چرا اینفلوئنسرها این روزها به صورتشان «سیر» می‌مالند؟

استفاده از سیر خام برای درمان جوش‌های صورت یکی از ترند‌هایی است که این روز‌ها در تیک‌تاک به سرعت در حال گسترش است. اما نظر کارشناسان پوست در این باره چیست؟
کد خبر: ۱۲۵۷۰۷۱
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰ 01 September 2024
|
2609 بازدید

در ویدئو‌های منتشر شده، افراد تأثیرگذار حوزه زیبایی (اینفلوئنسرها) ادعا می‌کنند که مالیدن سیر خام بر روی جوش‌ها می‌تواند به سرعت مشکلات پوستی را برطرف کند. جستجوی عبارت "سیر خام برای آکنه" در تیک‌تاک، صد‌ها ویدئو از افرادی را نشان می‌دهد که این روش را امتحان کرده‌اند.

اما متخصصان پوست نسبت به این روند هشدار می‌دهند. دکتر کتاکی بهاته، متخصص پوست در کلینیک Self London، به مجله Vogue گفت: استفاده از سیر خام می‌تواند باعث تحریک پوست و حتی سوختگی‌های شیمیایی شود که ممکن است آثار التهابی طولانی‌مدت بر جای بگذارد.

دکتر شیرین ادریس، متخصص پوست تأیید شده، نیز با این نظر موافق است و می‌گوید: استفاده موضعی از سیر نمی‌تواند آکنه را درمان کند. اکثر ویدئو‌هایی که در اینترنت منتشر می‌شوند، افرادی را نشان می‌دهند که با آکنه هورمونی دست و پنجه نرم می‌کنند، که اغلب نیاز به دارو‌های تجویزی دارد.

با این حال، متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف خوراکی سیر می‌تواند مفید باشد. امیلی انگلیش، متخصص تغذیه، می‌گوید: سیر منبع عالی ویتامین‌های C و B۶، منگنز و سلنیوم است. همچنین حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد میکروبی دارند.

متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که از آکنه رنج می‌برند، به جای استفاده از روش‌های خانگی خطرناک، به یک رژیم غذایی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، امگا-۳، روی و پروبیوتیک‌ها روی بیاورند و البته به متخصص مراجعه کنند.

در مورد درمان‌های موضعی، دکتر ادریس استفاده از اسید‌های لایه‌بردار، به ویژه BHA مانند اسید سالیسیلیک را توصیه می‌کند که می‌تواند به پاکسازی منافذ پوست کمک کند. همچنین استفاده از بنزوئیل پراکساید برای کاهش بار باکتریایی پوست و رتینول برای تنظیم بازسازی سلولی مفید است

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...