افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

داده‌های رسمی وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، آمار مجروحان وعده صادق 2 با آنچه وزارت جنگ این رژیم ادعا می‌کند، تفاوت بسیار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۴۲
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰ 13 October 2024
|
2237 بازدید

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس؛ آمارهای رسمی پایگاه داده‌ وزارت بهداشت اسرائیل نشان می‌دهد، بیمارستان‌های این رژیم در روز یکم اکتبر 2024، یعنی روز حمله موشکی ایران به اسرائیل، در کنار دو عملیات مقاومت فلسطینی در تل‌آویو بالاترین تعداد پذیرش‌ و بستری مجروحان را از اواسط اکتبر 2023 داشته‌اند.
این داده‌ها درحالی منتشر می‌شود که ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی روی انتشار اخبار مربوط به تلفات و خسارات حمله یکم اکتبر ایران علیه این رژیم اعمال می‌کند.
در روز یکم اکتبر 2024، ایران با 200 موشک به اهدافی در اسرائیل حمله و اعلام کرد، این حمله در پاسخ به ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس  در ژوئیه 2024 در تهران و ترور «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان و «عباس نیلفروشان»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران در 27 سپتامبر 2024 در ضاحیه بیروت صورت می‌گیرد.

انتقال 214 زخمی به بیمارستان در روز حمله

پایگاه داده وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، در روز یکم اکتبر 2024، بیمارستان‌های این رژیم 214 مجروح را بستری کرده‌اند. این افزایش چشمگیر تعداد مجروحان از اواسط اکتبر 2023 در داخل رژیم بی‌سابقه بوده است.
پذیرش مجروحان از ابتدای جنگ اسرائیل علیه نوار غزه در 26 بیمارستان و مرکز پزشکی صورت می‌گیرد که در شمال، جنوب و مرکز سرزمین‌های اشغالی پراکنده شده‌اند.
از روز 17 اکتبر 2023 تا 30 سپتامبر 2024 میانگین روزانه بستری مجروحان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی 42 مورد گزارش شده است، درحالی که این تعداد در یکم اکتبر همزمان با حمله موشکی ایران و انجام دو عملیات شلیک آتش در تل‌آویو افزایش چند برابری را نشان می‌دهد.
میانگین پذیرش مجروحان در بیمارستان‌ها طی روز یکم اکتبر 2023 بالاترین میانگین از تاریخ 16 اکتبر 2023 بود که طی آن بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی پذیرای 227 مجروح بودند.
بیشترین میزان پذیرش مجروحان در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی سه روز اول عملیات طوفان الاقصی به شرح زیر بوده است:
- 7 اکتبر 2023 پذیرش 1.456 زخمی
- 8 اکتبر 2023 پذیرش 475 زخمی
- 9 اکتبر 2023 پذیرش 306 زخمی

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

این افزایش چشمگیر تعداد مجروحان بستری‌شده در بیمارستان‌ها در تاریخ یکم اکتبر 2024، اظهارات ارتش اسرائیل در این‌باره که حمله موشکی ایران «هیچ آسیبی به همراه نداشته» را زیر سؤال می‌برد. سازمان «ستاره سرخ داوود» رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که در اثر ترکش موشک‌های ایران تنها دو نفر زخمی شدند.
در میان معدود اظهاراتی که درباره خسارات ناشی از حمله ایران انجام شد، اظهارات «امیر کوخاوی»، شهردار «هود هاشارون» در شمال تل‌آویو بود که از آسیب‌دیدن «حدود 100 خانه در این شهرک به واسطه موشک‌های بالستیک ایران» پرده برداشت، اما مدعی شد که این آسیب‌ها «تلفات جانی به همراه نداشته است.»
در همان روزی که ایران حمله موشکی خود به اسرائیل را آغاز کرد، تل‌آویو شاهد عملیات دو فلسطینی از شهر الخلیل بود که منجر به کشته شدن 7 اسرائیلی و زخمی شدن 16 نفر دیگر شد.

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

در روز یکم اکتبر 2024 همچنین، شاهد به صدا درآمدن بیشترین آژیرهای خطر در سرزمین‌های اشغالی از زمان 7 اکتبر 2023 بود. در این روز 2.120 بار آژیرهای خطر در سراسر سرزمین‌های اشغالی به صدا درآمد که 1.869 مورد آن اخطار ناشی از موشک‌های ایرانی و 251 مورد آن اخطار ناشی از موشک‌های حزب‌الله بوده است.
از زمان آغاز جنگ غزه در 7 اکتبر 2023، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی پایگاه داده‌ای ایجاد کرده که در آن تعداد مجروحان ناشی از جنگ را فهرست می‌کند. 
داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی به وضوح بین تلفات غیرنظامی و نظامی تمایز قائل نمی‌شود، اما تعداد تلفات ثبت‌شده در دوره‌های زمانی خاص جنگ، مانند روزهایی که مناطق اسرائیلی در معرض بمباران شدید قرار دارند، شاخص‌های مهمی درباره تلفات این رژیم ارائه می‌دهد.

افزایش تعداد مجروحان از زمان آغاز تهاجم به لبنان

داده‌های وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین نشان می‌دهد که تعداد مجروحان بستری‌شده در بیمارستان‌ها از ابتدای اکتبر 2024 مصادف با آغاز تهاجم زمینی این رژیم به جنوب لبنان افزایش یافته است.
بین 1 تا 8 اکتبر 2024، 939 مجروح در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی بستری شدند که این رقم بالاتر از میانگین روزانه‌ای است که بیمارستان‌های این رژیم قبل از شروع تهاجم زمینی به جنوب لبنان و افزایش حملات راکتی حزب‌الله به شهرها و شهرک‌های صهیونیستی پذیرش می‌کردند.
از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، این رژیم به کشته شدن 10 نظامی خود و مجروح شدن ده‌ها نظامی دیگر در نتیجه درگیری‌های مرزی با حزب‌الله اذعان کرد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، از سه محور یارون، مارون الرأس و العدیسه حمله زمینی به جنوب لبنان را انجام خواهد داد.

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

از زمان آغاز تهاجم رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، این رژیم به کشته شدن 10 نظامی خود و مجروح شدن ده‌ها نظامی دیگر در نتیجه درگیری‌های مرزی با حزب‌الله اذعان کرد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود، از سه محور یارون، مارون الرأس و العدیسه حمله زمینی به جنوب لبنان را انجام خواهد داد.
در بحبوحه تشدید تنش‌ها در جبهه‌های غزه و جنوب لبنان، ارتش رژیم صهیونیستی سانسور شدیدی را درباره انتشار اخبار جبهه‌ها و جزئیات عملیات‌ها، به‌ویژه درباره خسارات جانی و مادی اعمال می‌کند. 
این سانسورها به حدی است که از انتشار هرگونه عکس و کلیپ و ارائه هرگونه اطلاعات به رسانه‌ها جلوگیری می‌کند و اخبار مربوط به جنگ تنها از طریق رسانه‌هایی منتشر می‌شود که تحت نظارت دقیق هستند.
آمار واقعی مجروحان ارتش رژیم صهیونیستی و مجروحان غیرنظامی این رژیم یکی از محرمانه‌ترین ابعاد جنگ غزه به شمار می‌رود، زیرا رژیم صهیونیستی درباره تلفات ارتش خود در این جنگ بیش از هر جنگ دیگری سانسور اعمال می‌کند. به همین دلیل هیچ آمار دقیقی از خسارات جانی و مادی این رژیم تاکنون منتشر نشده است.
 
با این حال در مواردی، برخی از رسانه‌های عبری مانند دو روزنامه «هاآرتص» و «یدیعوت آحارانوت» هر از گاهی گزارش‌های آماری درباره خسارات ناشی از جنگ منتشر می‌کنند که با آنچه دستگاه نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرده تفاوت بسیار دارد.

افشاگری تعداد مجروحان اسرائیل در «وعده صادق۲»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟