اجازه استفاده از سکوهای بازسازی شده را به دختران انقلاب ندادیم

نصیبی: فاز اول ورزشگاه آزادی دی ماه آماده می‌شود/ میزبانی پرسپولیس؟ «نمی‌دانم، اطلاعی ندارم!»

مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه فوتبال این مجموعه که در حال حاضر در دست بهسازی و تعمیر است، آماده‌سازی فاز اول آن را به دی‌ماه ارجاع داد.
کد خبر: ۱۲۵۷۰۹۲
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ 01 September 2024
|
9207 بازدید
|

نصیبی: فاز اول ورزشگاه آزادی دی ماه آماده می‌شود/ میزبانی پرسپولیس؟! «نمی‌دانم، اطلاعی ندارم!»

به گزارش تابناک ورزشی، تعمیر و بهسازی ورزشگاه آزادی مهم‌ترین پروژه این روزهای ورزش ایران است که تبدیل به یک پروژه فرسایشی شده؛ ورزشگاهی که سال‌ها با بودجه‌ها مختلف قرار به بهسازی و تعمیر و بازسازی بود، اما در نهایت با وضعیتی روبه‌رو شد که از آن به عنوان پلاسکوی دیگری نام برده شد. اینکه ممکن است روزی ورزشگاهی مملو از تماشاگر و بالغ بر ۷۰ هزار نفر آوار شود و فاجعه‌ای انسانی رخ دهد.

با این حال وزارت ورزش و جوانان و شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی در پایان فصل بیست‌وسوم تصمیم به بهسازی اساسی ورزشگاه آزادی کرد، به طوری که با شروع لیگ ورزشگاه آماده نشده و با وجود اعلام تاریخ آماده‌سازی ورزشگاه از هفته چهارم لیگ این فصل، اما مشخص شد که ورزشگاه همچنان نیاز به زمان دارد تا به آماده‌سازی مطلوب برسد. مهدی نصیبی، مدیر مجموعه ورزشی آزادی که آخرین زمان آماده سازی را اواخر مهرماه اعلام کرده بود، حالا در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک ورزشی درباره وضعیت ورزشگاه آزادی صحبت‌هایی را انجام داده که زمان جدیدی را اعلام کرده است.

تابناک: ورزشگاه آزادی در چه وضعیتی است و آیا امکان برآورد زمانی برای آماده‌سازی و استفاده از آن وجود دارد؟

نمی‌توان برآورد زمانی کرد و ما شبانه‌روز روی ورزشگاه کار می‌کنیم و جلسات متعددی داریم. هفته‌ای سه جلسه داریم و مشاورین و پیمانکار با هم جمع می‌شویم و موارد را بررسی می‌کنیم. تمام هم و غم ما این استادیوم است تا هرچه زودتر آماده شود تا ما از شرمندگی جامعه ورزش بیرون بیاییم. به هر حال کار بزرگ و سنگینی است. پس از انتقادی که آقای خیابانی کرده بود که اینها نمی‌توانند ورزشگاه را آماده‌سازی کنند، آمد، دید که کار سنگینی است و حالا حالاها نیاز به زمان دارد تا آماده شود. ما در حال آماده‌سازی فاز اول که ضلع غربی ورزشگاه است هستیم تا بتوانیم به زودی زود به اتمام برسانیم و وزارت ورزش تصمیم می‌گیرد که پس از این اتفاق ما لیگ و سایر مسابقات را برگزار کنیم یا اینکه بازسازی را ادامه بدهیم و شاید هم بخواهند بازسازی را کامل کرده و تا انتها ادامه بدهیم که باید در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

تابناک: فاز غربی در اصل بیشترین مخاطرات را داشت و بیشترین محدوده‌های مورد استفاده ورزشگاه نیز در همان سمت است.

بله، سالن VIP و جایگاه خبرنگاران و... همه در سمت غربی است و کار سنگین است. ضلع شرقی ما آنچنان کاری ندارد و پروژه بازسازی آن فقط مربوط به سرویس‌های بهداشتی و بوفه‌هاست که آنچنان کاری ندارد . اصل کار ما ضلع غربی است و اگر آماده شود فکر می‌کنم خیلی مشکلات حل شود.

تابناک: چه زمانی را برای آماده‌سازی ضلع غربی در نظر گرفته‌اید.

واقعاً درباره زمان آن هیچ چیزی نمی‌توانیم اعلام کنیم.

تابناک: حالا زمان دقیق هم نه، یک برآوردی که زمان آن یکی دو هفته‌ای است یا امکان دارد دو سه ماه زمان بخواهد؟

قطعاً یکی دو هفته‌ای نیست و تمام هم و غم ما این است که ورزشگاه را تا دی ماه آماده کنیم.

تابناک: پس با این شرایط تا دی ماه ورزشگاه آماده استفاده نیست. یعنی برآورد شما دی ماه است؟

تلاش ما این است که آماده شود و شاید هم بتوانیم زودتر آماده کنیم که شرمندگی جامعه ورزش خارج شویم. برآورد ما اواخر آذرماه است که بتوانیم از دی ماه مسابقات را در ورزشگاه آزادی برگزار کنیم. شاید هم مشکلی وسط کار پیش نیاید و زودتر انجام شد. گاهی با معارض‌هایی وسط کار برخورد می‌کنیم که همان کار ما را سخت می‌کند.

نصیبی: فاز اول ورزشگاه آزادی دی ماه آماده می‌شود/ میزبانی پرسپولیس؟! «نمی‌دانم، اطلاعی ندارم!»

تابناک: این را گفته بودید درباره لوله‌های آب و کابل‌های برق، اما مگر اسناد ورزشگاه آزادی در بخش اسناد مجموعه ورزشی موجود نیست که با چنین مشکلی مواجه نشوید؟

در سیستم هیچ نقشه‌ای از قبل وجود نداشته که بخواهیم روی آن حساب کنیم. هیچ نقشه‌ای نداریم که بر اساس آن پیش برویم و به همین دلیل کار ما گره خورد. البته الان تقریباً اصل کار را تمام کردیم و در بخش سفت کاری و نازک‌کاری هستیم که بتوانیم زودتر این مورد را تمام کنیم و ورزشگاه را برای جامعه ورزش آماده کنیم. ما هم دوست داریم که اینجا زودتر آماده شود و رونق بگیرد و همه بتوانند در یک محیط خوب و دلچسب و ورزشگاه بزرگ فوتبال ببینند. الان می‌بینیم که بازی‌های فوتبال در ورزشگاه‌های کوچک برگزار می‌شود و خیلی از هواداران بیرون می‌مانند و این برای ما ناراحت کننده است.

تابناک: انتقادی هم وجود داشت که شاید به مجموعه ورزشی آزادی هم مربوط نشود. در حالی که لیگ برتر ۱۲ خردادماه تمام شد ورزشگاه آزادی ۴ مردادماه میزبان همایش دختران انقلاب بود که در تبلیغات آن از اجتماع ۱۰۰ هزار نفری هم استفاده می‌شد، در حالی که فصل قبل بازی‌های فوتبال به دلیل مشکلات عمرانی با ظرفیت ۵۰-۴۰-۳۰ درصدی برگزار می‌شد.

چون این موضوع مربوط به زمان من نبوده، نمی‌توانم در مورد آن صحبتی کنم. از اردیبهشت ماه که آمدم تمام هم و غم ما این بود که ورزشگاه آماده شود. حتی می‌گفتند بازی پرسپولیس و مس رفسنجان در ورزشگاه آزادی برگزار نشود، اما چون ما می‌دانستیم آن بازی تماشاگران زیادی دارد و نمی‌توانیم جای دیگری بازی را برگزار کنیم، این خطر را به جان خریدیم و مسابقه را با مشورت شرکت توسعه و مقام عالی وزارت در ورزشگاه آزادی برگزار کردیم. درباره قبل از آن نمی‌توانم صحبتی کنیم.

تابناک: البته قبل از شما همایش امام حسنی‌ها و افطاری ماه رمضان بود که برگزار شد و همانطور که گفتم، همایش دختران انقلاب تقریباً یک ماه پس از پایان لیگ برگزار شد که شاید همان موضوع برنامه‌های بازسازی را هم به تأخیر انداخت. اما سؤال دیگر هم این است چطور بازی‌های فوتبال با ظرفیت محدود برگزار شد و برای چنین مراسم‌هایی تبلیغات طور دیگری بود، هرچند در نهایت هم استقبال از این مراسم آنقدر نبود که ظرفیت ورزشگاه تکمیل شود.

آن برنامه وقفه‌ای در کار ما ننداخت و ما کار خودمان را پیش بردیم. فقط یک نصفه روز از ظهر کار را تعطیل کردیم که این مراسم برگزار شود. آنجایی هم که این مراسم برگزار شد، شهرداری و سپاه سرویس‌های بهداشتی سیار آوردند تا بتوانند این مراسم را برگزار کنند. الان هم تماشاگران می‌توانند روی نیمی از سکوها باشند، اما مشکل این است که ما اکنون سرویس بهداشتی و برق نداریم. در آن مراسم ما از پروژکتور استفاده نکردیم و فقط سیستم صوتی بود که خودشان موتور برق آوردند. ما برای برگزاری فوتبال نیاز به نور داریم. دختران انقلاب را هم ما نگذاشتیم روی سکوها باشند و فیلم آن موجود است. روی سکوهای بازسازی شده حتی یک نفر هم نبود. ما اجازه ندادیم روی سکوها باشند.

نصیبی: فاز اول ورزشگاه آزادی دی ماه آماده می‌شود/ میزبانی پرسپولیس؟! «نمی‌دانم، اطلاعی ندارم!»

تابناک: اعلام کردید برآورد شما برای آماده‌سازی فاز اول که مربوط به ضلع غربی استادیوم است، تا دی ماه زمان خواهد برد. برآورد شما برای بازسازی کامل ورزشگاه چقدر است؟

قرارداد ما با پیمانکار ۱۸ ماهه است.

تابناک: پس ممکن است که کل این فصل استادیوم آزادی میزبان بازی‌های لیگ نباشد؟

قرار است امروز و فردا یک جلسه‌ای تشکیل شود و تصمیم‌گیری کنند. اما احتمال می‌دهم که هم فوتبال را داشته باشیم و هم در کنار آن بازسازی را ادامه دهیم.

تابناک: بنابراین اگر هم قرار به این اتفاق باشد، از نیم فصل به بعد باید شاهد برگزاری بازی در ورزشگاه آزادی باشیم.

شاید هم قبل از نیم فصل رخ بدهد.

تابناک: با توجه به اینکه هفته دهم اوایل آبان ماه است، ۵ هفته باقیمانده لیگ هم تا اوایل دی به اتمام می‌رسد و بنابراین تا نیم فصل زمان می‌برد.

حالا ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که قبل از نیم فصل ورزشگاه را آماده کنیم که تا حدودی بتوان از آن استفاده کرد.

تابناک: با این شرایط اینکه آقای درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گفت که این تیم در ورزشگاه آزادی میزبان تیم‌های لیگ نخبگان خواهد بود، امکان‌پذیر نیست.

خیر، چنین اتفاقی شدنی نیست.

تابناک: پس نقل قول درویش از کجا آمد و با چه کسی برای میزبانی هماهنگ کرده بودند؟

نمی‌دانم، اطلاعی ندارم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
اینجور که اینا هر روز تاریخ رو عقب میندازن، به آخر لیگ هم نمی‌رسه
تا آخر می مونی دیگه؟
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
مسخره کردن ملت رو بابا. یه ورزشگاه رو نمی‌تونید تعمیر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
والا با این زمان و بوق و کرنا برای بازسازی من فکر کردم الان ورزشگاه مسقف میشه، سکوها به زمین نزدیک تر میشه!!
بهتر نبود به کل تخریب میشد مجدد یه ورزشگاه نو با استانداردهای روز جاش ساخته میشد؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
50 سال پیش ساختش کمتر طول کشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
این همه هزینه واسه بازسازی دادین یکی دیکه میساختن به صرفه تر نبود؟؟
ناشناس
|
Japan
|
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
کل مجموعه آزادی ۲۴ ماهه ساخته شده !!!!
ناشناس
|
Canada
|
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
مشکل اصلی ما کمبود منابع مالی نیست
کشور ما غنی از ثروت است
مشکل اصلی مدیران بی کفایت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
در خصوص بازسازی نباید عجله کرد.مساله جان مردم است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
با اینهمه جلسه ای که آقایان میگذارند معلوم است دیگر وقتی برای کار نمی ماند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
لطفاً کارهای بازسازی را لیست بفرمایید شاید مردم و شرکتهای خصوصی طرحی برای اجرای سزیعتر داشته باشند !
وقتی اول و آخر و وسط یک کاری مشخص و روشن نباشد می شود همین فرمایش جناب نصیبی که قول پایان فاز اول برای دیماه را هم نمیدهد ! حالا فاز اول چیست الله اعلم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! جناب دو کلمه بفرمایید این فاز اولتان چیست ؟
سید عباس سین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
حالا خوبه که جلسات منظمه و مشکلی نیست . آقای مدیر دی ماه زوده دو سه ماه هم جلسه بزار یه باره عید، افتتاحش کن .سال نو ، استادیوم نو ! سال نو مبارک!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۲
حتما بقیه مدیریت ها خیلی خوبند وضعیت کشور اینه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...