زمزمه ترسناک بازی در زمین بی طرف برای فوتبال ایران/ انفعال تاج و عدم ایجاد بازدارندگی!

فوتبال ایران یک‌بار پیش از این درگیر نفوذ و لابی عربستانی‌ها در AFC شده و هزینه آن را سال‌ها پرداخت کرده؛ بازی در زمین ثالث مدت‌ها تیم‌های فوتبال کشورمان را اذیت کرد و نباید اجازه داد دوباره چنین اتفاقی بیفتد.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۳۸
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳ 02 October 2024
|
1243 بازدید
|
۱

زمزمه ترسناک بازی در زمین بی طرف برای فوتبال ایران؛ آقای تاج منفعل نباش و بازدارندگی ایجاد کن

به گزارش تابناک ورزشی، شهریور سال گذشته بود که بالاخره پس از سال‌ها، شرایط میان فوتبال ایران و عربستان عادی و طبق اعلام رسمی AFC تقابل تیم‌های دو کشور در زمین ثالث منتفی شد. حدود یکسال از حل مشکلی که سال‌ها فوتبال ایران و هوادارانش را آزار می‌داد، گذشته و حالا یک بار دیگر زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت به سال‌های دور از خانه شکل گرفته است.

همین دو روز پیش بود که تیم موهان باگان هند حریف تراکتور در لیگ قهرمانان سطح دوم در تصمیمی غیرمنتظره قید سفر به ایران و مصاف با نماینده کشورمان را زد. این دیدار طبق برنامه قرار بود امروز برگزار شود که طرف هندی به دلیل فعل و انفعالات اخیر در منطقه از سفر به تبریز خودداری کرد. موضوعی که با واکنش باشگاه تراکتور و البته فدراسیون فوتبال مواجه شد.

فدراسیون فوتبال به انتشار مصاحبه‌ای از مهدی تاج روی خروجی سایت خود بسنده کرد. جایی که از قول رئیس فدراسیون فوتبال نوشته شد: «خوشبختانه ایران عزیزمان همچون همیشه در امنیت کامل به سر می‌برد و با AFC درباره اقدام غیراخلاقی نماینده هند صحبت کردیم.» در ادامه تاج به جرائمی که مطابق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، انتظار تیم هندی را می‌کشد اشاره کرد، در حالی که انتظار می‌رفت او به عنوان عضو کمیته اجرایی و نایب رئیس AFC موضع قاطع‌تری داشته باشد تا از اقدام مشابه تیم‌های دیگر جلوگیری شود.

در هر حال این اتفاق نیفتاد و امروز عبدالعزیز العصیمی، خبرنگار سعودی اعلام کرد که باشگاه النصر عربستان برگزاری بازی در تهران را رد کرده و خواستار برگزاری بازی در زمین بی‌طرف شده است. او نوشت: «النصر با توجه به شرایط منطقه نمی‌خواهد که برای دیدار با استقلال راهی ایران شود و به همین خاطر درخواست برگزاری بازی در زمین بی‌طرف را داده است.» این دیدار قرار است از سری رقابت‌های هفته سوم لیگ نخبگان آسیا در تاریخ اول آبان برگزار شود. پیش از آن هم تیم ملی در ادامه مسابقات مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در تاریخ ۲۴ مهر پذیرای قطر خواهد بود که قرار است بازی در مشهد برگزار شود.

زمزمه ترسناک بازی در زمین بی طرف برای فوتبال ایران؛ آقای تاج منفعل نباش و بازدارندگی ایجاد کن

تمام اینها در شرایطی است که شواهد و قرائن مؤید آن است که باید برای جلوگیری از یک رأی احتمالی ناعادلانه دیگر برای فوتبال‌مان، فدراسیون فوتبال دست به کار شود و منتظر روزی نباشد که کار از کار گذشته است. در واقع فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج باید انفعال را کنار بگذارد و اجازه ندهد پس از اقدام تیم هندی، زمزمه‌هایی که امروز شکل گرفته، شکل جدی‌تری به خود بگیرد.

رسول باختر کارشناس حقوقی فوتبال در این باره به خبرنگار تابناک گفت: «در شرایطی که به وجود آمده علاوه بر باشگاه یا باشگاه‌هایی که در آسیا حضور دارند، فدراسیون فوتبال باید بلافاصله وارد گود شود و سکوت را کنار بگذارد. وقتی تیم هندی نیامد اگر فدراسیون فوتبال بیانیه شدیدالحنی صادر می‌کرد و علیه اقدام طرف مقابل موضع می‌گرفت که میزبانی ایران و شرایط آن را زیر سؤال برده، امروز شاهد صحبت‌های مشابه از عربستانی‌ها نبودیم.»

او افزود: «مگر تاکنون در میزبانی‌های نمایندگان ایران خون از دماغ کسی آمده است؟ عجیب اینکه تیم‌هایی چنین موضعی دارند که وضعیت کشور خودشان از ایران بهتر نیست. هند که سال‌هاست با پاکستان در تنش است و عربستان هم که از یمن و نقاط دیگر! در هر حال از طرق مختلف می‌توان ماجرا را در نطفه خفه کرد و داشتن کرسی در AFC باید چنین مواقعی به کار آید و لابی شود. به نظرم حداقل کار در وضعیت فعلی این است که با چند بیانیه سفت و سخت و درصورت نیاز اقدامات حقوقی و شکایت به کمیته اخلاق AFC بازدارندگی ایجاد شود.»

فراموش نکنیم که در آستانه شروع لیگ نخبگان آسیا، خبرهایی وجود داشت مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال عربستان از AFC خواسته تا بازی با تیم‌های ایرانی در کشور ثالث برگزار شود. فدراسیون فوتبال عربستان به دلیل کیفیت پایین چمن و امکانات ورزشگاه‌های ایران، این درخواست را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بود.

در این بین نکته حائز اهمیت اینکه می‌توان نقدهایی به فدراسیون فوتبال در مواضع و اقدامات به موقع و لازم، داشت. ضرب‌المثلی قدیمی وجود دارد که مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد و بدیهی است که با شرایط فعلی هواداران فوتبال نگران تصمیمات و اتفاقات مشابه چند سال پیش و بازی تیم‌های ایرانی با عربستانی در زمین ثالث، باشند. گرچه به نظر می‌رسد ضرب‌المثل فوق درباره مسئولان فوتبال ایران صدق نمی‌کند و آنها تنها نگران صندلی مدیریت و کرسی‌هایی با منافع شخصی در AFC هستند!

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
تیمای ایرانی کلا بازیا رو باید تحریم کنن و شرکت نکنن اگه میخوان نیان تو استادیوم خودمون بازی کنن. تیمای ایرانی که آخرشم هیچی نمیشن. برای چی این همه خفت و خواری میکشن؟
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟