ختصاصی تابناک:

آیا دولت " وفاق ملی " به معضل ۴۰ ساله زباله‌ سراوان پایان می‌دهد؟+ فیلم

گروه استان‌ها- با گذشت حدود بیش از ۴۰ سال از وضعیت بحرانی سایت زباله‌سراوان، انتظار می‌رود دولت چهاردهم که با عنوان دولت " وفاق ملی " شناخته می‌شود، بتواند این مشکل طولانی‌مدت را حل کند.
کد خبر: ۱۲۶۶۲۳۲
|
۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ 17 October 2024
|
507 بازدید
آیا دولت
 
به گزارش خبرنگار تابناک از استان گیلان، در ۴۰ سال گذشته، مردم منطقه سنگر، سراوان و سایر نقاط استان گیلان از پیامدهای شدید زیست‌محیطی ناشی از دفن زباله‌ها و شیرابه‌های سمی آن رنج برده‌اند و سایت زباله سراوان در گیلان سال‌هاست که به معضل جدی زیست‌محیطی و اجتماعی تبدیل شده است. 
 
انباشت زباله‌ها و نفوذ شیرابه‌ها به منابع آب و خاک، سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند و با وجود وعده‌های مسئولان برای ساماندهی و بازیافت زباله‌ها، اقدامات عملی کافی انجام نشده است.
 
آینده این معضل به میزان جدیت مسئولان در اجرای طرح‌های تفکیک زباله و بهره‌گیری از فناوری‌های مدرن بازیافت بستگی دارد و اگر این بحران به‌موقع مدیریت نشود، پیامدهای ناگواری برای محیط زیست و بخصوص سلامت مردم منطقه خواهد داشت.
 
شهرداران و مسئولان استانی بارها وعده داده‌اند که این مشکل حل خواهد شد، اما تاکنون این وعده‌ها تنها در حد گفتار باقی مانده است.
 
با وجود تلاش‌های گسترده برای بهبود وضعیت، مردم گیلان همچنان منتظرند تا روزی برسد که مرکز دفن زباله سراوان بسته شده و این منطقه از این معضل بزرگ نجات پیدا کند.
 
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟