دکتر علی بیگدلی در گفتگو با تابناک/

عملیات موشکی سپاه به موقع و درست بود/مردم و مسئولان باید آماده شرایط سخت باشند

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق 2 در زمان مناسبی صورت گرفت، نسبت به شرارت جدید صهیونیست ها هشدار داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۲۵
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷ 02 October 2024
|
2453 بازدید
|
۳

دکتر علی بیگدلی استاد دانشگاه شهید بهشتی و تحلیل گر سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار تابناک در پاسخ به این سئوال که  تحلیل شما از عملیات صادق 2 که دیشب اتفاق افتاد چیست ؟ گفت:من فکر میکنم که این اقدام یک اقدام هماهنگ شده ای بود، وقتی کاخ سفید این را اعلام میکند معلوم میشود که ایران با زیرکی با در جریان گذاشتن امریکا یک اقدام هماهنگ شده ای را انجام داده و شرایط را مدیریت کرده بود.

وی افزود: عملیات موشکی سپاه کار درستی بود، از نظر سیاسی هم کار درست و به موقعی بود، اگر این عملیات اتفاق نمی افتاد، نظام و دولت نمی  توانستند پاسخ حامیان و هواداران خود را بدهند و ابهامات دیگری ایجاد می شد.

عملیات موشکی سپاه به موقع و درست بود/مردم و مسئولان باید آماده شرایط سخت باشند

 

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سئوال که  چهمولفه های جدیدی در این عملیات نسبت به عملیات قبلی وجود دارد ؟ اظهار داشت:البته من دقیقا نوع و مشخصات موشک های شلیک شده را نمی دانم، ولی تصاویر منتشر شده نشان داد که اصابت ها بیشتر از دفعه قبل بوده است و این اتفاق مهمی است، هرچند نشنیده ام که این عملیات تلفاتی در شهروندان اسرائیلی داشته باشد.

وی با اشاره به حمله مسلحانه یک فلسطینی در تل آویو ساعاتی قبل از عملیات وعده صادق 2 گفت:این حادثه به فضاسازی رسانه ای علیه ایران قبل از عملیات وعده صادق کمک کرد.

این استاد دانشگاه درباره پاسخ احتمالی اسرائیل گفت: آنها حتما این حمله را خواهد کرد، نتانیاهو هم بدنبال این هست که در مقابل مردم خودش یک جلوه قهرمانی و... به خودش بدهد، بنابراین قطعا دست به اقدامی خواهد زد که باید مسئولان و مردم ما آمادگی های لازم را داشته باشند، چون ممکن است اسرائیلی ها وحشی گری به خرج بدهند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
در صورت شروع حملات متقابل و از بین رفتن زیرساخت ها چی میگید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
توازن جلوی هر وحشیگری را می گیرد، اگر پاسخ به موقع باشد.
ناشناس
|
Poland
|
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
هم ایران و هم آمریکا خبر اطلاع دادن پیش از حمله را تکذیب کردند
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟