برنامه تاج برای برمه نشدن فوتبال ايران چيست؟

مجيد سعيدی
کد خبر: ۱۲۵۸۴۱۲
|
۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 08 September 2024
|
1239 بازدید

برنامه تاج برای برمه نشدن فوتبال ايران چيست؟

حجت‌الاسلام قرائتی در يكی از برنامه‌های درس‌هایی از قرآن گفت: «يكی از مشكلات مردم با اسلام فهم آنها از دين است.» با اين مقدمه این سؤال مطرح می‌شود مهدی تاج كه قريب به دو دهه در سطح اول مدیریت فوتبال مملكت حضور داشته، چه شناختی از محيط پيرامونی فوتبال ایران دارد؟

امروز نحوه عملكرد تيم قرقيزستان نسبت به یک سال گذشته يا برد امارات برابر قطر در دوحه يا شكست استراليا برابر بحرين چه پيامی دارد؟ آري، فوتبال در آسيا رشد كرده، اما ما چقدر رشد داشتيم؟ رشد فوتبال ما به نسبت یک سال قبل و حتی ۱۰ سال قبل چه ميزان بوده است؟

مربيان ما به ويژه سرمربي تيم ملی در ۱۰ سال گذشته يا از روزی كه به عنوان بهترين و شاخص‌ترين و موفق‌ترين مربی وطني سكان هدايت تيم ملی را بر عهده گرفت، چقدر آموزش ديد و در چه دوره‌های بين‌المللی شركت كرد تا ضمن آشنايی به علم روز فوتبال، بر دانش خود براي راهبری تيم ملی بيفزايد؟

در مورد كميته آموزش فدراسيون فوتبال همانقدر حرف بسیار است که درباره كميته فنی (بخوانيد دورهمي) با حضور جلالي و رفقايش...! رفتن به جام جهاني (چه با ۴ سهميه يا ۸ سهميه) علی‌السويه است. مهم چگونه رفتن و چگونه به مراحل بالاتر رفتن است.

جان كلام اينكه بيم آن وجود دارد كه با تفكر حاكم بر فوتبال ما ايران همان مسيري را برود كه ۵۰ سال پيش و پيش‌تر برمه و كويت رفتند. در اين فوتبال ابتدا بايد فهم پيدا كرد تا تغيير اتفاق بيافتد! با مماشات و مديريت علي اصغري، فوتبال رشد نمی‌كند.

با يك نگاه به هيئت رئيسه فوتبال و نفرات شاغل در فدراسيون فوتبال می‌توان فهميد فوتبال ما كجاي كار است. نايب رئيسي كه در ساعت كار اداری خارج از فدراسيون مشغول است، چقدر براي اين فوتبال وقت می‌گذارد و كارايي و اثر بخشي دارد؟

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟