تابناک بررسی کرد

جهت گیری بیمه تجارت نو در مسیر سودآوری/ جهش بیش از ۳۹ هزار درصدی نقدینگی در تجارت نو

اهداف کلان بیمه تجارت نو به گونه‌ای ترسیم شده است تا ضمن حفظ مشتریان ارزنده و خوشنام، افزایش سرمایه و پایداری عملیات بیمه گری، بتواند ترکیب پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای را به سمت بهینه‌سازی هدایت کند تا منجر به رشد درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی شود. 
کد خبر: ۱۲۶۴۴۶۹
|
۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳ 09 October 2024
|
248 بازدید

جهت گیری بیمه تجارت نو در مسیر سودآوری/ جهش بیش ۳۹ هزار درصدی نقدینگی در تجارت نو

به گزارش خبرنگار تابناک، صاحبان سهام شرکت بیمه تجارت نو به تازگی با خبر خوش مصوبه افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی روبرو شدند تا به زودی سرمایه این شرکت بیمه‌ای به رقم ۲۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کند و در مسیر افزایش بازدهی ارزش سهام گام بردارد.

۴ محصول جدید بیمه ای

همان طور که از نام شرکت بیمه تجارت نو مشخص است این شرکت بیمه‌ای همواره در راستای نوآوری قدم برداشته و در یک سال اخیر نیز با معرفی یک محصول جدید در حوزه بانک-بیمه و پیشنهاد ۴ محصول جدید بیمه توثیق، در مسیر نوآوری و عرصه محصولات جدید حرکت کرده است. روندی که در نهایت منجر به بهبود و تقویت شاخص‌های اقتصادی-بیمه‌ای شده است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

جهش بیش ۳۹ هزار درصدی نقدینگی

عملکرد بیمه تجارت نو در بازه زمانی ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ شهریورماه سال جاری به گونه‌ای بوده که این شرکت بورسی با جهش ۳۹ هزار و ۹۳۵ درصدی نقدینگی همراه شده و نقدینگی تجارت نو، از ۴ میلیارد و ۳۴۲ میلیون تومان در سال گذشته به بیش از یک هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان جهش داشته است که از این منظر، شاخص نقدینگی در وضعیت بسیار مثبتی قرار گرفته است؛ بنابراین بیمه تجارت نو که در گذشته با چالش پایین بودن شدید نقدینگی دست و پنجه نرم می‌کرد، حالا شاهد تغییر این شاخص در مسیر مثبت است.

رشد درآمد سرمایه گذاری

درآمد سرمایه گذاری بیمه تجارت نو از محل منابع بیمه‌ای در سه ماهه ۱۴۰۳ به رقم ۴۸ میلیارد و ۸۴۶ رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۱۴۵ درصدی به ثبت رسانده است.

رشد قابل توجه درآمد‌های سرمایه گذاری تجارت نو در شرایطی رقم خورده است که روند بازده سرمایه گذاری‌ها در سه ماهه ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل، اصلاح داشته است. 

به بیان دیگر در این مدت، روند کاهشی بازده سرمایه گذاری‌ها از منفی ۶.۴ درصد به مثبت ۱.۱ درصد اصلاح شده است که نشان از رشد ۷.۵ درصدی دارد.

خروج از زیان

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد این شرکت بیمه‌ای بعد از سه سال، سرانجام از زیان خارج شده و در سه ماهه ۱۴۰۳، معادل ۱۲۱ ریال سود برای هر سهم رقم زده است.

این در حالی است که یکی از اقدامات مؤثر در جهت رشد سودآوری بیمه تجارت نو، کاهش خسارت در اکثر رشته‌های بیمه‌ای بوده است. از سوی دیگر در این مدت، رشد ۲۲۴ درصدی تولید حق بیمه و کاهش سهم هزینه‌های اداری، عمومی و پرسنلی از ۹ درصد در سه ماهه نخست ۱۴۰۲ به ۴ درصد در سه ماهه نخست ۱۴۰۳، سهم بسزایی در سودآوری شرکت بیمه تجارت نو در بهار سال جاری داشته است.

اهداف کلان شرکت بیمه تجارت نو به گونه‌ای ترسیم شده است تا ضمن حفظ مشتریان ارزنده و خوشنام، افزایش سرمایه و پایداری عملیات بیمه گری، بتواند ترکیب پرتفوی رشته‌های بیمه‌ای را به سمت بهینه‌سازی هدایت کند تا منجر به رشد درآمد عملیاتی و غیرعملیاتی در آینده نزدیک شود. 

مهران رضوانی مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو معتقد است: استراتژی‌های توسعه محور بر جهت‌گیری شرکت اثر شایانی داشته است و شرکت در این دوره با هدف تحقق سازمان دیجیتال، اقدامات خود را در راستای سند راهبردی در پنج حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، عملیات بیمه‌گری، شبکه فروش، زیرساخت و فناوری و فرایند‌ها و تعاملات و همکاری‌ها، طبقه‌بندی نموده است.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟