توضیح مسئول بین‌الملل برکنار شده وزنه‌برداری درباره سفر به اسپانیا

مسئول بین‌الملل برکنار شده فدراسیون وزنه‌برداری درباره سفر شخصی‌اش به اسپانیا همزمان با مسابقات قهرمانی جوانان جهان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۷۳
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶ 02 October 2024
|
352 بازدید

توضیح مسئول بین‌الملل برکنار شده وزنه‌برداری درباره سفر به اسپانیا

به گزارش تابناک، حواشی فدراسیون وزنه‌برداری همچنان ادامه دارد و سفر تیم جوانان وزنه‌برداری ایران و حاشیه‌های پیرامون آن نیز سجاد انوشیروانی و سایر فدراسیون‌نشین‌ها را وارد چالش جدیدی کرده است. تابناک ورزشی به تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۳ در مطلبی با عنوان «فدراسیون وزنه‌برداری در نقش آژانس توریستی/ بارسلونای جذاب برای مسئول بین‌الملل» سفر شخصی مریم سبزعلی، مسئول روابط بین‌الملل فدراسیون را پس از دریافت ویزا از طریق این فدراسیون را مورد نقد قرار داد.

سبزعلی که به نظر می‌رسد پس از بازگشت از سفر بدون هیچ توضیحی از سوی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برکنار شده است، جوابیه‌ای را برای تابناک در خصوص علت سفر شخصی‌اش به اسپانیا ارسال کرده که عیناً در ادامه می‌بینید:

«چنانچه به درستی اشاره کرده‌اید بخش مهم و اعظم امور بین‌الملل هر فدراسیون ورزشی معطوف به انجام کارهایی است که یک آژانس مسافرتی انجام می‌دهد و اخذ ویزا و خرید بلیت بخش غیرقابل انکار فعالیت‌های بین‌الملل است که با آژانس مسافرتی مشترک است.

در خصوص سفرشخصی اینجانب و انتشار نام من در لیست اعزام، این توضیح ضروری است که قرار داشتن نام مسئول بین‌الملل فدراسیون در لیست اعزام نه تنها عجیب نیست بلکه ضروی است و از شما سپاسگزارم که یک خلاء مهم در اعزام‌های برون مرزی را مقابل چشمان وزارت ورزش قرار داده‌اید. به دلیل عدم تسلط اغلب اعضای گروه‌های ورزشی اعزامی به زبان انگلیسی، نیاز به هماهنگی و حل موضوعات غیرمترقبه در طول سفر و فرودگاه و هنگام اقامت در هتل و نیز هماهنگی با مسئولان مسابقات همچنین کمک به پیشبرد مذاکرات و رایزنی‌ها با مسئولان بین‌المللی، حضور مسئول بین‌الملل در تمامی اعزام‌ها ضروری است. دست کم این حضور، از همراهی برخی افراد دیگر ضروری‌تر و مفیدتر است.

نهایتاً اینکه بعد از سال‌ها کار بین‌الملل و ارتباطات بین‌المللی، گرفتن ویزا برای یک مسئول بین‌الملل امر ساده‌ای است، اما اختصاص وقت و انرژی ده‌ها شخص و ارگان برای پیگیری یک ویزا، ثابت می‌کند که تنگناهای مختلف تحمیل شده بر مردم کشور به حدی است که گرفتن ویزا از نظر مسئولان و مقامات عالیرتبه، یک امتیاز خاص و ویژه است، در حالیکه بیش از ۱۹۰ کشور جهان با تقویت روابط و قدرت پاسپورت خود، دردسری به نام ویزا ندارند.

طبیعتاً می‌دانید که عدم استفاده از آن از ریجکت شدن وخیم‌تر است و هیچ فرد عاقلی آینده زندگی شخصی خود را به امنیت شغلی نداشته‌اش در حرفه خبرنگاری یا ورزش گره نمی‌زند. چه بسا هرکسی نه صرفاً برای سفر بلکه برای امور درمانی یا شغلی و تحصیلی نیاز به خروج از کشور داشته باشد و ثبت یک مورد منفی در پرونده‌اش، وی را از دست یافتن به موقعیت‌های دیگری محروم کند. خانواده سبزعلی پیش از این عشق به ایران را با شهادت جوان ۲۱ ساله رعنایش ثابت کرده و آرزوهای متعالی‌تری از جمله سلامتی برای مادرم دارم.

در خصوص سایر موضوعات و حواشی هم اسناد و مدارک به مقدار کافی و مستدل موجود است که در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون یا وزارت ورزش، ارایه خواهد شد و البته کمیته امور بین‌الملل وزارت ورزش از صلاحیت بیشتری برای تعیین شرح وظایف اینجانب (و به طور کلی مسئولان بین الملل) و تشخیص قصور انجام شده یا نشده [در خصوص هماهنگی با نادو برای آزمایشات دوپینگ در غیاب کمیته پزشکی و اموزش های ADEL در غیاب کمیته آموزش]، برخوردار است.

مریم سبزعلی
مسئول برکنار شده امور بین‌الملل فدراسیون وزنه‌برداری»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟