ریابکوف: تأسیسات هسته‌ای نباید وارد درگیری‌ها شود

یک دیپلمات ارشد روس در واکنش به ادعای رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر احتمال حمله رژیم اشغالگر به تأسیسات هسته‌ای گفت که حتی درنظر گرفتن این احتمال، غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۰۷
|
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴ 03 October 2024
|
711 بازدید
ریابکوف: تأسیسات هسته‌ای نباید وارد درگیری‌ها شود

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با شبکه «اسپوتنیک» روسیه گفت: «روسیه نگران اظهارات برخی منابع اسرائیلی مبنی بر احتمال حمله به‌ تأسیسات هسته‌ای ایران است.»

او افزود: «حتی در نظر گرفتن حمله به تأسیسات هسته‌ای در بین گزینه‌های احتمالی غیرقابل قبول و خطرناک است. خطر درگیری مستقیم بین قدرت‌های هسته ای را نمی توان دست کم گرفت. »

ریابکوف تصریح کرد: «ما دلایل جدی‌ برای نگرانی داریم. هرگونه تشدید تنش در منطقه، عواقب خطرناکی برای سراسر خاورمیانه درپی خواهد داشت. تأسیسات هسته‌ای باید از فهرست درگیری خارج شود.ما در این مورد مدت‌هاست که دررابطه‌ با نیروگاه زاپوریژیا و نیروگاه کورسک گفته‌ایم.»

او افزود: « جامعه بین‌المللی از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید صدای خود را بلند کرده و بر غیر قابل قبول بودن حتی احتمال چنین امری انتقاد و مخالفت شدید خود را ابراز کنند.»

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد: ما نسبت به سخنان مقام‌های اسرائیلی مبنی بر هدف قرار دادن ایران نگران هستیم. ما با حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران مخالف هستیم. نمی‌توان بر روی این مسأله که ایران عاری از سلاح‌های هسته‌ای است شک و تردید کرد.

ریابکوف گفت، روسیه و ایالات متحده درباره بحران خاورمیانه از طریق مجاری دیپلماتیک گفتگو نکردند. ما رویکرد کاملا متفاوتی داریم.

پیشتر، منابع صهیونیستی در پی شکست راهبردی این رژیم در برابر عملیات وعده صادق ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همراستا با ماده ۵۱ منشور ملل متحد و حق دفاع مشروع صورت گرفت، مدعی احتمال حمله به تأسیسات هسته‌ای کشورمان شده‌اند.

از طرفی، روز گذشته «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرد که واشنگتن مخالف هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای ایران در پاسخ به حملات اخیر ایران به این رژیم است.

بایدن روز چهارشنبه در پاسخ به سوال خبرنگاری که درباره حمایت او از حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی به سایت‌های هسته‌ای ایران پرسید، گفت: پاسخ، «نه» است.

از سویی دیگر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در واکنش به تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشورمان یادآور شد که نیروهای مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده‌اند و افزود: «اسرائیل همیشه از این قبیل ادعاها داشته است. رژیم صهیونیستی رژیمی وحشی است و نتانیاهو مثل یک خون‌آشام عمل می‌کند و تمام دنیا نسبت به این رژیم اعتراض دارد. نیروهای مسلح ما هم بازدارندگی لازم را ایجاد کرده‌اند.»

ایران اعلام کرده است که هرگونه ماجراجویی مجدد از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ سهمگین‌تر نیروهای مسلح کشور روبرو خواهد شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟