تابناک بررسی کرد؛

بدهی ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بیمه تجارت نو + سند/ شرکتی در آستانه انحلال؟ + توضیحات

وضعیت بدهی‌های بیمه تجارت نو وضعیت مطلوبی ندارد، به‌گونه‌ای که تا پایان فصل بهار، رقم بدهی‌هایش به بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به پایان سال قبل، ۵۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۲۵۹۵۸۴
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۲ 16 September 2024
|
7231 بازدید
|

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه‌ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

به گزارش خبرنگار تابناک، شرکت بیمه تجارت نو از سال ۹۵ به پشتوانه سهامداری بانک تجارت فعالیتش را در صنعت بیمه آغاز کرد. اما سمت و سوی مدیریتی در این شرکت به گونه‌ای بوده است که حالا ضرر و زیان و بدهی کلانی را به ثبت رسانده و حتی مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت ( طبق این قانون)شده است.

به بیان دیگر، بررسی صورت‌های مالی بیمه تجارت نو تا پایان خرداد امسال از زیان انباشته یک هزار و ۹۲ میلیارد تومانی این شرکت بیمه‌ای خبر می‌دهد که در مقایسه با سرمایه فعلی این شرکت (۶۰۰ میلیارد تومان) حدود ۱.۹۲ برابر سرمایه ثبتی است؛ بنابراین بیمه تجارت نو مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مبنی بر انحلال یا بقا شرکت می‌شود، هرچند به نظر می‌رسد که بیمه تجارت نو با افزایش سرمایه، به دنبال خروج از این ماده قانونی است.

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

 

جهش ۵۰ درصدی بدهی، ظرف سه ماه

 

وضعیت بدهی‌های این شرکت بیمه‌ای هم در وضعیت نامطلوبی است، به‌گونه‌ای که تا پایان فصل بهار، رقم بدهی‌های بیمه تجارت نو به بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به پایان سال قبل، ۵۰ درصد افزایش داشته است.

 

هزینه تبلیغات تجارت نو چند میلیارد است؟

جهش بیش از ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی در خلق بدهی، آن هم در ۹۳ روز فعالیت شرکت، در حالی رقم خورده است که مدیران بیمه تجارت نو طی این سه ماه ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آگهی و تبلیغات هزینه کرده اند و در سال گذشته نیز ۶۳ میلیارد و ۱۰۱ میلیون تومان برای این امور هزینه شده بود.

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

چک ۱۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیونی برای مشاورین!

همچنین مدیران این شرکت بیمه‌ای در سال گذشته، ۱۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیون تومان بابت حق الزحمه مشاورین و حق حضورشان پرداخت کرده است که این رقم در سه ماهه نخست سال به ۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان رسیده است.

یک جلسه حضور؛ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آب می‌خورد

این در شرایطی است که ریخت‌وپاش‌های میلیاردی برای تبلیغات و پرداختی به مشاوران، دستاورد ملموسی برای این شرکت نداشته است و هیئت‌مدیره نیز ترجیح داده است برای حق حضورشان در جلسات، به‌ازای هر جلسه در ماه، مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت کند که نسبت به سال قبل، ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بیشتر است.

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای حضور یک جلسه ای هیئت مدیره بیمه تجارت نو/ «بنو» سه ماهه گل کاشت و بدهی ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی خلق کرد!

 

 

تکمیلی: توضیحات شرکت بیمه تجارت نو

پیرو درج این گزارش، شرکت بیمه تجارت نو توضیحاتی ارائه کرده که وفق قانون عینا درج می‌شود. متن این جوابیه بدین شرح است:

۱- بدهی در شرکت‌های بیمه‌ای شامل موارد فنی بوده که افزایش ۲هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی(۵۰ درصدی) بدهی‌های شرکت بیمه تجارت نو در صورت‌های مالی ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد سال ۱۴۰۳ مربوط به افزایش ذخایر فنی موضوع آیین نامه شماره ۵۸ شورای عالی بیمه به خصوص ذخیره ریاضی می‌باشد که به جهت شفاف‌سازی و طبق استانداردهای حسابداری در قسمت بدهی‌ها درج می‌گردد. شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال بیمه‌نامه عمر و سرمایه‌گذاری برای کارکنان بانک تجارت صادر نموده که باعث رشد ۶۴۱ درصدی ذخیره ریاضی شده است. شایان ذکر است که از بابت صدور بیمه‌نامه‌های مذکور سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ بیش از ۷۲۰ درصد افزایش و سود سرمایه‌گذاری‌های شرکت در این دوره نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴۵ درصد رشد نموده است. به عبارت دیگر معادل افزایش بدهی‌های شرکت درآمد حق بیمه و سرمایه‌گذاری‌های شرکت نیز افزایش پیدا کرده و نشان دهنده وضعیت رو به بهبود شرکت می‌باشد.
 
۲- زیان انباشته اشاره شده در انتهای سال ۱۴۰۲ و انتقال به ۳ ماهه ابتدایی ۱۴۰۳ مربوط به سنوات و دوره گذشته بوده است که شرکت با عملکرد بسیار مناسب خود در حال بهبود این زیان از دوره قبل است.
 
۳- شرکت بیمه تجارت نو با عملکرد مثبت طی ۱۲ ماهه گذشته ضمن افزایش سودآوری ناشی از نوسازی استراتژیک شرکت  در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۲۱ ریال سود هر سهم را شناسایی کرده است. همچنین با تصویب افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی در مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۱۴۰۳/۰۵/۳۱ از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خارج شده است.
 
۴- در راستای بهبود پرتفوی و افزایش فروش و خروج از شرایط بحرانی دوره پیشین مدیریتی و اصلاح تصویر برند شرکت هزینه‌های تبلیغاتی انجام می‌شود که نسبت به دوره گذشته تاکنون بیش از ⅓ کاهش داشته است.
 
۵- در خصوص چک ۱۲ میلیارد و ۹۵۵ میلیونی برای مشاورین به اطلاع می‌رساند مبلغ ۱۰ میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان از مبلغ مذکور مربوط به هزینه خدمات قرارداد (تامین نیروی خدماتی از طرف شرکت پیمانکار) می‌باشد.همچنین در خصوص الباقی مبلغ نیز بر اساس قرارداد‌های فی‌مابین در طول سال پرداختی صورت پذیرفته و مبلغ به صورت یک فقره چک پرداخت نشده است.
 
۶-مبلغ حق حضور در جلسات هیات مدیره توسط مجمع عمومی سالیانه تصویب شده نه هیات مدیره شرکت.
 
در پایان به اطلاع مخاطبین گرامی می رساند، با تغییرات صورت گرفته و چرخش استراتژیک شرکت، طی سالهای پیش رو شرکت بیمه تجارت نو در بین شرکتهای برتر در صنعت بیمه قرار خواهد گرفت که این حرکت رو به جلو از هم اکنون شروع شده و نتایج آن قابل مشاهده است.
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۱
ایرانی
|
Finland
|
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
لطفا بفرمایید این شرکت کارش در چه زمینه ای هست شرکت بیمه هدفش کسب در آمد و رفع مشکلات جامعه است گیریم هر جلسه در ماه هم این مبلغ به مشاور داده شود .مگرچند مشاور در شرکت جلسات ماهیانه دارند ودر چه موردی مشورت میدهند .این شرکت در شعبه دارد.متاسفیم برای هیات مدیره نا اکاه بانک تجارت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
دم تابناک با این گزارش های افشاگرانه اش گرمممممممم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
این شرکتها دارای قدرت اقتصادی بالا و کارکنانی پاکدست و معتقد و با تقوا هستند، این گزارش های جهت دار تنها باعث تفرقه و دودستگی در جامعه میشود، کشور و نظام در حال حاضر به وحدت و همدلی نیاز دارد.
پاسخ ها
هژبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
مردم با هم همدل هستند و از دست مسئولین . با هم دارند خون دل میخورند.توساندیست رو بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
حتمآ منظورت از پاکدستی،یک دستی در ایجاد بدهی و هزینه و اختلاسه!!!
ف. صفوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
ناکارامدی بخش های دولتی اظهرمن الشمس است. عدم دخالت مستقیم دولت و فقط نظارت دولت به نظر من بهترین روال است
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
جحش 50 درصدی در یک سیتم کاملا غیر شفاف هم غیرممکن است آنهم برای شرکمت در حال انحلال
پیلا پیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
یه زمان میآمدند میگفتند تخصص نداشته باشید تقوا داشته باشید. حالا تخصص پیش کش،تقوا هم ندارید. فقط اومدید در همون مدتی که هستید جیب خود را پر کنید. در ضمن آدم با تقوا نمیره سراغ کاری که تخصص نداشته باشه.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
این که یهویی تابناک میاد درباره بدهی یه شرکت بیمه صحبت میکنه کمی مشکوکه
چه خبره خدا داند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اين شركت هاي بيمه عين قارچ در كشور در حال توسعه هستند بيشتر هدفشان زدن جيب مردم هست واقعا در پرداختي هاي بيمه در صورت حسارت شديدا مقاومت مي كنند حق بيمه گذار را پرداخت نمي كنند هزار تا بهانه براي عدم پرداخت هزينه هاي ملت دارن بهتر است كلا اين بيمه هاي در پيتي جمع اوري شو دوديگه مجوز براي اين شركت ها ندهند هدف اينها فقط غارت مردم هست هيچ گونه فايده اي براي مردم ندارن چون همين بيمه تجارت نو بنده بيمه بدنه خودرو انجام داده بودم خسارتي كه در اثر حادثه براي خودرو من پيش امد هزينه 4 ميليوني كردم فقط تونستم 900 هزار تومان بگيرم اون هم بعد 4 ماه كلي دوندگي
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
بابا چقدر گیر میدید...بالاخره هزینه ها باید تانین بشه دیگه...این همه اقازاده وگرنه تو خارج چجوری باید خونه لاکچری و ماشین بنز و بی ام و سوار بشن...حالا یه روز ۳ میلیارد دلار چای دبش باشه.‌‌یا از طزیق بیمه یا غیزه...ول کنید
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟