تابناک گزارش می‌دهد؛

۱۶ سال چشم انتظاری برای تکمیل بیمارستان اسلامشهر/ آرزویی تا ابد شاید محال

گروه استان‌ها- بهره‌برداری از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر برای مردم این شهرستان به یک آرزو تبدیل شده و گویا متولیان امر دغدغه‌ای برای تکمیل این پروژه ندارند.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۶۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰ 13 October 2024
|
559 بازدید
۱۶ سال چشم انتظاری برای تکمیل بیمارستان اسلامشهر/ آرزویی تا ابد شاید محال
 
به گزارش خبرنگار تابناک از اسلامشهر، بهره‌برداری از پروژه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۸۷ در شهرک امام خمینی (ره) توسط مسئولین و مقامات عالی رتبه کشوری و استانی به زمین زده شد، پس از گذشت ده‌ها سال به یک آرزو تبدیل شده و مردم برای استفاده از امکانات و‌ تجهیزات آن لحظه شماری می‌کنند. 
 
ساکنین شهرستان اسلامشهر و شهر‌های همجوار در صورت نیاز به خدمات درمانی بیمارستانی به تنها مرکز درمانی دولتی در منطقه مراجعه می‌کنند که با توجه به جمعیت بالغ بر ۲میلیون نفری ساکن منطقه و ظرفیت ۱۲۰ تختخوابی این مرکز، علی رغم تمام تلاش‌ها و زحمات پرسنل و کادر درمانی بیمارستان، خدمات ارائه شده متناسب با نیاز مراجعین نبوده و پاسخگوی مراجعین نیست. 
 
با درنظر گرفتن موقعیت استراتژیک و وجود راه‌های دسترسی آسان به بیمارستان در حال احداث اسلامشهر و همجواری با آزاد راه تهران_قم و محور‌های مواصلاتی بین شهر‌های جنوب غربی استان تهران و بروز تصادفات مختلف جاده ای، استفاده از این بیمارستان در مواقع ضروری و بحران بسیار حیاتی است. 
 
تکمیل این پروژه درمانی که تا قبل سال ۱۴۰۰  به کمتر از ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده بوده، با پیگیری‌های مهدی شریفیان نماینده بومی دوره گذشته مردم اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی و مساعدت‌ها و‌کمک‌های ویژه دولت شهید رئیسی پیشرفت فیزیکی این مجموعه به بیش از ۹۵درصد رسیده و در سفر رئیس دولت سیزدهم به شهرستان اسلامشهر، رئیس جمهور شهید تاریخ پایان سال ۱۴۰۱ را زمان بهره برداری از این پروژه تعیین کرد که متاسفانه تا به امروز این وعده محقق نشد. 
 
۱۶ سال چشم انتظاری برای تکمیل بیمارستان اسلامشهر/ آرزویی تا ابد شاید محال
 
حسین حبیبی فرماندار و نماینده عالی دولت در شهرستان اسلامشهر در تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان تهران از پروژه‌های شهرستان اسلامشهر، اعلام کرد: در صورت تامین ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و پایان عملیات اجرائی و تامین تجهیزات و نیروی انسانی و کادر درمان امکان استفاده از این بیمارستان برای مردم فراهم خواهد شد. 
 
حال با توجه به تغییرات صورت گرفته در بدنه دولت چهاردهم و بالطبع جابجایی انجام شده در مدیریت دانشکاه علوم پزشکی تهران و تغییر مجری پروژه، ظاهرا رونداجرایی این طرح کندتر شده و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دیده نمی‌شود.    
  
با درنظر گرفتن روند پیشرفت فیزیکی این پروژه  وعدم تامین اعتبارات لازم از طریق منابع دولتی، چنین می‌توان نتیجه گرفت که برای تکمیل این پروژه باید مردم بیش از گذشته صبر پیشه کنند و همچنان چشم انتظار باشند تا شاید وقتی دیگر بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد و مردم بتوانند برای درمان خود از این بیمارستان استفاده کنند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟