کدام دستگاه‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند؟

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس توضیحاتی درباره مستثنی شدن برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌ها ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۶۰۷۸۴
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۰ 20 September 2024
|
1158 بازدید

به گزارش «تابناک»، ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب تعطیلی پنجشنبه‌ها در کمیسیون متبوعش، گفت: لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان دولت است با حضور نمایندگان سازمان اداری و استخدامی کشور، معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی، مرکز تحقیقات اسلامی قم، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در جلسه اخیر کمیسیون بررسی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شورای نگهبان نسبت به تعطیلی روز شنبه ایراد شرعی وارد کرده بود، برای رفع ایراد شورای نگهبان، اعضای کمیسیون با اکثریت آرا با تعطیلی روز پنج‌شنبه موافقت کردند.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون با کاهش ساعات کاری کارکنان دولت به 40 ساعت در طول هفته موافقت کردند که بر این اساس روزهای کاری در هفته از شنبه تا چهارشنبه می‌شود.
 
داداشی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها از تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند، بیان کرد: در بحث دستگاه‌هایی که از مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌ها مستثنی شدند، مصداق تعیین دستگاه به سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و امور استخدامی و معاونت‌های ریاست جمهوری واگذار شده که کدام‌ها ضرورتاً باید برقرار باشند.پنجشنبه برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و این قبیل دستگاه‌ها که ضروری‌اند تعطیل نیست.
 
نماینده آستارا در مجلس افزود: ما بحث صادرات و واردات را در گمرک داریم؛ لذا گمرک نمی‌تواند تعطیل باشد؛ زیرا اگر بحث تجارت تعطیل شود، خسارت زیادی به اقتصاد کشور وارد می‌شود. بنابراین، پنجشنبه برای گمرک، سازمان امور مالیاتی، مراکز درمانی و دستگاه‌های ضروری تعطیل نیست.
 
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش کمیسیون اجتماعی در این باره برای بررسی نمایندگان و تصمیمگیری درباره آن در جلسه علنی قوه مقننه، تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟