طوفان و گرد و خاک زابل، ادارات را به تعطیلی کشاند

تمامی مراکز دولتی و بانک‌های منطقه سیستان به علت باد شدید و توفان گرد و خاک در روز پنجشنبه هشتم شهریور تعطیل شد.
کد خبر: ۱۲۵۶۴۴۱
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵ 28 August 2024
|
3577 بازدید

به گزارش «تابناک»، روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: براساس تصمیم مدیریت بحران استانداری، با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع توفان گرد و خاک و افزایش ریزگردها، ادارات، بانک‌ها و بیمه‌ها در منطقه سیستان (پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) به جز دستگاه‌های امدادی، درمانی و خدمات‌رسان در روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه تعطیل خواهند بود.

این در حالی است که بنا به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان، وزش باد شدید تا بیشینه سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت زابل را در نوردیده و گرد و غبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در این شهر به سه هزار متر کاهش داده است.

گفته می‌شود تا جمعه در نواحی شمالی باد شدید و گرد و خاک برای نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی، افزایش غبار برخی نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد شدید زابل را در نوردید

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان، گفت: وزش باد شدید با سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت زابل را درنوردید.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۷ کیلومتر در ساعت بامداد امروز چهارشنبه ،۷ شهریور ماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به سه هزار متر کاهش داد و در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۶۰ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا سه هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی اضافه کرد: غبار حاصل از طوفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا جمعه در نواحی شمالی باد شدید و گردوخاک برخی نقاط طوفان گردوخاک و برای نوار شرقی، نواحی مرکزی و مرز غربی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی، افزایش غبار برخی نقاط گردوخاک پیش بینی می‌شود. ملاشاهی ادامه داد: شنبه و یکشنبه در شمال استان وزش باد با شدت کمتر تداوم خواهد داشت.

وی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه را در اولویت قرار داده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...