آخرین وضعیت مصدومان و محبوسان حادثه معدن طبس

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه شرایط مصدومان بستری در بیمارستان طبس پایدار است، گفت: اقدامات درمانی بسیاری خوبی برای مصدومان انجام شده است.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۲۷
|
۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۰ 22 September 2024
|
661 بازدید

به گزارش «تابناک»، کولیوند عصر یکشنبه در حاشیه عیادت از مصدومان حادثه معدن اظهار کرد: حال عمومی بیشتر مصدومان خوب و شرایط آنها پایدار است.

وی ادامه داد: ١١ مصدوم هم اکنون در بیمارستان بستری و بقیه ترخیص شدند.

دقایقی پیش جلسه ستاد مدیریت بحران خراسان جنوبی با حضور وزیر کشور و وزیر صمت و وزیر کار در فرمانداری طبس آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه این جلسه گفت: از تلاش بی وقفه تمامی دست اندرکاران رسیدگی به سانحه‌ی معدن و صدا و سیما که در پوشش لحظه‌ای سانحه فعالیت کردند تشکر می‌کنم.

قناعت یادآور شد: نیروهای اچ تی سی شرکت زغال سنگ وارد بلوک C شده‌اند و کار به سرعت در حال انجام است.

۱۷ معدنچی در حادثه طبس همچنان محبوس هستند

در همین حال، وزیر کشور گفت: ۱۷ نفر از معدنچیان در حادثه طبس در فاصله هزار متری دهانه ورودی تونل محبوس هستند و نیروهای امدادی در فاصله ۴۰۰ متری آن‌ها قرار دارند.

اسکندر مومنی امروز، یکشنبه ۱ مهر در حاشیه بازدید از معدن«معدنجو» طبس اظهار کرد: تعداد ۳۱ نفر در این حادثه جان باختند و ۱۷ نفر مصدوم شدند، ۲ نفر قبل از کارگاه اصلی فوت شده بودند که پیکر آن‌ها به بیرون منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات پای کار نجات قرار دارند، ادامه داد: در تماسی که در هزار متری دهانه معدن برقرار شد گویا نیروهای امدادی در ۴۰۰ متری محل حبس معدنچیان قرار دارند.

وزیر کشور اضافه کرد: اکنون چهار اکیپ تخصصی مشغول به کار هستند تا ۱۷ نفر محبوس شده تعیین تکلیف شوند، اعلام کردیم در صورت نیاز به تجهیزات، همه دستگاه‌های امدادی پای کار هستند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی تخلیه گاز معدن است، تصریح کرد: از مناطق و معادن و شهرهای اطراف نیروی کمکی ورود کرده‌اند و موضوع اصلی تخلیه گاز و رسیدن به کارگاه اصلی است.

اسکندر مومنی عنوان کرد: در تماسی که با اکیپ حاضر در عمق معدن گرفته شد پیش بینی کردند بسته به سرعت حرکت، حداکثر تا فردا به کارگاه اصلی برسند.

وی یادآور شد: در هر صورت همه تجهیزات و امکانات آماده است و حتی پیش بینی شده در صورت خستگی اکیپ داخل معدن، اکیپ‌های فنی مختلف وارد معدن شده و کار به صورت مستمر ادامه یابد.

وزیر کشور تاکید کرد: ۱۷ نفر محبوس مانده‌اند که احتمال می‌دهد دچار حادثه شدید شده باشند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟