مهمترین حمایت پیش‌روی شاخص بورس کجاست؟

زارع کارشناس بازار سرمایه گفت: مهمترین حمایت پیش روی شاخص محدوده ۱۹۲۷ است که پیش بینی می‌شود از این سطح پایین‌تر نرود همچنین می‌تواند پله اول خرید سهام نیز باشد.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۸۸
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰ 20 October 2024
|
1323 بازدید

نقطه حمایتی شاخص بورس کجاست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از تحلیل بازار؛ وحید زارع کارشناس و مدرس بازار اختیار معامله و بورس، ضمن تشریح وضعیت بازار بورس ابراز داشت: این روزها دل همه سهامدارن بورس را خشم، ترس و امیدواری فرا گرفته است.

وی افزود: خشم بخاطر تصور خیانت بازار به آن‌ها، ترس برای زیان بیشتر در سرمایه‌گذاری هایشان و امیدواری بخاطر اخبار متعدد و نزدیک شدن سهام به حمایت های مهم خود می باشد.

زارع بیان داشت: بیایید یکبار با خودمان رو راست باشیم، درست است که بازار به ما رکب زده، اما چرا به محض تشخیص، از آن خارج نشدیم؟ چرا ما حد ضرر نداشته و اگر داشتیم، چرا عمل نکرده ایم؟ چرا به هنگام ترس در ابتدای نزول و ایجاد زیان حداقلی، آن را جدی نگرفتیم؟ چرا اکنون که در زیان قرار داریم، هنوز بی حرکتیم و فقط دعا می کنیم؟

مگر نه اینکه اصل اولیه معامله گری تعیین حد ضرر و عمل به آن است!؟

فقط تا اینجا را به خود حق دهید که بازار رکب زد و ما اطلاعی نداشتیم، ولی در انجام ندادن وظایف یک معامله گر و بزرگ شدن زیان، قطعاً مقصر خود ما هستیم، حال که ایراد خود را متوجه شده و قطعاً در زمان دیگر بدرستی عمل خواهیم کرد، به سراغ تحلیل بازار می رویم.

این تحلیلگر بازار سرمایه در تحلیلی که در تیر ماه ارائه داد، اذعان داشت بازار در تاریخ هایی با چرخش هایی همراه است (هفته پایانی مردادماه، هفته دوم مهرماه و هفته دوم آذرماه) که دقیقاً در زمان های اعلامی اتفاق افتاد، زارع می گوید: اما هنوز هفته دوم آذرماه را در پیش روی داشته و پیش بینی چرخش در نمودار را نیز داریم، چرخشی که احتمالاً صعودی است.

زارع پیش بینی می کند بازار طی این مدت نزولی و در هفته هایی رنج شود تا به زمان موعود برسد و شاخص از آن هفته شروع به صعود نماید ضمن اینکه نواحی که در بالا گفته شد تحلیل زمانی شاخص می باشد و اما تحلیل قیمتی شاخص چگونه است.

این کارشناس بازار سرمایه با عنوان حمایت مهم شاخص، تشریح کرد: همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید حمایت های، ۲۰۱۰ و محدوده ۱۸۹۵ تا ۱۹۶۵ و ۱۸۰۰ (در شرایط جنگی) پیش روی قیمت ها است و با واکنش همراه خواهد بود، ولی مهمترین حمایت پیش روی شاخص محدوده ۱۹۲۷ است که پیش بینی می‌شود از این سطح پایین‌تر نرویم ضمن اینکه می‌تواند پله اول خرید سهام نیز باشد.

نقطه حمایتی شاخص بورس کجاست؟

زارع در پله اول دوری از خرید سهام اهرمی را تأکید کرد چراکه باید شاخص تأییده دهد سپس می‌توان با سهام اهرمی سبد خود را در پله دوم بزرگتر نماییم.

مهمترین حمایت شاخص در سطح ۱۸۹۵ است که برای رسیدن به آن باید دو سطح حمایتی ۱۹۶۵ و ۱۹۲۷ را بشکند، همانطور که مشاهده می‌کنید محدوده ۱۹۰۰ شاخص حمایت های مهمی وجود دارد که در این سطح می‌توان پله های خرید خود را تکمیل کرد

این تحلیلگر بازار سرمایه همچنین در ادامه افزود: همه می‌دانیم تحلیل ها همگی احتمال هستند پس رویکردی را نیز برای زمانیکه سطح ۱۹۲۷ نیز شکسته می‌شود در نظر می‌گیریم که در صورت نیاز به آن رجوع کنیم، چنانچه شکست، منتظر رسیدن بازار به محدوده های حمایتی بعدی می‌شویم، کما اینکه مهمترین حمایت شاخص در سطح ۱۸۹۵ است که برای رسیدن به آن باید دو سطح حمایتی ۱۹۶۵ و ۱۹۲۷ را بشکند، همانطور که مشاهده می‌کنید محدوده ۱۹۰۰ شاخص حمایت های مهمی وجود دارد که در این سطح می‌توان پله های خرید خود را تکمیل کرد.

وحید زارع در نهایت با بیان اینکه هیچ ابزار تکنیکال و تحلیلی نمی تواند به ما کمک کند، تنها راه سودسازی مستمر را مدیریت سرمایه و روانشناسی معامله گری دانست.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات