از کارواخال تا سیدحسین حسینی؛ تفاوت معنادار رویکرد باشگاه در قبال کاپیتان

مقایسه آنچه در فوتبال ایران اتفاق می افتد با چیزی که در سطح اول فوتبال دنیا شاهد هستیم، کاری چندان منطقی نیست اما واقعیت این است که برخی ابعاد مدیریت در باشگاه ها، مسائلی ساده و تعریف شده است که باید رعایت شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۲۷۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰ 08 October 2024
|
3338 بازدید
|
۴

از کارواخال تا سیدحسین حسینی؛ تفاوت معنادار رویکرد باشگاه در قبال کاپیتان

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، تیم فوتبال استقلال در فصل جاری با انواع و اقسام حواشی دست و پنجه نرم کرده است. در این بین تعدادی از بازیکنان هم از شرایط خاص و نامطلوب آبی ها در امان نمانده و علاوه بر تیم، خودشان هم در کانون حواشی و بعضا جنجال ها قرار گرفته اند. از جمله این موارد می توان به ماجرای فسخ قرارداد مهرداد محمدی و تمدید دوباره آن اشاره کرد یا موضوع تتوی آرمین سهرابیان.
با تمام این اوصاف آنچه درباره سیدحسین حسینی اتفاق افتاده، تا حدودی متفاوت است. کاپیتان آبی پوشان پایتخت روزها و هفته های سختی را پشت سرگذاشته و انتقادات هواداران هم مزید برعلت شده است. دروازه بان ملی پوش استقلال که حتی در مقطعی از تیم ملی هم دور ماند و در ابتدای فصل خبرهایی ضدونقیض درباره صدور مجوز برای ادامه فعالیت او در جمع آبی ها وجود داشت.
در هر حال مجموعه عواملی باعث شد بغض کاپیتان استقلال پس از بازی اخیر این تیم برابر هوادار که با برتری دو بر یک شاگردان سهراب بختیاری زاده همراه شد، بشکند. سیدحسین حسینی در گفتگویی جنجالی حرف‌های مهم و قابل تاملی بر زبان آورد و در میکسدزون ورزشگاه شهرقدس سفره دلش را باز کرد.
او در بخشی از صحبت هایش به تاکتیک جواد نکونام کنایه زد و گفت:«در دربی خودم خجالت کشیدم که تیم استقلال اولین بار در دربی نتوانست حمله کند و نتوانست دو تا پاس بدهد! آن هم مشکلش منم؟» حسینی در بخش دیگری از مصاحبه اش با اشاره به رقم قرارداد خود گفت:« هواداران استقلال قرارداد من را ببینند خنده‌شان می‌گیرد. همان اول فصل که من به مشکل خورده بودم، گلر بوسنیایی آوردند و ۱۰ میلیارد پول دادند و همینجوری بدون بازی و تمرین رفت. از ابتدای فصل درباره رقم قراردادم به من قول داده‌اند، اما درستش نکردند. از روز اولی که سر تمرین آمدم ذهنم درگیر این مسئله است.»
بخش زیادی از فصل نقل و انتقالات، خبرهایی وجود داشت مبنی بر اینکه حسینی باید برای ادامه حضور در جمع آبی ها از برخی مراجع تاییدیه بگیرد. در آن مقطع شایعات حکایت از این داشت که ماجرا به اتفاقات بازی فصل گذشته استقلال در اراک و جیمی جامپ خانم مربوط می شود. بنابراین شاید بتوان مهم ترین قسمت صحبت های سیدحسین حسینی را جایی دانست که مسئولان باشگاه استقلال او را تنها گذاشته و در مشکل به وجود آمده حامی اش نبوده اند:«در روز‌های سخت کسی پشت من نبود و خودم تنها دنبال مشکلاتم بودم و اینطرف و آنطرف می‌رفتم. می‌گفتم شما به عنوان مدیر باشگاه استقلال همراه من بیایید و مشکلم را حل کنید. می‌گفتم تیم ملی مرا حل کنید، می‌گفتند خودت برو. نمی‌خواهم اسمی از کسی بیاورم، اما چطور در آن لحظه‌ای که به مشکل خوردم، باز رفتید اشتباه پارسال را کردید و تماس‌هایتان را با گلر دیگری گرفتید؟ ۶۰ میلیارد با او صحبت کردید. سال گذشته هم بعضی آدم‌ها نامردی کردند و آن اتفاق را رقم زدند.»
کاپیتان استقلال که سالهاست پیراهن این تیم را بر تن دارد و در روزهای خوشی و بحران، عضوی از آبی ها بوده، اینچنین از عدم حمایت باشگاه ناراحت و دلسرد است؛ این در حالی است که برخی موارد آنقدر بدیهی و تعریف شده است که تحت هر شرایطی باید اتفاق بیفتد و ربطی به فوتبال آسیا و اروپا ندارد. از جمله این موارد همین نقش حمایت باشگاه از بازیکن تیم در شرایط سخت و خاص است. اتفاقا به تازگی شاهد نمونه ای بوده ایم که طعنه آمیز است! رئال مادرید شنبه شب در هفته نهم رقابت‌های لالیگا با دو گل برابر ویارئال به پیروزی رسید اما آسیب‌دیدگی شدید دنی کارواخال در این بازی کام رئالی‌ها را تلخ کرد و او حدود یک سال نمی‌تواند برای کهکشانی ها به میدان برود. نکته قابل توجه اینکه باشگاه رئال مادرید بلافاصله قرارداد کاپیتانش را تا سال ۲۰۲۶ تمدید کرد تا اینگونه حمایت کامل خود را از او نشان دهد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
تمدید قرارداد!
این امر در باشگاه استقلال سابقه داره!
یه زمانی نامجو مطلق مصدوم شد گذاشتنش کنارکه پرسپولیس زیر بال و پرش رو گرفت باهاش قراردادبستن و پاش ایستادن تا سرپا بشه!
نمونه دیگه اش عابدزاده بود که واسه استقلال قهرمانی آسیا آورده بود ولی مصدوم شدو بازم پرسپولیس زیر بال و پر گرفتنش
پادوانی و یامگا و چندین بازیکن تاثیرگذار دیگه رو هم نسل جدید خودشون دیدن که چطوری با یه مصدومیت کلا توسط باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال فراموش شدن!!!
بعد هم میگن مکتب استقلال ....!!!؟؟
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
خودتون خنده تون نرفت اسم این دو تا رو آوردین کنار هم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
لیگ برتر نه لیگ بدتر
مهرداد مدیرصانعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۷
با درود،
واقعاً مقایسه رویدادهایی که در فوتبال ایران رُخ می‌دهد با آنچه در کشورهای اروپایی مانند اسپانیا روی می‌دهد، قیاس مع‌الفارق است.
به‌عنوان مثال اشاره به یک مورد کافی است. در مراسم پایانی دوره قبلی جام جهانی فوتبال بانوان (3013) که با قهرمانی کشور اسپانیا خاتمه یافت، رئیس فدراسیون فوتبال آن کشور رفتار ناشایست و غیرمتعارفی را در هنگام اهدا جوایز با کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیا انجام داد که بلافاصله مورد اعتراض عمومی و مسئولان کشور خود قرار گرفت و در نهایت به دلیل همین رفتار مجبور به استعفا گردید؛ این رویداد را مقایسه کنید با مشکلات عدیده‌ای که در چند سال اخیر در فدراسیون فوتبال ایران به ریاست مهدی تاج و همکاران او روی داده (از جمله چند پرونده قضایی مهم مانند پرونده قرارداد ویلموتس و پرونده فساد در فوتبال)، ولی آقایان نه تنها استعفاء نداده‌اند بلکه حتی طلبکارانه حاضر نیستند هیچ‌گونهتوضیحی در باره این موارد به افکار عمومی دهند!!!!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟