حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت‌های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟

رئیس فدراسیون بدنسازی درباره حواشی و شایعه‌هایی که درباره رقابت‌های جهانی این رشته در کیش رخ داده توضیحاتی ارائه داد. او معتقد است حالا بدنسازی ایران به مانند کشتی ما یک برند جهانی شده است.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۴۵
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳ 28 September 2024
|
4504 بازدید
|
۵

حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟

به گزارش تابناک ورزشی، هفتادوهشتمین دوره رقابت های جهانی پرورش اندام به میزبانی ایران و کیش برگزار شد که در پایان ایران با 51 طلا، 52 نقره، 50 برنز (مجموع 153 مدال) در هر سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان به مقام نخست رسید.
بنا به اعلام سایت فدراسیون 65 کشور در این رقابت ها شرکت کردند اما به مانند بیشتر رقابت هایی که در ایران برگزار می شود حواشی و حرف و حدیث هایی درباره آن به وجود آمده است.
درباره تعداد کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها شایعه عجیبی به گوش رسید که تعداد آن ها را کمتر از 65 اعلام کرده بود. بنابرآنچه روی سایت فدراسیون جهانی و در بخش نتایج این تورنمنت ثبت شده تعداد کشورها تقریبا نصف است! البته در خبرهای اولیه سایت فدراسیون تعداد کشورها 70 اعلام شده بود.
 
 حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟
ایران، اسلواکی، رومانی، بلغارستان، چین، السالوادور، عربستان، مکزیک، مونته نگرو، عراق، ترکیه، امارات، سوریه، آفریقای جنوبی، اکوادور، روسیه، ارمنستان، ونزوئلا، چین تایپه، اسلوونی، عمان، اسپانیا، فرانسه، بلژیک، افغانستان، کوزوو، بلاروس، هند، گرجستان، مصر، آمریکا، گواتمالا و صربستان 33 کشوری هستند که نام نمایندگانشان در بخش نتایج وجود دارد.
ضمن اینکه برخی کشورها نظیر فرانسه، آمریکا و اسپانیا فقط یک نماینده داشتند و تیم نبودند و در هیچ قسمت دیگری نام کشورهای بیشتری وجود ندارد.
در یکی از تصاویری که از افتتاحیه مسابقات روی سایت فدراسیون منتشر شده بود پرچم برزیل، ایتالیا، استونی، جمهوری چک، مقدونیه، تایلند، یونان، لبنان، سوئیس، بحرین، و استرالیا نیز به چشم می خورد اما نتیجه ای از نمایندگان آن ها به ثبت نرسیده است و در نتایج هیچ ورزشکاری از این کشورها وجود ندارد.
 حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟
 
مشخص نیست این پرچم ها به خاطر حضور نمایندگان کشورهای مختلف برای حضور در اجلاس جهانی که در حاشیه مسابقات برگزار شده، روی سن بوده یا نه چرا که پرچم برخی کشورها در دست نفراتی از جمله قزاقستان است که شباهتی به ورزشکاران ندارد!
 
نکته دیگر مربوط به عنوان مسابقات است که گفته می شد فدراسیون ایران خودش نام «رقابت های جهانی» را روی آن گذاشته است البته در پوستر رسمی رقابت ها که روی سایت فدراسیون جهانی منتشر شده از عنوان " IFBB WORLD MEN'S BODYBULIDING CHAMPIONSHIP"  استفاده شده است. هرچند روی سایت فدراسیون عنوان دقیق «مسابقات پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج قهرمانی جهان» به کار برده است.
 حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟


عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی در این خصوص گفت وگویی با تابناک ورزشی داشت. او درباره اینکه گفته می شود چیزی به نام رقابت های جهانی بدنسازی وجود ندارد، گفت: همه چیز مشخص است و ما در حضور نمایندگان فدراسیون جهانی این مسابقات را برگزار کردیم. نمی دانم چه جوابی دراین باره بدهم! مگر می شود ما عنوان مسابقات را تغییر دهیم؟ وقتی از تمام قاره ها نماینده در رقابت ها شرکت می کند و مسئولان فدراسیون جهانی نظاره گر هستند چطور می توانیم این کار را انجام دهیم!

نصیرزاده درباره تعداد کشورهای حاضر در مسابقه نیز گفت: سطح مسابقات جهانی است و همه چیز روی سایت قرار دارد. افرادی که به دنبال حاشیه سازی هستند به جای آن که در فضای مجازی یا به شکل دیگری اقدام به انتشار اخبار نادرست کنند بهتر است نقدشان را به خودمان بگویند.
 
او در ادامه افزود: تمام نفراتی که در این دوره از رقابت ها مهمان ما بودند از تمام شرایط رضایت داشتند. همه به ما کمک کردند تا بتوانیم سربلند باشیم. بسیاری از مردم به صورت داوطلبانه ما را در برگزاری این رقابت ها همراهی کردند. عده ای وقتی می بینند جمهوری اسلامی ایران با موفقیت میزبانی کرده، شروع به پخش این حواشی می کنند. افتخار برگزاری بدون ایراد این رقابت ها نه برای فدراسیون بلکه برای ایران است.
 
رئیس فدراسیون بدنسازی در پایان گفت: از لحاظ کیفیت نیز همه دیدند که نمایندگان ما چقدر قدرتمندانه در رقابت ها شرکت کردند و حالا بدنسازی ایران به مانند کشتی ما یک برند جهانی شده است. یک سری از کشورها که روابط سیاسی نزدیکی با ما ندارند اما در این رقابت ها نماینده داشتند و همین سبب دوستی دو ملل می شود. بسیاری از کارشناسان نیز معتقد هستند این دوره از رقابت ها نسبت به دوره قبل که در اسپانیا برگزار شد کیفیت بالاتری داشت. علاقمندی مردم نسبت به بدنسازی نشان می دهد که ما خوشبختانه در جذب مخاطب برای این رشته هم موفق بوده ایم.

حواشی و جنجال میزبانی ایران در رقابت های جهانی بدنسازی/ ۶۵ کشور کجا هستند؟

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
ایران که پر از افغانی و پاکستانی هست، دیگه هر مسابقه ای برگزار بشه می تونن بگن جهانی هست
خخخخخ
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
شاید جنابعالی چشماتون مشکل داره شاید هم چیزی از عدد و رقم نمیدونید . جمعیت ایران ۹۰ میلیون نفره . کمتر از ۸ میلیون هم افغان در استانهای مختلف ساکن هستند . ۸ میلیون کجا ۹۰ میلیون کجا .
mojtaba
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
عالی بود ، دست مریزاد، سپاس.
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
بدنسازی ورزش بیخودیه چون تحرک نداره و بعد ترک بدنسازی چربی جای عضله را میگیره و اکثرا بدنسازها مشکل حرکتی دارند و درنهایت زود سکته میکنند
پاسخ ها
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
اصلا چه کاریه آدم ورزش کنه بهتره بشینیم تو خونه زودتر سکته کنیم
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات