توضیحات باشگاه سپاهان درباره بودجه ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی + پاسخ تابناک

باشگاه سپاهان در خصوص بودجه اعلام شده از سوی شرکت فولاد مبارکه که تابناک به آن اشاره کرده بود، توضیحاتی ارائه کرده و بدون اشاره به رقم دقیق بودجه سال ۱۴۰۳ آن را مربوط به ۲۷ رشته دانسته است.
کد خبر: ۱۲۵۶۴۱۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴ 28 August 2024
|
4739 بازدید
|
۷

توضیحات باشگاه سپاهان درباره بودجه ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومانی + پاسخ تابناک

به گزارش تابناک ورزشی، پس از ارائه گزارش مستند تابناک در بخش اقتصادی مبنی بر «ریخت و پاش فولاد مبارکه برای تبلیغات» بر اساس داده‌های سایت کدال که برگرفته از گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی است، «جوابیه فولاد مبارکه به گزارش هزینه هزار میلیاردی تبلیغات» در خصوص بودجه یک هزار و ۱۵ میلیارد تومانی این شرکت به تابناک ارسال شد. در بند اول جوابیه شرکت فولاد مبارکه که برای تابناک ارسال شد، اشاره شده بود که ۹۲ درصد از بودجه تبلیغات مربوط به هزینه‌های مربوط به باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان است.

گروه ورزشی تابناک با توجه به ارسال این جوابیه از سوی شرکت فولاد مبارکه اصفهان به محاسبه سهم ۹۲ درصدی باشگاه سپاهان از بودجه هنگفت تبلیغات این شرکت پرداخت و در قالب خبری اختصاصی با عنوان «بودجه باشگاه سپاهان لو رفت؛ ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان»  به بودجه سال ۱۴۰۳ این باشگاه ورود کرد.

روابط عمومی باشگاه سپاهان به دنبال درج چنین خبری، گزارش عملکردی را در قالب جوابیه برای تابناک ارسال کرده که عیناً در ادامه می‌آید:

«در پی انتشار مطلبی در تاریخ ۶ شهریور ۱۴۰۳ در پایگاه خبری تابناک با عنوان ((«اختصاصی «تابناک»؛ بودجه باشگاه سپاهان لو رفت؛ ۹۳۳/۸۰۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان ناقابل!»)) از آنجا که مطلب مورد نظر متاسفانه از نظر کارشناسی و آشنایی با واقعیت های موجود حاوی ایرادات متعددی است، انتظار می رود بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات و به منظور جلوگیری از انحراف افکار عمومی و جامعه ورزش کشور، دستور فرمائید پاسخ ذیل با قید فوریت و با همان کیفیت انتشار در آن پایگاه اطلاع رسانی منتشر گردد:

ابتدا لازم است در مورد تیتر مطلب مذکور نکته‌ای بیان شود که بودجه این باشگاه محرمانه و مخفی نبوده است که آن رسانه محترم مدعی لو رفتن آن شده است!

جهت اطلاع همکاران رسانه ای پایگاه خبری تابناک، بودجه این باشگاه هر ساله در مجمع عمومی سالیانه شرکت فولاد مبارکه اصفهان و با رای و نظر سهامداران شرکت تعیین و مصوب و ابلاغ می‌شود! در بند ۱۲ گزارش مجمع عمومی سالانه این شرکت که در تیرماه سال جاری برگزار شد عبارت زیر ذکر شده است:

((مجمع شرکت در قالب قرارداد تبلیغاتی با باشگاه فرهنگی و ورزشی سپاهان با افزایش 30 درصدی مبلغ قرارداد نسبت به مصوبه سال قبل موافقت نموده و مقرر گردیده است هرگونه هزینه کرد در این خصوص در چارچوب قوانین و مقررات انجام و گزارشی از عملکرد و برنامه های آتی شرکت به سهامداران عمده بالای پنج درصد ارائه نماید.))

همچنین لازم است جهت استحضار مخاطبین آن رسانه و عموم مردم مروری مجدد بر ماهیت و رسالت باشگاه فولاد مبارکه سپاهان داشته باشیم:

همانگونه که مطلعید باشگاه فرهنگی ورزشی سپاهان به عنوان یکی از مهمترین حوزه های مسئولیت اجتماعی شرکت فولاد مبارکه اصفهان نقش مهمی در شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی استان اصفهان داشته و دارد.

در حال حاضر با حمایت و هزینه کرد شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در این باشگاه بیش از ۲۲۰۰ ورزشکار زن و مرد در سطوح مختلف سنی، در قالب ۸۵ تیم و در حوزه ۲۷ رشته ورزشی در سطح حرفه ای به فعالیت مشغولند.

در این زمینه آکادمی های این باشگاه در حوزه رشته های فوتبال، هندبال، کشتی فرنگی و والیبال در بخش آقایان و بانوان و همچنین تیم های ورزشی سپاهان در رشته‌های فوتبال، هندبال، والیبال، دوچرخه‌سواری، شمشیربازی، تیر و کمان، تیراندازی، ووشو و... از باکیفیت ترین و اثر گذارترین پایگاه های استعدادیابی و استعدادسازی کشور بوده و در سال گذشته بیش از ۱۲۰ ورزشکار را به تیم های ملی کشور معرفی نموده است.

از این گذشته باشگاه سپاهان برای پوشش فعالیت های ورزشی خود زیرساخت های متعددی را توسعه داده و از آن‌ها نگهداری می‌کند که این مسئله نیز یکی از بخش مهم عملکردی باشگاه است. مجموعه نقش جهان، کمپ باغ فردوس، کمپ صفاییه، کمپ مشتاق، کمپ قدس و مجموعه اقامتگاه‌های ورزشی اهم این زیرساخت‌ها به شمار می‌روند.

بنابر‌این بودجه‌ای که در مجمع شرکت فولاد مبارکه مصوب می‌شود فقط مربوط به تیم فوتبال نیست!

این بودجه تمام ۲۷ رشته‌ ورزشی و ۸۵ تیم، هزینه‌ کلیه فعالیت‌های زیرساختی عمرانی، هزینه پشتیبانی و استمرار فعالیت آکادمی‌های ورزشی، هزینه‌ های جاری و حقوق و دستمزد اعضای باشگاه و سایر هزینه‌ها را در برمی‌گیرد که تیم فوتبال بخشی از این مجموعه عظیم است.

در تیم فوتبال هم باشگاه سپاهان بر اساس دستورالعمل‌های قانونی، ملزم به ارائه قراردادهای خود به مبادی مرتبط بوده و می‌بایست آن‌ها را در سازمان لیگ ثبت کند و ذیل حسابرسی‌های موجود از سمت شرکت فولاد مبارکه و سایر نهادهای نظارتی، این باشگاه به هیچ وجه نمی‌تواند مبلغی خارج از قراردادها پرداخت نماید یا بالاتر از مبلغ سقف بودجه خود در تیم فوتبال هزینه کند. 

نکته قابل توجه آنکه قانون ابلاغی سازمان لیگ صرفاً ناظر به قراردادهای کادر فنی و بازیکنان است و سایر هزینه‌های زیرساختی و پشتیبانی، مشمول این قانون نمی‌شود.

بار دیگر تاکید می‌شود که باشگاه سپاهان در خصوص قراردادهای بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال بزرگسالان، صرفاً بر اساس دستورالعمل ناظر بر قراردادهای فدراسیون مشهور به «سقف بودجه» عمل می‌کند و سایر مبالغ بودجه مصوب باشگاه در مجمع شرکت فولاد مبارکه در حوزه‌های ورزش قهرمانی، آکادمی‌ها فعالیت‌ های زیرساختی و سایر بخش‌ها هزینه می‌شود.

برای اطلاع از میزان هزینه‌کرد باشگاه فولاد مبارکه سپاهان در تیم فوتبال بزرگسالان، کافی است به سقف بودجه مصوب باشگاه‌های کشور رجوع کنید که این عدد عیناً رقم هزینه‌کرد باشگاه سپاهان در این زمینه خواهد بود.

در پایان این مسئله را بیان می‌داریم که امیدواریم در موارد آتی، همکاران رسانه‌ای ما در مجموعه وزین تابناک، پیش از انتشار چنین مطالبی، صحت اطلاعات را از نمایندگان باشگاه جویا شوند تا علاوه بر انتقال محتوای صحیح به جامعه، به اعتبار و مرجعیت آن رسانه‌ محترم خدشه‌ای وارد نگردد. باشگاه سپاهان آمادگی خود را جهت تبادل اطلاعات با پایگاه خبری تابناک اعلام می‌دارد.»

جوابیه باشگاه سپاهان به تابناک، در شرایطی ارسال شده است که گویا نگارنده آن خبر منتشره از سوی تابناک را به درستی و تا انتها نخوانده است. در این خبر آمده است: «اینکه چه میزان از رقم ۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی برای تیم فوتبال و چه میزان برای سایر رشته‌ها هزینه می‌شود، نکته‌ای است که مسئولان باشگاه سپاهان باید درباره آن پاسخگو باشند، اما آنچه مسلم است، بخش فوتبال مردان سهم عمده‌ای از بودجه باشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد که قابل مقایسه با هیج رشته دیگری نیست.» یعنی تابناک در خبر خود به درستی اشاره کرده است بوده ۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی اعلامی از سوی فولاد مبارکه مربوط به باشگاه سپاهان است و این باشگاه خودش باید پاسخگو باشد که چه میزان از این بودجه را برای تیم فوتبال مردان استفاده می‌کند.

همچنین باشگاه سپاهان در جوابیه خود به قانون سقف بودجه مصوب باشگاه‌ها اشاره کرده است، در حالی که بر اساس همین قانون و به علت عبور این باشگاه از سقف بودجه، کارت بازی مهدی لیموچی و استیون انزونزی صادر نشد. با این حال سپاهان پس از این اعمال قانون اقدام به خرید ابوبکر کامارا هم کرده است که مشخص نیست چگونه و از چه محلی قرار است دستمزد این نفرات پرداخت شود، در حالی که پیش از این کارت بازی دو بازیکن سپاهان به دلیل تخطی از قانون پرداخت نشده بود. سپاهانی‌ها حتی فصل گذشته هم با چنین مشکلی مواجه شده بودند و کارت عیسی آل‌کثیر صادر نمی‌شد و حتی یک امتیاز نیز از آنها کسر شد که همین نشان می‌دهد تخطی از قانون برای دومین سال پیاپی رخ داده است. با وجود اینکه تابناک نوشته است بودجه ۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مربوط به باشگاه سپاهان است و درباره تیم فوتبال خواستار پاسخگویی بوده، اما طبق ضرب‌المثل زیبای «آب که جاری شد خودش چاله را پیدا می‌کند» گویا نشر این گزارش از سوی تابناک و اشاره به رقم بودجه باشگاه سپاهان، در جای درستی قرار گرفته و رسانه این باشگاه سراسیمه برای تکذیب عدد اعلام شده از سوی شرکت فولاد مبارکه، حتی نگاه کاملی به خبر تابناک نداشته و تیم فوتبال را از این عدد بزرگ، مبری کند.

نکته دیگری که در جوابیه باشگاه سپاهان وجود دارد، خط آخر آن است که «باشگاه سپاهان اعلام آمادگی کرده با پایگاه خبری تابناک تبادل اطلاعات کند» اما خبرنگار تابناک با محمدصادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان که نام او ذیل جوابیه آمده بود تماس برقرار کرد تا درباره محتوای جوابیه گپ‌وگفتی صورت بگیرد که مدیر روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان برخلاف جوابیه شرکت فولاد مبارکه اصفهان عدد بودجه اعلام شده از سوی شرکت فولاد مبارکه را اشتباه خواند و پس از مورد سؤال قرار گرفتن درباره عدد واقعی، از پاسخ طفره رفت و گفت: «اصلاً راجع‌به عدد نمی‌خواهم صحبت کنم.»

با این تفاسیر، بازهم گویا باشگاه سپاهان برخلاف شرکت فولاد مبارکه اصفهان که با شفافیت درباره بودجه هنگفت تبلیغات شفاف‌سازی کرده و اعلام شده ۹۲ درصد بودجه یک هزار و ۱۵ میلیارد تومانی (۹۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی) متعلق باشگاه سپاهان است، علاقه‌ای به شفافیت نداشته و جوابیه آنها نیز بیشتر شبیه به گزارش کاری درباره باشگاه‌داری و تیم‌های تحت پوشش این باشگاه بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
بعد دولت به بانک ها فشار وارد میکنه که چرا وام ازدواج به جوان ها نمیدهند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
آفرین به باشگاه سپاهان که هزینه ورزش کشور می‌کنه. به جای تایید تخریب می فرمایید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
این‌ پول مال من و تو هست باید بگن کجا و چجوری هزینه میکنن
ارث پدرشان که نیست
حالا یک رسانه هم اومده از حق بیت المال دفاع میکنه از متخلف حمایت میکنی؟
متاسفم واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
تابناک بدجور به جون تیمها بجز یک تیم خاص افتاده. خیلی تابلو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
خخخ
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۷
جالبه خبرگزاری تابناک همیشه با عناوین تخریبی جوری مطلب نیدهد انگار تیم های سرخابی با نذری و صلوات بازی میکنند، هوادار متمول جبران همه هزینه ها را میکتد، چرا ان هزینه صرف امور خیریه نمی شود؟ دو هفته برد سپاهان این همه حاشیه!
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
خوب بلدی برا سپاهان حاشیه بسازی سپاهان اندازه نصف بودجه فقط بازیکن فروخته بعد حق نداره بازیکن بخره ؟ خیلی حقیرین واقعا ، برو ببین استقلال و پرسپولیس و تراکتور چطور خرج کردن فقط بلدین به سپاهان گیر بدین
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...