گزارش «تابناک» از یک عمل جراحی رایج در بین خانم‌ها/ سلاخی سلامتی برای پولدار شدن برخی پزشکان!

 عمل های جراحی جدید، برای رفع مشکلات افرادی که در مناطقی از بدن خود دارای نقایص و یا بیماریهایی بودند، طراحی و ایجاد شده اند؛ دلیل نمی شود هر کسی به هر طریقی از آن استفاده کند.
کد خبر: ۱۲۵۹۷۰۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۳ 16 September 2024
|
10637 بازدید
|

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی تابناک، ماجرای پرداختن به عمل جراحی در نواحی خاصی از بدن، این روزها تبدیل به یک مد در جامعه ایرانی و مخصوصا در بین بانوان شده است. انواع عمل هایی که با نام زیبایی انجام می شود. اما در اصل این عمل ها برای زیبایی هم اگر باشد، صرفا برای کسانی بوده که واقعا در آن ناحیه به خصوص از بدنشان دچار نقصان یا ایراد اساسی بوده اند. اما شرایط به نحوی پیش رفته است که تبدیل به یک کار روتیتن برای بخش عمده ای از جامعه شده است.
 
برای تبیین ماجرا کافی است بدانیم که انگار یک قرص زیبا و شکیل برای درمان آلزایمر وارد بازار شده است، اما همین شکل و قیافه قرص  باعث می شود که استفاده از آن، تبدیل به یک مد شود. ماجرا شاید تا این حد عجیب و وحشتناک ننماید، اما اگر به ۱۵ سال گذشته برگردیم و جامعه ایرانی را با دغدغه های امروزش بخواهیم تصور کنیم، انگار با چیزی شبیه به محال مواجهیم.  اما امروز ما در همان سرزمین  محالات پانزده سال پیش خود زندگی می کنیم. تا جایی که یک عمل جراحی که برای حل معضلی از یکی از اندام های زنانه طراحی شده، در ایران ما، به ساده ترین شکل در دسترس همگان قرار می گیرد؛ فقط کافی است بخواهید.
 
در برابر علاقه مندان به یک عمل جرااحی خاص باید گفت ظاهرا شما و حرمت نفستان که مهم نیستید. مهم این است که از مُدی به نام لابیاپلاستی عقب نیفتید و جیب بعضی از دکترها یا شبه‌دکترها را پر کنید. این است ماجرای عملی که در اکثر موارد ضرورت ندارد.
 
*
هیچ کدامشان مستقیم نمی‌گویند تو زشتی. اما پزشکانی که به طرز عجیب و غریبی زنان را به لابیاپلاستی با ادبیات سخیف تهییج می‌کنند، به شکل پنهانی به زنان می‌گویند که شما زشتید، باید زیباتر شوید، کافی نیستید و... بازار استفاده از عکس‌های سخیف هم که دیگر حد و حصری ندارد. همه چیز دست به دست هم داده تا آنها به قیمت حس شرم و ناکافی‌بودن در بانوان، تا حد ممکن فالوئر و لایک و مهم‌تر از همه پول بگیرند.
 
یک تفاوت اساسی در تعریف
تفاوت در نگاه به اصل ماجرا و شیوه ای که در ایران مد شده است از یک سرچ ساده به دست می آید. در سرچ به زبان انگلیسی، تعریفی که از این عمل جراحی ارائه می شود، این است: چین های پوستی که مجرای ادرار و واژن را احاطه کرده اند. پوست اضافی می تواند پیچ خورده و نیشگون بگیرد و در حین ورزش، فعالیت های بدنی باعث ناراحتی شود. این عمل جراحی، برای رفع این ایراد انجام می شود.
اما در نتایج سرچ به زبان فارسی، تعریف ارائه شده، آن را یک عمل جراحی زیبایی توصیف کرده که با پرداختن به بخش هایی خاص، شکل جدید به آن می دهد.
ماجرا و نگاه متفاوت در کشورمان به این عمل جراحی  از همین جا روشن است.
 
مبادا عقب بمانید!
جوری همه از اهمیت و تاثیر لابیاپلاستی صحبت می‌کنند که انگار اگر کسی سراغ این جراحی نرود، از یک اتفاق مهم یا یک استاندارد عمومی عقب افتاده است. استانداردی که نه تنها هیچ معیاری برایش وجود ندارد، بلکه نقطه پایانی هم ندارد. حتما فردا روزی عمل زیبایی دیگری مد می‌شود و آن را مثل یکی از ضروریات زندگی نشان می‌دهند.
 
بعد از کلی چرخیدن در اینستاگرام و سایت‌های پزشکی و سایت‌هایی که خانم‌ها در آن تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند، تازه معلوم می‌شود که همه چیز انقدر زیبا و راحت نیست. دو کلمه «زیبایی» و «راحتی» را آگاهانه به کار برده‌ایم تا درباره هر دو در موضوع لابیاپلاستی مفصل صحبت کنیم.
 
گزارش «تابناک» از یک عمل جراحی رایج در بین خانم‌ها/ سلاخی سلامتی برای پولدار شدن برخی پزشکان!
ندامت های بعدی
کافی است به حرف خانم‌هایی که لابیاپلاستی انجام داده‌اند و از عمل خود ناراضی بوده‌اند گوش کنید. بعضی‌هایشان می‌گویند که نه تنها فرم اصلی بدن از دست رفته، حتی دچار خونریزی‌های مکرر شده‌اند و الان هر لحظه آرزو می‌کنند که زمان به عقب برمی‌گشت و همه چیز به همان حالتی که در نظرشان زشت بود، برمی‌گشت.
 
برخی دیگر مجبور شده‌اند با تردید زیاد دست به عمل‌های ترمیمی بزنند و یا بی‌خیال ماجرا بشوند و با همین نقص جدیدی که در بدنشان ایجاد شده، ادامه دهند. اما مهم‌تر از بحث زیبایی موضوع عوارض و دردناک بودن این جراحی است.
 
 
دروغی به نامِ جراحی راحت
 
آنها که اهل سر و صدا کردن هستند و با چاشنی شوخی از لابیاپلاستی حرف می‌زنند، در شلوغ‌کاری‌هایشان می‌گویند که از فردای جراحی، زیباجویشان می‌تواند به زندگی روزانه خود برگردد و چه بسا بعد از یک روز استراحت، سر کار برود و هیچ مشکلی هم برایش ایجاد نشود. اما اینها واقعا شلوغ‌کاری است برای تهییج خانم‌ها به انجام این عمل و به دست آوردن پولی بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان برای حدود یک ساعت جراحی در مطب یا کلینیک.
 
پزشکانی که واقع‌بینانه‌تر (شما بخوانید باوجدان‌تر) هستند، تاکید می‌کنند که حتما در روز عمل باید استراحت مطلق داشت و فردای آن روز را هم استراحت کرد. بعضی مدت این استراحت را تا 3 روز هم (متناسب با بدن فرد) اعلام می‌کنند. اما تجربه واقعی افراد چیزی غیر از این است. خانمی که بعد از کلی تحقیق لابیاپلاستی انجام داده و در مجموع از تصمیم خودش راضی است، درباره دوران نقاهتش نوشته بود:‌ «دوران نقاهت برای هر فرد متفاوته ولی خب من تا الان که دو هفته از عمل می‌گذره ۹۰ درصد مواقع درازکش بودم و استراحت مطلق داشتم که البته نیاز هم بود. نشستن، راه رفتن و ایستادن باید تا دو هفته به حداقل برسه.»
 
سپری کردن دوران نقاهت پیچیدگی‌های زیادی دارد. خانم جوانی در حالی که به شدت از انجام لابیاپلاستی ناراحت است، در بیان تجربیاتش می‌گوید: «هیچ مشکلی نداشتم. اما خواسته شوهرم بود. اما الان نه می‌تونم راحت دستشویی برم، نه می‌تونم راحت بشینم و پاشم و کارامو بکنم. نمی‌تونم زندگی عادی داشته باشم... پشیمونم پشیمون.»
 
بعد از شنیدن تجربیات کاملا واقعی است که بعضی از افراد به این نتیجه می‌رسند: «کاملا پشیمون شدم. پزشک و دستیاراش طوری تبلیغ می‌‌کنن که انگار واقعا یه عمل سرپاییه و بعد دو روز خوب خوب میشه. خیلی دلم میخواد عمل کنم ولی ظاهرا به سختیش نمی‌ارزه.»
 
 
رسیدگی به روان مهم‌تر از جسم است
ما نمی‌گوییم که مسائل و مشکلات نواحی خاص بدن وجود ندارد. مساله فراگیری بیخود و بی مورد چنین عمل هایی در بخشی از زنان جامعه است.
در یکی دو دهه گذشته که عمل بینی به شدت افزایش پیدا کرده بود و البته داستانش ادامه دارد، فقط یک عده از افراد بودند که واقعا مشکلات تنفسی و پلیپ یا شکستگی داشتند. دیگر افرادی که فقط با ظاهر بینی خود مشکل داشتند، به دو دسته تقسیم می‌شدند: پس از جراحی حالشان خوب می‌‌شد و از ظاهر جدیدشان لذت می‌بردند و می‌رفتند سراغ زندگی‌شان. و دسته دوم کسانی بودند که اصلا مشکلشان فرم بینی نبود. مشکلشان به آنچه در روانشان می‌گذشت ربط داشت. باید چیزی را در کودکی خود، در اعتماد به نفس‌ و در حرمت نفس‌شان پیدا می‌کردند که اگر آن موارد حل می‌شد، دیگر فرم بینی در اولویت قرار نمی‌گرفت. حالا در لابیاپلاستی هم ماجرا همین است.
 
متخصص زنان و زایمان و زیبایی که د شبکه های اجتماعی خود را عضو انجمن بین‌المللی جراحان زیبایی زنان معرفی کرده و مطبش در زاهدان قرار دارد، در یکی از پست‌هایش به همین مورد اشاره کرده و می‌گوید: «علم به کمک ما می‌آید اما جراح شما روانشناس شما نیست. اگر بیس مشکل شما، بیس روانی داشته باشد، بهترین جراح هم نمی‌تواند لبخند روی لب‌های شما بیاورد. اگر می‌خواهید متعهد به خودتان باشید، اول بحث روانی قضیه را مدیریت کنید و مشورت‌های لازم را بگیرید. ضمن این که، معیار شما برای انجام دادن این عمل، نباید تجربه شخصی افراد باشد، چون شما تجربه خاص خودتان را خواهید داشت.»
 
 
اگر نیاز به جراحی زیبایی زنان دارید...
فرض بگیریم که با کمک پیشرفت علم، بانوانی هستند که بدون مشکلات روانی، و بدون چشم‌هم‌چشمی و تبعیت از مدهای جراحی، می‌خواهند واقعا مشکلات جدی نواحی خاص خود را رفع کنند. آنها باید حتما سراغ چند متخصص بروند و ابتدا مطمئن شوند که آیا آخرین راهشان لابیاپلاستی است یا خیر. و اگر جواب مثبت بود، تازه به دنبال تجربیات دیگران باشند تا دوران نقاهت سخت این جراحی را به راحتی سپری کنند. راهکارهایی مانند: انتخاب جراح و پزشک حاذق و کاربلد، تهیه نسخه جراحی قبل از زمان انجام عمل، فرصت کافی برای استراحت، داشتن همراه در زمان عمل، نوشیدن کافی مایعات در روزهای نقاهت، پایبندی به داروهای پزشک و...
 
اما پیش از هر چیز یادمان باشد که اگر شخصی مشکل جدی نداشت ضرورتی برای به دردسر انداختن وجود ندارد؛ مگر این که طرف حاضر باشد سلامت فعلی خود را قربانی پولدار شدن بعضی از پزشکان و فخر فروشی شخصی به هر طریق ممکن بکنند.
 
 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۴
ناشناس
|
Austria
|
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اینها همه از بی عقلی های مردمی است که کار نمی کنند، پول مفت دارند و از بیکاری دنبال مد هستند.
اگر در جوامع غربی زندگی می کردند آنوقت می دانستند که بخاطر کار زیاد فرصت فکر کردن به این موضوعات را هم ندارند.
پول مفت و عمدتاً حرام و بیکاری و دنبال ساختن سرگرمی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اکثر اینکارها از جمله ازدیاد وحشتناک امار عملهای زیبایی و کاشت ابرو و مژه و مو و تتو و لیزر و آرایشگاه و رنگ مو و
حتی رفتن به سمت تغییر جنسیت و ... بیشرش از رواج چشم و هم چشمی بیمارگونه و از کم سوادی و فقر مطالعه و ظاهربینی افراطی و نداشتن اعتماد بنفس مردمان و بيشتر در بین زنان و دختران است و از طرفی کاسبکارانه شدن اکثر جامعه پزشکی و گران شدن اجاره و خرید مطب و کلینیک و عدم نظارت نظام پزشکی است ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
یله درست است. امان از بیکاری و فقر فرهنگی. امان از عزت نفس پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
چه ربطی به پزشک دارد مراجعین به پزشکان متخصص زیبائی ۹۹ درصد بیمار نیستند
بلکه همانهائی هستند که دوست عزیز نوشتند
چرا به پزشکان بنند می کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
چه شوهریه که تشویق به عمل میکنه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
آزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
البته بعضی از خانم ها واقعا نیاز دارن به این عمل ولی گاهی پزشکای بی وجدان برای پول حتی مراجعین بی اعتماد بنفس رو هم می برن زیر تیغ
ناشناس
| Poland |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
شوهر؟ کی گفته؟
ناشناس
| Austria |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اما خانم ها گاهی مجبور میشن که به خاطر شوهرشون عمل کنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
خارجیا از هر عمل کوچیکی انقدر وحشت دارند که اکثرا عمل لیزیک عینک هم انجام نمیدن و هنوز عینک کاملا مده. آدم باید یه ذره هم جون عزیز و جون دوست باشه. مقاله صد در صد غم انگیز. حالم بد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
تابناک جان! تن فروشی خانم ها دلیل اصلی این نوع عمل هاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اینطور هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
حرف مفت چیه میزنی
/
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
حرف مفت
با اعتماد به سقف کامل
دلیلش اهمیت روزافزون مادیات در زندگی مردمه و خیلی مسایل مثل تبلیغات بی ضابطه و فراوان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
برای خودت میگم.
سریع ب یک روانپزشک مراجعع کن
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
آیابهترنیست عنوان مطالب علمی رابه افرادآگاه ترواگذارکنید بجای انتشاردرسایتهای خبررسانی که هرخبری راچه راست وچه غیرراست ومعمولاًجهت دار منعکس میکنند و صرفنظر کنید که مردم گمراه نشوند کارپزشکی ودرمان امروزه شده امری کوچه وبازاری هرکسی بخوداجازه دخالت درآن رامیدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
حالا شما میشه اجازه بدی امر اطلاع رسانی از موضوعات، دست همین اهل رسانه باشه؟ چرا طرح یه مساله مهم، اینقدر بهت برخورد. یه جایی یه رسانه ای اومده اطلاعاتی داده.
ناشناس
|
Spain
|
۰۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
همون ختنه زنان هست که در آفریقا انجام میشه و حالا اسم پزشکی گذاشتن روش.
همانند ختنه مردان،قسمتی که میلیون عصب داره رو برمیدارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
در ختنه مردان قسمتی پوستین برداشته میشه نه میلیون عصبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
آقا وقتی چیزی نمی دانی نظر نده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
متاسفانه بخشی از جامعه پزشکی ما بخاطر پول دست به هر کاری میزنند وتعهد اخلاقی را لگد مال کردند ,زنده باد پزشکان مردمی واخلاق محور
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
اولا نمیدانم چرا این مورد را زشت میدانند در صورتی که خیلی هم برای بسیاری از مردان زیباست

دوم اینکه ، هر نوع عمل غیر واجب شرمگاه و سایر نقاط همنوع ، حتی لیزر مو های زائد آن نقاط ، تا آنجا که من پیگیر شدم ، حرام شرعی است.
لذا فکر کنم حتی درآمد پزشکان از این محل نیز بعیده حلال باشد.


چقدر عوض شدیم!!! برای پول ،دنیا ،مادیات،ظاهر!!!!

اصلا جند وقتیه بیرون که میرم با تعجب به خیلیا نگاه میکنم ، احساس میکنم بین مردم خودم نیستم !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
خود تو عزیز دل! داری تبلیغ این عمل را انجام می دهی. من که اصلاً نمی دانستم یه همچین موضوعی وجود دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
خوبه که ادم از وجود بعضی چیزها خبردار بشه. بعدشم انقدر توی اینستا زیاده که واقعا حیرت زده میشی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
بخشی از این ناهنجاریها حاصل سیاست 'گذاری های غلط است ...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟