رصد بیش از هزار مجرم سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیک

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از رصد بیش از هزار مجرم سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیک خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۴۱۶۸
|
۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹ 07 October 2024
|
357 بازدید

رصد بیش از هزار مجرم سابقه‌دار از طریق پابند الکترونیک

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سردار علی ولیپور گودرزی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره اقدامات پلیس آگاهی گفت: پلیس آگاهی پلیسی است که به صورت شبانه‌روزی با اشراف اطلاعاتی که بر جرم و مجرمان دارد، سعی می‌کند با کشف کیفی در وقوعات سرقت تاثیرگذار باشد و وقوع سرقت را کاهش دهد.

وی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در پلیس آگاهی ادامه داد: ما چند طرح داشتیم که از سال گذشته و سال جاری در پلیس آگاهی تهران بزرگ انجام شده است مانند طرح پابندهای الکترونیک. در اجرای طرح پابندهای الکترونیک بیش از هزار نفر را شناسایی کرده‌ایم و از طریق این پابندها این افراد را رصد می‌کنیم. این افراد کسانی هستند که در گذشته به دلیل ارتکاب جرم مجازات شده‌اند، اما از جامعه هدف ما بوده و احتمال تکرار جرم این افراد وجود دارد و از این طریق ما این افراد را کنترل می‌کنیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در حین رصد این افراد بیش از 30 نفر مرتکب جرم شده‌اند که در حین سرقت دستگیر شده و به زندان تحویل داده شده‌اند مابقی این افراد نیز تحت رصد هستند. همچنین تعدادی از افراد را شناسایی کرده‌ایم که در آینده نزدیک به این افراد نیز پابند الکترونیک داده و آن‌ها را از طریق پابند الکترونیک رصد می‌کنیم. علاوه بر این طرح سایر طرح‌های دیگر را نیز در پلیس آگاهی در این مدت انجام داده‌ایم.

ولیپور گودرزی با اشاره به طرح برخورد با مالخران گفت: این طرح به صورت هفتگی با همکاری سایر پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ در حال انجام است. پلیس آگاهی نیز با اشرافی که دارد و اقدامات عملیاتی که انجام می‌دهد به صورت هفتگی این طرح را انجام می‌دهد. کشف اموال سرقتی و دستگیری مالخران در بحث کاهش وقوع جرم تاثیرگذار بوده است و اموال کشف شده نیز به صاحبان‌شان بازگردانده می‌شود که این کار رضایتمندی مردم را نیز به همراه دارد. اولویت ما نیز براساس دستور فرماندهی کل نیروی انتظامی رضایتمندی مردم است. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار ما نیز پلیس هوشمند است در تلاش هستیم تا پلیس را به این سمت ببریم. ما برای همه صنوف دفترچه تهیه کرده‌ایم و به آن‌ها تحویل داده‌ایم از این طریق ورود و خروج کالا مشخص است. فروشندگان باید حتما کالایی را که می‌خرند احراز هویت کنند اگر مالخری نباشد قطعا تعداد سارقان نیز کمتر می‌شود و ما می‌توانیم وظیفه‌مان را به درستی انجام دهیم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به جرائم جنایی گفت: پلیس در حوزه جرائم جنایی با جدیت برخورد می‌کند و کشفیات در این حوزه نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. باید با آموزش‌های مناسب آستانه صبر و تحمل افراد را بالا ببریم و رسانه‌ها باید در این زمینه کمک کنند و برنامه‌های آموزشی در این راستا داشته باشند.

ولیپور گودرزی خاطرنشان کرد: در حوزه جرائم جنایی کشفیات ما در پرونده‌های سال جاری و هم سنوات گذشته افزایش داشته است. پرونده‌های قتل و جرائم جنایی هیچ گاه مختومه نمی‌شوند و تا تعیین تکلیف کامل باز خواهند ماند البته درخصوص پرونده‌های سرقت نیز ما به همین صورت عمل می‌کنیم و هیچ پروند‌ه‌ای از پیگیری خارج نمی‌شود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟