کاهش سوددهی یک شرکت بورسی در بهار ۱۴۰۳؛

سود خالص شرکت بیمه پارسیان ۷۴ درصد ریزش کرد!/ماجرای ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی چیست؟

بیمه پارسیان از جمله شرکت‌های بورسی است که در سه ماهه نخست سال جاری عملکرد قابل قبولی در کسب سود خالص نداشته است. این در شرایطی است که بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه گذاران و بیمه گران دارد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۴۴
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰ 04 October 2024
|
382 بازدید

سود خالص شرکت بیمه پارسیان ۷۴ درصد ریزش کرد

به گزارش خبرنگار تابناک، بیمه پارسیان از جمله شرکت‌های تجاری وابسته به گروه مالی پارسیان است و از بانک پارسیان، تسهیلات ۱۲۱ میلیارد تومانی تا پایان خردادماه دریافت کرده است.

در این میان، بررسی صورت‌های مالی سه ماهه بیمه پارسیان در سامانه کدال نشان می‌دهد این شرکت بیمه‌ای از ابتدای امسال تا شروع تابستان، با کاهش سود خالص مواجه شده است. به‌گونه‌ای که بیمه پارسیان در دوره سه ماهه منتهی به پایان خرداد ۱۴۰۳، با ریزش ۷۴ درصدی در کسب سود خالص روبرو بوده است.

به بیان دیگر، این شرکت بورسی در فصل بهار ۱۴۰۳ حدود ۵۰ میلیارد تومان سود خالص داشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، حدود ۱۴۶ میلیارد تومان کمتر سود کسب کرده است.

سود خالص شرکت بیمه پارسیان ۷۴ درصد ریزش کرد

افت سوددهی بیمه پارسیان در سال جاری، در شرایطی است که در مدت مذکور، درآمد بیمه پارسیان از محل سرمایه‌گذاری با منابع بیمه‌ای، ریزش ۱۰۰ درصدی در مقایسه با بهار سال گذشته داشته است. به بیان دیگر، درامد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه از رقم حدود ۱۳۰ میلیارد تومان در بهار سال قبل به صفر ریال در نخستین فصل سال جاری رسیده که قابل تامل است.

از سوی دیگر، شرکت بیمه پارسیان با ۹۳ روز فعالیت در سال جاری، حدود ۷۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه گذاران و نمایندگان داشته و بیش از ۶۶۵ میلیارد تومان نیز بدهی به بیمه گران و بیمه گران اتکایی به ثبت رسیده است. بنابراین نماد پارسیان در بورس، بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان بدهی به بیمه گذاران و بیمه گران دارد.

سود خالص شرکت بیمه پارسیان ۷۴ درصد ریزش کرد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟