احکام محکومین فوتبال در راه؛ فدراسیون‌نشینان باید بروند؟!

فدراسیون فوتبال ممکن است با صدور احکامی درباره تخلفات احتمالی شاهد تغییراتی زودهنگام باشد و اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون فوتبال را برای همیشه ترک کنند.
کد خبر: ۱۲۶۳۰۹۴
|
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹ 01 October 2024
|
5753 بازدید
|
۶

احکام محکومیت فوتبال در راه؛ فدراسیون‌نشینان باید بروند؟!

به گزارش تابناک ورزشی، فوتبال ایران و به خصوص هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از ابتدای سال ۱۴۰۳ درگیر پرونده فساد در فوتبال است و عزم جدی نهادهای نظارتی برای به سرانجام رساندن این پرونده، پای دیگر پرونده‌ها را هم به میان کشید.

یکی از پرونده‌هایی که در نهاد قضایی در دست بررسی است، مربوط به قرارداد تبلیغاتی سازمان لیگ در زمان ریاست «مهدی تاج» و حضور «محمدرضا ساکت» در کمیته بازاریابی این سازمان با شرکت کانون ایران نوین بود. پرونده‌ای که سرانجام در حال به نتیجه رسیدن و اعلام رأی است و گویا احکام هر دو متهم اصلی این پرونده صادر شده و احتمالاً به زودی اعلام می‌شود.

همچنین پرونده قرارداد فدراسیون فوتبال با «مارک ویلموتس»، سرمربی سابق تیم ملی هم که از سال ۱۳۹۹ باز شد، اما گویا مسکوت مانده بود مجدد به جریان افتاده و قرار است به زودی رأی آن نیز صادر شود. پرونده‌ای که مهدی تاج، پس از بازگشت دوباره به فدراسیون فوتبال وقتی با این سؤال مواجه شد که پرونده ویلموتس کجاست؟ پاسخ داد: «در جیب من است!»

حالا دو پرونده مهم قرارداد با کانون ایران نوین و مارک ویلموتس در حال به نتیجه رسیدن است که اگر احکام سنگین برای مهدی تاج و محمدرضا ساکت صادر شود، این دو از نظر قانونی دیگر نمی‌توانند در فوتبال به کار خود ادامه دهند. در پرونده فساد در فوتبال هم با عنایت به برخی احضارها و دستگیری‌ها، پای اعضای دیگری از هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در میان است که صدور رأی این پرونده هم دیگر اعضای هیئت رئیسه را با محکومیت مواجه خواهد کرد.

احکام محکومیت فوتبال در راه؛ فدراسیون‌نشینان باید بروند؟!

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پروند فساد در فوتبال در نشست خبری خود در روز ۳ مهرماه گفته بود: «در این پرونده فعلا تمام متهم‌ها با قرار وثیقه آزاد هستند. متهمین برای بیان آخرین دفاعیات خود دعوت شدند، دو نفر از آنها برای بیان آخرین دفاع مراجعه کردند و دفاعیات خود را مطرح کردند، اما پنج نفر از متهمین حاضر نشدند از جلسه آخرین دفاع برای خودشان استفاده کنند. در نهایت رأی پرونده فساد فوتبال حداکثر ظرف یک ماه آینده اعلام می‌شود.»

با این تفاسیر، بعید نیست که به زودی با اعلام آرای محکومین فوتبال که بسیاری از آنها از اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال هستند و به نتیجه رسیدن دو پرونده قرارداد کانون ایران نوین و مارک ویلموتس، زلزله‌ای بزرگ منجر به تغییراتی بزرگ در فوتبال ایران شود و انتخابات فدراسیون فوتبال که اسفندماه برگزار خواهد شد، پیش از موعد برگزار شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
لیگ فوتبال ایران و تیم های لیگ برتری ما که در میدان های خارجی کاملا ضعف فدراسیون فوتبال و مدیریت آن را به نمایش می گذارند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
این تاج کی میره بالاخره؟ رفتش من شیرینی پخش می‌کنم
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
خیر قربان، ساده انگاری است که تاج به این راحتیها از این فوتبال دست بکشد. رای هم که ابلاغ بشود، حق اعتراض و رسیدگی مجدد هم برقراره و تطویل زمان در رسیدگی هم بجای خودش...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
عمراااااا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
همین!!!باید بروند؟؟!پس این همه پول بی زبون ک حیف و میل شده پس چی؟؟اگه فقط قرار باشه بروند،عملا چراغ سبز ب مدیران بعدی است که شما هم بخورید ،ببرید نهایت مجازات میشه جایگزین کردن با مدیران بعدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
اصفهانی ها مثل تاج و ساکت و رفقا مسبب وضع فعلی فوتبال کشور هستند و به خاطر قراردادهایی که ایران توش خسارت دیده باید تمام اموالشون مصادره شود.
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟