کوه رحمت تخت جمشید را خوردند!

فعالیت شبانه‌روزی معدنی در کوه رحمت تخت‌جمشید که آثاری از دوره هخامنشی، اشکانی و ساسانی را در خود جای داده است همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۲۶۰۵۴۴
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۳ 18 September 2024
|
4258 بازدید
|
۱

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، سایت خبری صدای میراث دیروز گزارش داد که معدن سنگ‌شکن متعلق به شهرداری مرودشت فارس که در ۶کیلومتری عرصه اصلی تخت‌جمشید قرار گرفته، در حال تخریب کوه رحمت، این میراث جهانی است.

پیگیری‌های بیشتر روزنامه همشهری از فعالان میراث فرهنگی استان فارس مشخص کرد که تداوم فعالیت معدن شن و ماسه و سنگ‌شکن کوه رحمت که در حریم درجه۲ تخت‌جمشید قرار گرفته است سال۹۴ توسط قوه قضاییه ممنوع شده بود و حتی حکم قضایی برای توقف فعالیت معدنی در این کوه باستانی صادر و از مسئولان میراث فرهنگی استان فارس و شهرداری مرودشت خواسته شده بود که تمام تجهیزات معدنکاوی را از این کوه خارج و به بیرون از عرصه و حریم آن منتقل کنند.

فعالیت معدنی در میراث جهانی کوه رحمت در حالی طی ۲هفته اخیر شدت گرفته که بخشی از این کوه در عرصه محوطه باستانی تخت‌جمشید و بخشی دیگر از آن در حریم این میراث جهانی واقع شده و خود به‌عنوان یکی از آثار مهم تخت‌جمشید به ثبت جهانی رسیده است. اما اهمیت کوه رحمت چیست و چرا باید فعالیت معدنی در این میراث جهانی متوقف شود؟

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۹
نتوانسته اند و نمیتوانید تاریخ این کشور را نابود کنید.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟