تیم ملی لنگ لنگان در مسیر جام جهانی؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

تیم ملی فوتبال کشورمان در شرایطی اولین اردوی خود را در مسابقات انتخابی جام جهانی به پایان می‌رساند که در مسائل مختلفی لنگ می‌زند.
کد خبر: ۱۲۵۸۸۳۳
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰ 10 September 2024
|
2049 بازدید

تیم ملی لنگ لنگان؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی فوتبال کشورمان که در راه جام جهانی ۲۰۲۶ کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا است و برای صعود به جمع ۴۸ تیم جاضر در این رقابت‌ها از قاره آسیا تلاش می‌کند، با برگزاری بازی امارات به اولین اردوی خود در این مسیر پایان می‌دهد. تیمی که همیشه با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است و این بار هم چالش‌ها بیشتر شدند.

از ماجرای لباس و محل اسکان گرفته تا زمین تمرین و ورزشگاه محل برگزاری مسابقات، تیم ملی که پیشانی فدراسیون فوتبال است، همیشه در این سال‌ها لنگ لنگان حرکت کرده است. تیمی که به نوعی باید با بهترین شرایط و امکانات مواجه باشد و مسلماً وقتی تیم ملی به عنوان پیشانی فدراسیون فوتبال اینگونه پشتیبانی می‌شود، در رده‌های دیگر هم وضعیت می‌تواند بدتر باشد.

فدراسیون فوتبال در امور رسانه‌ای هم همیشه پر از معضل بوده است. از عدم اطلاع‌رسانی صحیح در موارد متعدد گرفته تا اخبار و تصاویر ناواضح که هیچ مخاطبی نمی‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. روابط عمومی فدراسیون فوتبال که طبیعتاً به دلیل جایگاه شغلی و تبعیت از مدیران بالادستی بیشتر در تلاش برای جلوگیری از گزند به اشخاص است تا فوتبال، در زمینه رسانه‌ای تیم ملی هم پر از معضل به کار خود ادامه می‌دهد.

عادت فدراسیون فوتبال در سالیان اخیر، اعزام خبرنگاران برخی رسانه‌ها به سفرها و تورنمنت‌های مختلف برای جلوگیری از انتقادات آنهاست که می‌توان گفت با روند رسانه‌ای در کشور در این امر هم تا حدود زیادی موفق ظاهر شده، اما طبیعی است که تعدادی از رسانه‌ها و خبرنگاران هم فریب فدراسیون را نمی‌خوردند و در این راه و برای سفرهای مختلف همراه فدراسیون فوتبال نمی‌شوند یا با وجود اعزام به سفرهای مختلف دست از نقد برنمی‌دارند. با این حال فضای رسانه‌های رسمی‌تر اینگونه نیست و عمدتاً مقابل بسیاری از نقدها و اشتباهات فدراسیون فوتبال سکوت می‌کنند.

با این حال، فدراسیون در چنین شرایطی وظیفه اطلاع‌رسانی را به عهده دارد که انتظار می‌رود در بالاترین سطح فوتبال کشور، یک خروجی مناسب از فدراسیون فوتبال شاهد باشیم. هرچند نه از نظر اطلاع‌رسانی اخبار و نه از نظر سطح کیفیت تصاویر، فدراسیون فوتبال و بخش رسانه‌ای تیم ملی کیفیت نازلی را به نمایش گذاشته‌اند. در سالیان اخیر هم شاهد این ماجرا بوده‌ایم در برخی موارد هم که خبرنگاران یا عکاسان بدون وابستگی به فدراسیون فوتبال راهی کشورهای مقصد تیم ملی شدند و تلاش در اطلاع‌رسانی با کیفیت از اردو و تمرینات تیم ملی را داشتند، بخش رسانه‌ای تیم ملی به آنها اجازه فعالیت نداده است.

فدراسیون فوتبال حتی برای بخش تصویری تیم ملی که بخش مهمی از بعد رسانه‌ای محسوب می‌شود، یک عکاس را به استخدام تیم ملی در نمی‌آورد و وظیفه ثبت و انتشار تصاویر را به عهده فیلم‌بردار گذاشته‌اند که طبیعتاً باتوجه به متفاوت بودن دو حرفه، خروجی کار نمی‌تواند قابل قبول باشد. در ادامه می‌توانید تعدادی از تصاویری که از تمرینات تیم ملی در امارات روی سایت فدراسیون منتشر شده و از نظر فنی و کیفیتی، سطح نازلی دارد، ببینید:

تیم ملی لنگ لنگان؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

تیم ملی لنگ لنگان؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

تیم ملی لنگ لنگان؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

تیم ملی لنگ لنگان؛ از پشتیبانی تا امور فنی و رسانه‌ای!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟