ساختمانی در مرکز تهران که پناهگاه افغان‌ها شد

شهر زیبای تهران از گذشته‌های دور شاهد ادوار تاریخی مختلف بوده و در برخی از این حکومت‌ها مورد توجه حاکمان قرار گرفته. اوج رونق و شکوفایی این شهر به عصر قاجار، زمانی که تهران به‌عنوان پایتخت انتخاب شد، برمی‌گردد.
کد خبر: ۱۲۶۴۰۳۶
|
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳ 06 October 2024
|
1946 بازدید

به گزارش تابناک، در عصر قاجار بنا‌های مختلفی در تهران ساخته شد که برخی از اون‌ها همچنان پابرجا هستن و مورد استفاده قرار می‌گیرند. کنیسه حاداش یکی از بنا‌های فاخر و قدیمیه که در اواخر دوره قاجار تاسیس شد.

این کنیسه که با نام‌های کنیسه حکیم آشر و کنیسه نو هم شناخته میشه جز کنیسه‌های محله عودلاجان به شمار میاد. این بنا نمایانگر شکوه و زیبایی معماری یهودیانه که به هنر گچبری خط عبری به سبک عراقی آراسته شده. کنیسه حاداش تا مدت‌ها بعنوان پناهگاه برای مهاجران افغان و مهاجران جنگ تحمیلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه برای بازدید از این کنیسه باید با انجمن کلیمیان تهران هماهنگ شده و در قالب تور‌های عودلاجان‌گردی و گردشگری از اون دیدن کنی. این بنای زیبا بعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ساختمانی در مرکز تهران که پناهگاه افغان‌ها شد

ساختمانی در مرکز تهران که پناهگاه افغان‌ها شد

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟