تابناک منتشر می‌کند

اسامی عجیب بین ۳۰ مقصد برتر گردشگری ۲۰۲۵؛ از جنگ زده‌ها تا ناشناخته‌ها

از شنیدن نام برخی مناطق در لیست برترین مناطق توریستی جهان برای سال ۲۰۲۵ احتمالا متعجب می‌شوید!
کد خبر: ۱۲۶۷۶۶۵
|
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲ 24 October 2024
|
1957 بازدید
|
۱

اسامی عجیب در بین ۳۰مقصد برتر گردشگری ۲۰۲۵ ؛ از جنگ زده ها تا ناشناخته ها

ایندیپندنت در گزارشی به قلم ناتالی ویلسون از ۳۰ مقصد برتر برای بازدید از نگاه لونلی پلانت، موسسه برجسته در حوزه نشر کتب گردشگری در جهان خبر داده است.
 
به گزارش سرویس اجتماعی تابناک، بر اساس این گزارش،لونلی پلانت  Lonely Planet ، موسسه معروف نشر کتاب های گردشگری در جهاتن، فهرست برترین مقاصد سفر از نگاه خود برای سال ۲۰۲۵ را منتشر کرده است و شهر تولوزِ فرانسه، در صدر فهرست برای تعطیلات شهری قرار گرفته است.
 
در پانزدهمین نسخه از فهرست  "بهترین مقاصد برای سفر" Lonely Planet، این راهنمای معتبر سفر، ۳۰ مقصد محبوب، از مناطق تا کشور‌ها و شهر‌ها را به عنوان سفر‌های پیشنهادی برای سال آتی، معرفی کرده است و نکته جالب اینکه این بار تمرکز آنها بر روی "گوهرهای" کمتر شناخته شده و "نگاه‌های تازه" به مقاصد گردشگری معروف در سراسر جهان است، بطوریکه این برند از مسافران می‌خواهد با دقت و آگاهی بیشتری سفر کنند.
 
مناطق عجیب در لیست گردشگری
در این میان نام برخی از مناطق که خود یا اطرافش، درگیر جنگ بوده است، عجیب می‌نماید. ارمنستان از جمله این کشورهاست. نام اردن نیز در همسایگی صهیونیست‌ها و با حوادث اخیر در اطرافش، از دیگر عجایب است. جالب تر این که درباره اردن از عنوان مسیرِ اردن استفاده شده است. موضوعی که درباره هیچ کشور دیگری جریان نداشته. چه بسا هدف، همان سرزمین های اشغالی است که با توجه به شرایط حاکم بر این مناطق، رویشان نشده است تا اسم آن را درج کنند.
 
علاوه بر این نام کشور کامرون که در هیچ کدام از رده‌بندی‌های گردشگری حتی در قاره آفریقا از رتبه‌های برتر و شناخته شده محسوب نمی‌شود بر ادعای عجیب بودن این لیست صحه می‌گذارد.
 
وانواتو! ... تعجب نکنید این هم نام کشوری است که در لیست برترین کشور‌های مقصد گردشگری سال ۲۰۲۵ اعلام شده است این کشور که در سال ۱۹۸۱ از انگلیس و فرانسه مستقل شده است، اما همواره شاهد نارامی‌ها و کودتا نیز بوده است. تعداد جمعیت آن نیز نهایتاً ۲۷۳ هزار نفر است. این کشور کوچک در اقیانوسیه قرار دارد. 
 
ده شهر، کشور و منطقه برتر بر اساس چندین شاخص انتخاب شدند که می گویند  شامل تجربیات منحصربه‌فرد، عوامل شگفتی آفرین و تعهد مستمر این مقاصد  به پایداری و تنوع این مقاصد می‌شود.
 
علاوه بر تولوز، در فهرست بهترین شهرها، Lonely Planet پودوچری در هند را برای علاقه‌مندان به ساحل توصیه می‌کند و بانسکو در بلغارستان به‌خاطر پیست‌های اسکی در دسترس و مقرون به صرفه اش شناخته شده است.
 
کامرون با سواحل بکر، زندگی شبانه و پارک‌های ملی آرام، کامرون در رتبه اول در میان کشور‌ها قرار گرفت و پس از آن لیتوانی با غنای فرهنگی و فیجی بخاطر مناطق حفاظت‌شده دریایی رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
 
همچنین در صدر فهرست بهترین مناطق، لوکانتری در کارولینای جنوبی و در رتبه دوم جورجییا وپس از آن، منطقه ترای نپال قرار دارد.
 
بریتانیا نیز بواسطه منطقه آنگلیای شرقی  شامل سافوک، نورفک، اسکس و کمبریج‌شایر که دارای خانه‌های نیمه‌چوبی، شهر‌های هنری  و خط ساحلی می‌باشد، در این فهرست قرار گرفت.
 
پاتریشیا ییتس مدیرعامل Visit England در این خصوص اظهار داشت: دیدن اینکه آنگلیای شرقی در صحنه جهانی به‌عنوان یکی از بهترین مناطق سفر ۲۰۲۵ Lonely Planet جایگاه خود را پیدا کرده، فوق‌العاده است و این موضوع با توجه به سواحل عالی، شهر‌های زیبای ساحلی، جاذبه‌های تاریخی، آبراه‌ها و مناظر طبیعی خیره‌کننده این منطقه تعجب‌آور نیست.
 
وی در ادامه افزود: این افتخار موجب تشویق بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی برای جستجو و کشف و شناخت بیشتر این منطقه و تجربهٔ مهمان‌نوازی جالب و گرمی می‌شود که در انتظار آنهاست.
 
نیتیا چمبرز، از اعضای Lonely Planet نیز در خصوص لیست اعلامی از سوی این برند اظهار داشت: بهترین‌مقاصد سفر ۲۰۲۵جدیدترین نسخه از ابراز عشق و محبت گروه ما نسبت به جهان و جهانیان است. در حالی که به مسئولیت‌ها و تأثیر خود در حوزه گردشگری واقف هستیم، به مقاصد، سفر‌ها و تجربیات معرفی‌شده در این فهرست افتخار می‌کنیم.
اسامی عجیب در بین ۳۰مقصد برتر گردشگری ۲۰۲۵ ؛ از جنگ زده ها تا ناشناخته ها
 
۱۰ شهر برتر:
تولوز، فرانسه
پوندیچری، هند
بانسکو، بلغارستان
چیانگ‌مای، تایلند
جنوا، ایتالیا
پیتسبرگ، ایالات متحده
اوساکا، ژاپن
کوریتیبا، برزیل
پالما د مایورکا، اسپانیا
ادمونتون، کانادا
 
۱۰ کشور برتر:
کامرون
لیتوانی
فیجی
لاوس
قزاقستان
پاراگوئه
ترینیداد و توباگو
وانواتو
اسلواکی
ارمنستان
 
۱۰ منطقه برتر:
کارولینای جنوبی و جورجیا
ترای، نپال
چیریکوی، پاناما
لانسستون و دره تامار، استرالیا
والایس، سوئیس
گیرسون و اردو، ترکیه
باواریا، آلمان
آنگلیای شرقی، انگلستان
مسیر اردن
کوه هود و منطقه دره رود کلمبیا، اوریگان

لونلی پلانت به معنای سیارهٔ تنهاانتشاراتی مخصوص کتاب‌های راهنمای مسافرت است. کتاب‌های این مجموعه به‌خصوص بین مسافران کوله‌پشتی چی و سفر‌های ارزان محبوب است. تا سال ۲۰۰۴ بیش از ۶۵۰ عنوان در ۱۱۸ کشور منتشر کرده‌است و سالی بیش از ۶ میلیون جلد کتاب می‌فروشد، یعنی حدود یک چهارم بازار کتاب‌های راهنمای مسافرت به زبان انگلیسی در جهان. دفتر اصلی لونلی پلانت در فوتسکری، حومه شهر ملبورن در استرالیا است. شاید بر همین اساس است که در لیست جایگاه ویژه‌ای به استرالیا و چند کشور اقیانوسیه به همراه بریتانیا داده است.
در هر حال این شرکت یکی از عجیب ترین، سیاسی‌ترین و متعصبانه‌ترین لیست هایش را انتشار داده است.
اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
عجب جاهای بی نام و نشونی!
فکر کنم این گزارشه از مناطق دیدنی جهان مثل این آمار فیک دو درصدی علم در جهان هست که اسم افرادی را می‌بینی که خود موسسه یا دانشگاهشون علاقه ای به همکاری به اونها بدلیل اغلب رکود و... نداره ولی توی این لیست میان! براتون جالب نیست وقتی می‌بینید اغلب این دو درصدها از ایران و حتی از دانشگاه‌های بدون امکانات تحقیقاتی و پژوهشی هستند!
بنظرم این گزارش‌ها اغلب مسخره و فیک هست....
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات