8 مورد مهم از حمله ایران به اسرائیل

تنها چند ساعت قبل از عملیات و هنگام آماده‌سازی موشک‌ها، آمریکایی‌ها با رصد تصاویر ماهواره‌ای خبر از حمله قریب‌الوقوع ایران داده بودند؛ گرچه این اطلاع رسانی از سوی رسانه‌های آمریکایی چندان به کار اسرائیلی‌ها نیامد.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۲۹
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰ 02 October 2024
|
5277 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از جهان نیوز: 200 موشک بالستیک که در بین آن‌ها موشک هایپرسونیک فتاح1 هم قرار داشت، با موفقیت 90 درصدی به پایگاه‌های نواتیم (محل اصلی نگهداری جنگنده‌های F۳۵) و هاتسریم (مبدا عملیات ترور سید حسن نصرالله)، مقر موساد، رادارهای راهبردی و مراکز تجمع تانک‌ها، نفربرها و نفرات رژیم صهیونیستی در منطقه پیرامون غزه اصابت کرد.

اما عملیات وعده صادق۲ حاوی چه پیام‌هایی بود؟

یک: قبل از هرچیز عملیات وعده صادق۲، همچون علمیات طوفان الاقصی تبدیل به یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی شد. با اینکه ایران وعده انتقام ترور شهید هنیه را داده بود، کمتر از یک هفته پس از شهادت سید حسن نصرالله و سردار نیلفروشان، حمله خود را علیه رژیم صهیونیستی عملیاتی کرد. با این‌حال، تنها چند ساعت قبل از عملیات و هنگام آماده‌سازی موشک‌ها، آمریکایی‌ها با رصد تصاویر ماهواره‌ای خبر از حمله قریب‌الوقوع ایران داده بودند. گرچه این اطلاع رسانی از سوی رسانه‌های آمریکایی چندان به کار اسرائیلی‌ها نیامد.

دو: عبور موشک‌های ایران از چندین لایه پدافندی متشکل از پدافند‌های منطقه‌ای و اسرائیلی، عملا پیشرفته‌ترین و پرهزینه‌ترین سامانه دفاعی دنیا را از کارکرد ساقط کرد. هدف قراردادن سکو‌های پدافندی رژیم صهیونیستی نیز عملا میلیاردها دلار هزینه توسعه و ساخت سامانه‌های دفاعی رژیم را دود کرد.

سه: هدف قرار دادن پایگاه‌های هوایی رژیم صهیونیستی،خصوصا پایگاه نواتیم در قلب نقب، که به واسطه سامانه‌های پیشرفته و پیچیده در آن منطقه، به ادعای برخی کارشناسان امن‌ترین نقطه دنیا محسوب می‌شود؛ شب گذشته به ناامن ترین نقطه دنیا تبدیل شد.

چهار: اهدافی که مورد اصابت قرار گرفت متناسب با جنایت‌های متعدد رژیم صهیوینستی در یکسال گذشته بود. موشک‌ها مراکز طراحی و عملیات جنایت‌های اسرائیل در غزه، لبنان و عملیات‌های تروریستی علیه فرماندهان مقاومت را مورد اصابت قرار دادند.

پنج: برخلاف وعده صادق۱، اولویت اصلی در این عملیات انهدام اهداف مدنظر بود. در وعده صادق۱، بنا بود تعداد کمی از موشک‌ها اهداف خود را منفجر کنند، چراکه هدف اصلی، ارسال پیام، شکستن حاکمیت رژیم بر اراضی اشغالی و مانور قدرت جمهوری اسلامی بود.

شش: این عملیات، از یک طرف موجب افزیش اعتماد به نفس مردم ایران و اهالی مقاومت شد و از طرف دیگر روحیه رزمندگان مقاومت، خصوصا رزمندگان حزب الله را ارتقاء داده و درد فراق سید مقاومت را تا حدی التیام بخشید.

هفت: این نوع پاسخ دردناک ایران، حکایت از آن دارد که احتمالا سران رژیم صهیونیستی در صدد توسعه عملیات‌های تروریستی خود تا ایران بودند. این ضربه دردناک توانست محاسبات رژیم را برهم زده و نقشه‌های اسرائیل مبنی بر «پیروزی گام به گام زیر سایه جنگ» را بی‌اثر کرد.

هشت: در این عملیات نیروهای مقاومت نقش‌آفرینی کم‌اثری داشتند که این امر احتمالا به خواست ایران بوده است. درصورت ورود تمام عیار گروه‌های مقاومت، این عملیات می‌توانست به مراتب مخرب‌تر و دردناک‌تر باشد. از همین رو تکرار همین عملیات با همراهی حداکثری گروه‌های مقاومت، برای مرحله بعد از پاسخ رژیم کافی است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟