تشریح مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۱۵
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶ 26 October 2024
|
566 بازدید

تشریح مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به تأخیر در اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شرایط و ضوابط و مقررات صدور معافیت تحصیلی را تشریح کرد.

مشمولان غیر غایبی که دیپلم خود را در سال ۱۴۰۲ اخذ کرده و در نیم سال اول ۱۴۰۳( مهرماه) در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته و شروع به تحصیل کرده‌اند، از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند.

مشمولانی که از طریق شرکت در آزمون سراسری مجاز به انتخاب رشته شده و در نیم‌سال دوم ۱۴۰۳ (بهمن ماه) در دانشگاه و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده‌اند ، از تاریخ یکم آبان ماه می‌توانند از طریق سامانه سخا و یا دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +۱۰) درخواست معافیت تحصیلی را ثبت کنند.

مشمولان پذیرفته شده نیم‌سال دوم سال تحصیلی دارای برگ اعزام بدون غیبت ماه‌های آبان و آذر و بعد از آن، می‌توانند با ارائه نامه قبولی دانشگاه نسبت به تمدید موعد اعزام خود با عنوان پذیرش در دانشگاه‌ها تا تاریخ یکم اسفند ماه اقدام کنند و در نیم‌سال دوم درخواست معافیت تحصیلی خود را ثبت کنند.

این دسته از مشمولان که تاکنون درخواست اعزام به خدمت ثبت نکرده‌اند، می‌توانند از تاریخ یکم آبان ماه نسبت به ثبت درخواست معافیت تحصیلی اقدام و پس از ثبت توجیه غیبت یا توجیه عدم صدور از طریق دفاتر پلیس + ۱۰ از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

توجیه غیبت مشمولانی که در اعزام تاریخ ۱۴۰۳/۶/۱۷ (پایه خدمتی شهریورماه) شرکت نکرده و عدم حضور در یگان دارند، و همچنین دارندگان برگ اعزام مهرماه، مشروط به اینکه با شرکت در آزمون سراسری و انتخاب رشته، منتظر اعلام نتیجه نهایی کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بوده باشند، به منظور بهره‌مندی از معافیت تحصیلی از نیم‌سال اول سال جاری (مهر ۱۴۰۳) بلامانع است.

در این اطلاعیه آمده است:مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان  از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات