در بازار امروز تهران؛

رکورد قیمت سکه شکست/طرح جدید؛ ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان+جزئیات

گشتی در بازار آزاد پایتخت نشان می دهد که قیمت طلا و سکه با افزایش معناداری روبرو شده است. به گونه‌ای که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با افزایش یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل به رقم ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.  
کد خبر: ۱۲۶۱۶۲۵
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳ 24 September 2024
|
2553 بازدید

رکوردشکنی قیمت سکه در بازار تهران با نوسان در کانال ۴۶ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار تابناک، در روز‌های اخیر هم زمان با تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، بهای اونس طلا در بازار جهانی فلزات گران بها، افزایش یافت. به گونه‌ای که هر اونس طلا در بازار امروز با رشد همراه شده و به رقم ۲۶۳۱ دلار رسیده است.

محمد کشتی آرای، نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر پیش‌تر در گفتگو با خبرنگار تابناک در این باره اظهار داشت: تحلیل بازار در چند روز اخیر نشان می‌دهد که پایین آمدن نرخ بهره آمریکا تأثیر قابل‌توجهی بر بازار‌های مالی مجاور از جمله بازار طلا و سکه در ایران داشت. به طوری که قیمت اونس جهانی طلا به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید.  

بر اساس این گزارش، در کنار رشد نرخ جهانی طلا، در بازار داخلی ارز نیز نرخ دلار نسبت به روز‌های قبل، رشد داشته است و در لحظه انتشار این گزارش به نرخ ۶۰ هزار و ۴۵۰ تومان فروخته می‌شود.

در مجموع تحت تاثیر این دو عامل مهم، قیمت انواع طلا و سکه در چهارمین روز هفته با افزایش معناداری روبرو شده است. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش یک میلیون و ۳۱۵ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل به رقم ۴۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است.  

از سوی دیگر، قیمت سکه تمام طرح قدیم با افزایش یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. هر نیم سکه نیز در دادوستد‌های امروز بازار تهران ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است که در مقایسه با روز قبل، ۵۸۰ هزار تومان گران‌تر است. ربع سکه نیز در معاملات امروز با رشد ۵۲۵ هزار تومانی به رقم ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است.  

بر اساس این گزارش، هر سکه یک گرمی نیز در سومین روز مهرماه، ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شده است که نسبت به روز گذشته، ۳۶۰ هزار تومان افزایش دارد.

تداوم روند صعودی مظنه طلا در کانال ۱۶ میلیون

رشد قیمت انواع سکه در حالی است که امروز قیمت هر مثقال طلای آب شده با رشد ۲۴۳ هزار تومانی نسبت به روز قبل به رقم ۱۶ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسیده است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار امروز ۳ میلیون و ۸۸۳ هزار تومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، ۵۳۸ هزار تومان افزایش داشته است.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟