به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کامران آزادی عصر چهارشنبه به حفظ خدماترسانی خط یک همزمان با اجرای پروژه بهسازی و اهتمام به کمترین میزان تعطیلی ایستگاهها به عنوان یکی از مهمترین پیچیدگیها و حساسیتهای اجرای این پروژه اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۴۰۴ متر از عملیات بهسازی ۱۳ کیلومتر (مجموع رفت و برگشت) بستر بالاستی خط یک مترو تهران که بهمنظور افزایش ایمنی و حفظ کیفیت حرکت قطارها انجام می شود، به پایان رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به گذشت بیش از ۲ دهه از فعالیت خط یک مترو، اهمیت نوسازی بستر بالاستی بسیار حائز اهمیت است، زیرا در کنار ارتقای ایمنی میتواند تاثیر مثبتی بر سرعت حرکت قطارها داشته باشد.
آزادی گفت: اکنون هر شب پس از پایان ساعت بهرهبرداری، عملیات بهسازی انجام میشود اما با توجه به زمان کوتاهی که تا شروع ساعت خدماترسانی مترو داریم، سرعت کار کاهش پیدا میکند.
۲ ایستگاه متروی تهران آخر هفته مسافر نمیپذیرد
آزادی با اشاره به مدت زمان کوتاهی که هر شب برای بهسازی وجود دارد، گفت: هر شب ۳۶ متر نوسازی خط انجام میشود، اما با ایجاد محدودیت حدفاصل ایستگاههای علیآباد و جوانمرد قصاب در روزهای پنجشنبه ۲۲ و جمعه ۲۳ شهریور ماه، شرایطی فراهم میشود که روند کار بهسازی سرعت بیشتری بگیرد و همه تلاش ما این است که با حفظ کیفیت و ایمنی، این پروژه را در کوتاهترین زمان ممکن به پایان برسانیم.
مدیر ارشد خط یک شرکت بهرهبرداری مترو تهران ضمن قدردانی از صبر و همراهی مسافران در طول مدت زمان انجام این پروژه افزود: هماهنگیهای لازم با شرکت اتوبوسرانی برای تأمین ناوگان جایگزین و جابجایی مسافران در مسیرهایی که به علت بهسازی تعطیل میشوند، انجام شده است.
خط یک مترو تهران از میدان تجریش آغاز و تا منطقه کهریزک امتداد دارد.