عذرخواهی اجباری انوشیروانی و بی جوابی درباره مشکلات فنی

محمدپور در گفت‌وگو با تابناک: نتایج وزنه‌برداری در پاریس ضعیف بود/ انتخاب وزنه‌ها باید بهتر انجام می‌شد

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن از عملکرد تیم ملی در المپیک ۲۰۲۴ رضایت ندارد و معتقد است برخی وزنه‌ها در حرکت دو ضرب داودی و جوادی اشتباه انتخاب شده بود.
کد خبر: ۱۲۵۵۴۵۴
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴ 24 August 2024
|
5148 بازدید
|
۵

سعید محمدپور: نتایج وزنه‌برداری در پاریس ضعیف بود/ انتخاب وزنه‌ها باید بهتر انجام می‌شد

به گزارش تابناک ورزشی، وزنه‌برداری ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس روزهای خوبی را پشت سرنگذاشت و برای دومین‌بار در ۲۴ سال گذشته این رشته بدون کسب مدال از المپیک بازگشت.

از المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تا قبل از ۲۰۲۴ پاریس فقط در ۲۰۰۸، ایران از رسیدن به مدال وزنه‌برداری بازی‌ها بازمانده بود. در پاریس علی داودی و مصطفی جوادی که یکی نایب قهرمان المپیک توکیو بود و دیگری قهرمان جهان نتوانستند به مدال برسند.

ناکامی در کسب مدال توسط وزنه‌برداران انتقادات زیادی را متوجه فدراسیون کرد، اما در نشست خبری که سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون و نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی برگزار کردند، این عدم مدال‌آوری ناشی از سؤ مدیریت زمان علی مرادی رئیس سابق فدراسیون عنوان شد. در این اظهارات انوشیروانی بابت نتایج عذرخواهی کرد، اما این دلجویی بیشتر شبیه به گفتن جمله‌ای برای رهایی از انتقادات بود؛ نه یک عذرخواهی واقعی!

به هرشکل پاسخ روشنی به مشکلات فنی وزنه‌برداران در المپیک داده نشد؛ اینکه چطور قهرمان جهان در پاریس تا این اندازه ضعیف ظاهر می‌شود و علت اشتباهات در انتخاب وزنه این دو ورزشکار چه بود و چه کسی مقصر آن است.

سعید محمدپور: نتایج وزنه‌برداری در پاریس ضعیف بود/ انتخاب وزنه‌ها باید بهتر انجام می‌شد

سعید محمدپور قهرمان وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن در گفت‌وگو با تابناک ورزشی در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد دو ملی پوش ایران در المپیک راضی است یا خیر گفت: واقعیت این است که نتایج در پاریس ضعیف بود و انتظار مدال از وزنه‌برداری وجود داشت و توقعات بالاتر از نتیجه‌ای بود که کسب شد. وزنه‌برداری همواره جزو رشته‌های مدال‌آور المپیک بوده، اما امسال خوب نبودند.

محمدپور درباره انتقادات صورت گرفته به اظهارات فدراسیون و کادرفنی گفت: در شرایط فعلی نظر من این است که باید آینده را ببینیم و فکر کنیم که چه کاری خوب است انجام دهیم. با وجود اینکه قبول دارم نتایج ضعیف بود، اما باید واقع‌بین بود. شاید اگر داودی به مانند توکیو وزنه می‌زد، جایگاه پایین‌تری به دست می‌آورد چرا که در ۲۰۲۰ سطح مسابقات پایین بود؛ هم دو وزنه‌بردار ارمنی به دلیل محرومیت حاضر نبودند و هم اینکه کرونا سبب شده بود وضعیت کیفی تفاوت زیادی داشته باشد.

او ادامه داد: اما به عقیده برخی بعد از سیدنی، پاریس یکی از با کیفیت‌ترین دوره‌ها در سنگین وزن بود. علی داودی وزنه‌بردار ارزشمندی است و شاید اگر وزنه نهایی را ثبت می‌کرد مدال می‌گرفت.

سعید محمدپور: نتایج وزنه‌برداری در پاریس ضعیف بود/ انتخاب وزنه‌ها باید بهتر انجام می‌شد

سعید محمدپور گفت: توقع من از مصطفی جوادی بالاتر بود. توقع داشتم بهتر از قبل باشد. وقتی تغییر وزن می‌دهی، در یک سال اول شرایط سخت می‌شود و تا جا بیفتید طول می‌کشد، اما امسال انتظار ارتقای رکورد داشتم و باید این موضوع کارشناسی شود که عملکرد ضعیف به خودش باز می‌گردد یا کادرفنی.

محمدپور درباره مشکلات انتخاب وزنه‌برای ملی‌پوشان در پاریس گفت: به نظر من هم بعضی وزنه‌ها در دو ضرب می‌توانست بهتر انتخاب شود. یعنی وزنه‌هایی را در نظر بگیرند که فاصله زیادی بین حرکات داودی و جوادی نیفتد و بدن‌شان سرد نشود. در کل فکر می‌کنم باید وزنه بالاتری در حرکات اول دو ضرب انتخاب می‌شد.

او درباره عملکرد فدراسیون نیز گفت: آنچه من می‌بینم، این است که آنها تلاش خود را می‌کنند تا تمام وزنه‌برداران و تیم‌ها شرایط خوبی داشته باشند. باید در رقابت‌های جهانی عملکرد تیم را بسنجیم و با توجه به نفراتی که از جوانان به بزرگسالان می‌آیند ببینیم که فدراسیون چه کرده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
رییس فدراسیون باید عوض شود با این فرمون به جایی نمی رسیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
ضعیف یا افتضاح؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
چگونه است که درتمرینات ۲۵۷ کیلو را بلند میکند اما در مسابقه زیر ۲۵۰ کیلو من که نمی فهمم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
یک بار زده نه همیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
باید دنبال وزنه بردار جدید بگردیم کسانی که رکورد جهان والمپیک بزنند همه کشورها دنبال رکودن ما دنبال اینیم رکورد 4سال پیش بزنیم این طرز تفکر باید عوض بشه وقتی وزنه بردار گرجستانی 267 میزنه ما با 242 معلومه جایگاهی نداریم اقای فدراسیون بگرد وزنه بردار جوان وقدرتمند پیدا کن با یک مسابفه تو همه شهرها وحتی روستاها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...