لیگی که خارجی‌ها در آن کشتی می‌گیرند اما ستاره‌ها نه!

لیگ برتر فرنگی از سال‌های قبل نتوانست ستاره‌هایش را راغب به شرکت در آن کند و امسال باوجود ادامه این ماجرا،‌ پای خارجی‌ها را از هفته اول به این مسابقات باز شده است.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۷۹
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۴ 01 October 2024
|
2231 بازدید

لیگی که خارجی‌ها در آن کشتی می‌گیرند اما ستاره‌ها نه!

به گزارش تابناک ورزشی، برخلاف لیگ برتر آزاد که در سال‌های اخیر ستاره‌ها و عنوان‌داران المپیک و جهانش همه در لیگ برتر حضور داشته و کشتی گرفته‌اند،‌ لیگ فرنگی و ارقام پیشنهادی‌اش هیچ جذابیتی برای ستاره‎‌ها و عنوان‌دارانش نداشته و هیچ‌کدام از آنها در این رقابت‌ها کشتی نگرفته‌اند.

امسال هم کشتی آزاد ایران مثل المپیک ۲۰۲۰ توکیو در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با وجود داشتن سه فینالیست میدان رقابت را بدون طلا ترک کرد و در مقابل کشتی فرنگی ایران از جمع سه فینالیستش، به دو مدال طلا رسید و کیفی‌تر از آزاد نتیجه گرفت، اما باز هم قراردادها در لیگ برتر فرنگی از ۴۰۰ میلیون تومان بالاتر نرفته و تا اینجای کار بالاترین قرارداد ثبتی همین رقم بوده است.

این در حالی است که حتی قرارداد کشتی‌گیران درجه دو و حتی برخی از درجه سه‌های کشتی آزاد به بالاتر از یک میلیارد تومان هم در لیگ امسال رسیده است.

از جمع ملی‌پوشان کشتی آزاد، در شرایطی که سازمان لیگ عنوان کرد صرفاً ۱۱ کشتی‌گیر اعزامی به المپیک، در لیگ امسال سهمیه ملی‌پوش محسوب می‌شوند، حسن یزدانی و امیرعلی آذرپیرا که به دلیل جراحی در لیگ امسال حضور ندارند، رحمان عموزاد که ظاهراً همچنان می‌خواهد کارش را در ۶۵ کیلو ادامه دهد و از همین‌رو، ترجیح می‌دهد در لیگ برتر لااقل وزن کم نکند و از شرکت در لیگ انصراف داده و فقط یونس امامی و امیرحسین زارع قصد عقد قراداد در لیگ را دارند که هنوز هیچ‌کدام‌شان قرارداد نبسته‌اند.

در لیگ فرنگی اما هنوز هیچ ملی‌پوشی جراحی نکرده، اما هیچکدام از ۶ نفری که به پاریس رفتند، ظاهراً قصد کشتی گرفتن در لیگ را ندارند. مهدی محسن‌نژاد که در سال‌های قبل در لیگ حضور داشت، ظاهرا در لیگ امسال کشتی نخواهد گرفت. از بین ستاره‌هایی چون محمدهادی ساروی، امین میرزازاده، برادران گرایی و... که سال‌های قبل هم علاقه‌ای به حضور در لیگ برتر با توجه به پیشنهادات مالی پایین نشان ندادند، این بار هم در لیگ کشتی نخواهند گرفت.

سعید اسماعیلی هم باتوجه به پاداش‌هایی که بابت قهرمانی المپیکش دریافت می‌کند، نیازی به حضور در لیگ ندارد، ضمن اینکه امین کاویانی‌نژاد جراحی در پیش دارد و علیرضا مُهمدی هم باتوجه به آسیب‌دیدگی‌ای که به تشخیص پزشک باید جراحی انجام می‌داد، اما قصد چنین کاری را ندارد، طبیعتاً در لیگ کشتی نخواهد گرفت که بتواند خودش را برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۵ زاگرب آماده کند.

در لیگ آزاد هم معمولا ملی‌پوشان در مرحله نیمه‌نهایی و فینال و برخی هم هفته آخر دور برگشت، در ترکیب تیم‌های‌شان قرار می‌گیرند، اما در لیگ فرنگی و پیشنهادات مالی‌اش حتی برای هفته پایانی هم جذابیتی برای ستاره‌ها ندارد.

به هرشکل باتوجه به سابقه و جایگاه کشتی آزاد در ایران، همچنان این رشته برای اسپانسرها جذابیت بیشتری دارد و حامیان مالی کمتری سراغ کشتی فرنگی می‌روند، حتی اگر این رشته دو طلای المپیک گرفته باشد و آزاد نگرفته باشد!

چیزی که هست، طبیعتاً ستاره‌ها ابتدا باید وارد لیگ شوند تا اسپانسرها سراغ این رشته آمده و بودجه تیم‌ها افزایش پیدا کرده و رقم‌های پیشنهادی نزدیک به ارقام لیگ برتر آزاد شود؛ تا آنها پای کار نیایند، وضعیت قراردادها در لیگ برتر فرنگی همچنان در پایین‌ترین حد خود باقی مانده و افزایش چشمگیری نخواهد داشت.

جالب است که تیم شهردای مسجد سلیمان، بعد از آنکه توانست با بودجه مناسبی لیگ را استارت بزند، برای سه مسابقه متمرکز دور رفت خود، که روز پنجشنبه در مسجد سلیمان برگزار شد، دو کشتی‌گیر خوب و عنوان‌دار خارجی را به ایران آورد، اما همچنان هیچ ملی‌پوشی حاضر به عقد قرارداد در این لیگ نیست.

مالخاز آمویان عنوان‌دار جهان و المپیک در ۷۷ کیلو و اسلاویک گالستیان در ۶۷ کیلوگرم که در المپیک سعید اسماعیلی را ضربه فنی کرد و ضربه در چلنج، مورد قبول واقع نشد، هر دو از ارمنستان به ایران آمده و برای مسجدسلیمانی‌ها کشتی گرفتند و مبارزه‌های خود را بردند، اما ستاره‌ها نیامدند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟