گفتگوی رادیویی این نسبت را تکذیب کرد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۶
روحش شاد
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...