ناگفته‌های دستیار ویژه عزیزی‌خادم از پشت پرده‌ها در فدراسیون فوتبال

دستیار ویژه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران درباره اتفاقات دوران مدیریت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم صحبت‌های جالبی مطرح کرد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۱۷
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲ 06 October 2024
|
964 بازدید

ناگفته‌های دستیار ویژه عزیزی‌خادم از پشت پرده‌ها در فدراسیون فوتبال

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، این روزها که انتقادات زیادی در موضوعات مختلفی به فدراسیون فوتبال وارد است، ناخودآگاه مقایسه‌هایی به وجود می‌آید تا عملکرد فعلی فدراسیون فوتبال با مهدی تاج مورد بررسی قرار بگیرد. تاج که سال ۹۸ و همزمان با باز شدن پرونده قرارداد عجیب مارک ویلموتس در نهادهای نظارتی به بهانه بیماری قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال استعفا کرد و سه سال بعد و پس از عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم و برگزاری انتخابات جدید، مشکل قلبی را کنار گذاشت و بار دیگر به فدراسیون فوتبال بازگشت.

در دوران ریاست شهاب‌الدین عزیزی خادم علی عالی که از اهالی قدیمی رسانه‌های ورزشی است به عنوان دستیار ویژه رئیس فدراسیون فوتبال مشغول به فعالیت بود. فعالیت در فدراسیون فوتبال و آن هم سمتی نزدیک به ریاست شما را در شرایطی قرار می‌دهد که از زیر و بم اتفاقات زیادی با خبر باشید. علی عالی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک به برخی ناگفته‌ها پرداخت و ضمن بیان اینکه دوران مدیریت عزیزی‌خادم اقدامات بزرگ و مهمی رخ داد که مخالفان اجازه ادامه آن روند را ندادند، اظهار داشت: عزیزی‌خادم چهره تازه‌ای برای فوتبال ایران بود که با مدیران قبلی فرق داشت. او جوان، با انرژی و همراه با ارتباطات فراوان بود که توانست پول به فوتبال تزریق کند. کاری که امثال مهدی تاج به‌دلیل سؤمدیریت، توان انجامش را نداشتند.

وی ادامه داد: پیش از ما هیچ مسئولی حاضر نبود با رئیس فدراسیون فوتبال عکس یادگاری بگیرد و فاجعه پرونده ویلموتس خسارت جبران‌ناپذیری به منافع فوتبال وارد آورد. جالب است دوستان اعتقاد دارند پروند ویلموتس مشکلی ندارد، اما توضیح نمی‌دهند چرا چوب حراج به ساختمان فدراسیون فوتبال زدند تا به شستا برسد و دارایی فوتبال حیف و میل شود. امیدوارم به زودی حکم پرونده ویلموتس اعلام شود تا هیچ فردی جرأت نکند از جیب فوتبال هزینه‌تراشی کند.

دستیار ویژه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه اقدامات مهم و تاریخی در فوتبال ایران در همان دوران کوتاه اتفاق افتاد، افزود: مشکل اساسنامه بعد از سال‌ها برای همیشه حل شد. خاطرم هست همین اعضای هیئت رئیسه به دروغ اعلام کردند مشکل حل نشده و ما در حال مکاتبه با فیفا هستیم. از روزی که عزیزی‌خادم رفت، فیفا دیگر هیچ اشاره‌ای به موضوع اساسنامه نکرد. ما سریع‌ترین و ارزان‌ترین صعود تاریخ به جام‌جهانی را داشتیم و روزی که رفتیم همین هیئت رئیسه میلیون‌ها دلار برای سرمربی و اعزام هزینه کردند. شکست‌ناپذیری تیم‌ملی در دوران یازده ماهه، بازگشت میزبانی به ایران و حضور زنان در ورزشگاه‌ها از جمله مهم‌ترین اقدامات بود.

عالی با بیان اینکه فدراسیون آنقدر اعتبار داشت که پروازهای اختصاصی رایگان به تیم‌های ملی داده می‌شد، خاطرنشان کرد: فدراسیون ایران با فدراسیون قطر قراردادی امضا کرد که در آن قید شده بود همه خدمات به تیم‌های ملی مردان و زنان و همچنین داوران و مدیران رایگان باشد و برخلاف گذشته، هزینه چند میلیون دلاری برای فدراسیون نداشته باشد. صعود تیم ملی زنان ایران به مسابقات جام ملت‌های آسیا برای اولین بار در تاریخ از جمله موارد بود. افزایش ۵ برابری دستمزد داوران و افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارمندان هم باید اشاره شود و این را هم باید بگویم که بیش از ۱۰۰ میلیارد از بدهی‌ها تسویه شد و نزدیک به ۱۸۰ میلیارد هم از منابع جذب فدراسیون فوتبال شد.

ناگفته‌های دستیار ویژه عزیزی‌خادم از پشت پرده‌ها در فدراسیون فوتبال

وی با اشاره به عزل عزیزی خادم که توسط هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال رقم خورد و به دلیل طی نشدن روال قانونی آن طبق اساسنامه غیرقانونی تلقی می‌شود، تصریح کرد: عزل غیرقانونی عزیزی‌خادم یک بدعت خطرناک و زشت بود که گذر زمان ثابت کرد چه کسانی دنبال برکناری او و بازگشت به فدراسیون بودند. آنها از اعضای هیئت رئیسه مثل دستمال کاغذی استفاده کردند و بعد از انجام کار، آنها را دور انداختند. این حرف را آقای دادکان هم به دو نفر از اعضای هیئت رئیسه در همان روزها گفت. این یک بی‌آبرویی بزرگ برای فوتبال ایران بود و هرکسی که چه در تاریکی و چه در روشنایی تیری به سمت فداسیون شلیک کرد، امروز درگیر مسئله‌ای در کار و زندگی شخصی است. هیچ‌کدام از آن افراد عاقبت به خیر نخواهند شد و از خدا طلب بخشش کنند.

دستیار ویژه رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره به شرایطی که در زمان عزیزی خادم ایجاد شد، گفت: می‌خواستند با جو امنیتی مصنوعی همه را بترسانند اما گذر زمان ثابت کرد که دنبال پول فوتبال بودند و اسب زین شده‌ای که آماده حرکت بود را به‌دست آوردند. همان آدم‌ها دوباره فوتبال ایران را بی‌اعتبار کردند، بدهی‌ها و پرونده‌های سنگین ساختند و جز ناکامی، دستاوردی نداشتند. با این روند جز خاکستر چیزی از فوتبال نمی‌ماند.
 
وی در رابطه با اتفاقات آن روزهای تلخ عنوان کرد: ما یک خرابه را تحویل گرفتیم. صفِ طلبکاران از یک‌سو، وضعیتِ دراماتیکِ تیم‌ملی و به هم‌ریختگیِ مدیریتی از سوی دیگر و بی‌نظمی در بالاترین سطح مشهود بود. طوری مین‌گذاری کرده بودند تا فدراسیون زمین بخورد، اما نمی‌دانستند خدا کمک می‌کند و ما از این مرحله عبور خواهیم کرد. همین که پا در فدراسیون گذاشتیم، میزبانی را از ایران گرفتند و نایب‌رئیس ایرانی هم همراه با AFC مقابل ما ایستاد. کاری کردند میزبانی به بحرین برسد تا تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود نکند و از جام ملت‌های آسیای بعدی هم حذف شود. عملاً در کمیته فوتسال‌ AFC مصوبه می‌کردند که تیم‌ملی فوتسال ایران از جام‌جهانی حذف شود. به خاطر پرونده ویلموتس، ساختمان را از فدراسیون گرفتند. هر روز بدهی جدیدی اعلام می‌شد. حتی اندازه یک سوپرمارکت هم حساب و کتاب نداشتند. قراردادها شگفت‌انگیز بود و به‌جای اینکه فدراسیون منتفع شود، طرف مقابل منتفع می‌شد و اوجش هم اسپانسر داوران بود. پول خرج می‌کردند تا رسانه‌ها به فدراسیون حمله کند. هر اتهامی، هر ناسزایی، هر حرف زشتی را به فدراسیون نسبت می‌دادند و ابایی از لجن‌پراکنی نداشتند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟