ماراتن جشنواره فجر چه زمانی کلید می‌خورد؟

در شرایطی که هنوز به طور رسمی فعالیت چهل و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رسانه‌ای نشده، اما نظم در اعلام فراخوان شرکت در جشنواره امسال، سبب شده تا تکلیف متقاضیان حضور در این رویداد مشخص باشد.
کد خبر: ۱۲۶۷۰۸۵
|
۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳ 21 October 2024
|
328 بازدید
ماراتن جشنواره فجر چه زمانی کلید می‌خورد؟

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صبا، پس از صدور حکم دبیری محمد خزاعی در جشنواره۴۳ فیلم فجر، فراخوان بخش ملی جشنواره در ۲۱ خرداد و در بهترین زمان ممکن رسانه‌ای شد.

بر این اساس، اعلام شد: مهلت ثبت نام در سامانه جشنواره، از ۱۵ آبان لغایت ۳۰ آبان ۱۴۰۳ خواهد بود.

همچنین فراخوان بخش بین‌الملل این دوره نیز در تیر ماه، منتشر شد و آغاز ثبت‌نام در سامانه جشنواره در این بخش از سوی تهیه‌کننده یا پخش‌کننده قانونی فیلم و تحویل آثار از تاریخ ۱۵/۵/۱۴۰۳ تا ۱/۹/۱۴۰۳ برابر با ۵ آگوست تا ۲۱ نوامبر ۲۰۲۴ اعلام شد.

با این اوصاف، تکلیف شرکت‌کنندگان در دوره۴۳ جشنواره مشخص است، مگر آن که متولیان جشنواره امسال، قصد جداسازی دوباره بخش بین‌الملل از بخش ملی را داشته باشند.

همچنین، قاعدتا باید در همین روزها، تکلیف دبیری جشنواره مشخص شود چرا که بر اساس شواهد و قرائن، این احتمال وجود دارد که محمد خزاعی دبیر این دوره نباشد و در این صورت، گزینه‌هایی چون علیرضا تابش، محمد حمیدی‌مقدم، ابراهیم داروغه‌زاده، محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمد مهدی عسگرپور و سیدصادق موسوی را می‌توان به عنوان دبیر فجر۴۳ درنظر داشت که گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای، از نزدیک‌تر بودن گزینه آخر به این سمت خبر می‌دهد.

زمان زیادی به مهم‌ترین رویداد سینمایی سال باقی نمانده، اما با توجه به اقدام حرفه‌ای خزاعی در انتشار زودهنگام فراخوان و آغاز ثبت‌نام بخش ملی از ۱۵ آبان، جشنواره از گاه‌شمار و تقویم برگزاری عقب نیفتاده است.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات