تلف شدن ۲۵۰ تن ماهی پرورشی در آمل

رییس اداره دامپزشکی آمل واژگونی تریلی حمل مواد شیمیایی را عامل تلفات ۲۵۰ تن ماهی در مزارع پرورش ماهی سردآبی منطقه آب اسک اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۵۶۴۴۶
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰ 29 August 2024
|
3366 بازدید

به گزارش «تابناک»، محمد رسولی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: واژگونی تریلی حمل مواد شیمیایی عامل تلفات شدید در مزارع پرورش ماهی سردابی منطقه آب اسک آمل است.

وی گفت: به دنبال واژگونی یک دستگاه تریلی حمل مواد شیمیایی (آب ژاول) در محور هراز محدوده آب اسک شهرستان آمل و سرریزشدن محتویات آن به داخل رودخانه و نفوذ آن به آب استخرهای پرورش ماهی سردابی، ماهیان این واحدها دچار مسمومیت با مواد شیمیایی شده و بعضاً تا ۱۰۰ درصد ماهیان این واحدها تلف شده‌اند.

وی ادامه داد: جهت حفظ سلامت شهروندان محترم و پیشگیری از رخداد معضلات بهداشتی در سایر واحدهای آبزی پروری محور هراز، با تشکیل اکیپ‌ها مدیرت بحران و با حضور بموقع و شب هنگام رئیس و کارشناسان اداره دامپزشکی آمل در محل حادثه، صورت‌جلسات لازم تنظیم و توصیه‌های بهداشتی جهت معدوم سازی تلفات و خودداری از خروج هرگونه تلفات از مزارع فوق الذکر به متصدیان مزارع ابلاغ شد.

رسولی زاده در خصوص میزان تلفات احتمالی اظهار داشت: طبق برآورد اولیه حدود ۲۵۰ تن ماهی در ۵ مزرعه محدوده حادثه تلف شده‌اند که طی آن با استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در محل واحدهای خسارت دیده نظارت‌ها بر روند دفن بهداشتی لاشه‌ها با اخذ دستور از مقام قضائی وفق ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور در حال انجام است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...