کسب اولین طلای جودو ایران در المپیک دانش‌آموزی

علیرضا نیک سرشت نماینده وزن ۹۰+ کیلوگرم تیم ملی جودو جوانان کشورمان موفق به کسب نخستین مدال کاروان ورزش ایران در المپیک دانش آموزی شد و مظلوم هم به مدال نقره دست یافت.
کد خبر: ۱۲۶۸۰۳۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 26 October 2024
|
414 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مسابقات المپیک دانش آموزی ۲۰۲۴ بحرین از یکم آبان ماه سال ۱۴۰۳ در شهر منامه پایتخت کشور بحرین با حضور ۷۱ کشور جهان در ۲۲ رشته ورزشی در ورزشگاه رسمی شهر منامه آغاز شده است.

این رقابت‌ها هر دو سال یک بار پیگیری می‌شود و کاروان دانش آموزی کشورمان با ۱۲۰ شرکت کننده در قالب ۱۲ تیم و ۸ رشته ورزشی به این رقابت‌ها اعزام شده اند. تیم ملی جودو ایران با ترکیب ۶ نماینده و با حمایت کامل فدراسیون جودو در این رقابت‌ها حضور پیدا کردند که در نهایت یک مدال طلا، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز حاصل تلاش جودوکاران کشورمان در این دوره از رقابت‌ها بود.

در وزن ۸۱- کیلوگرم، محمد امین اشرفی دور اول با قرعه استراحت روبرو بود و دور دوم مغولستان را شکست داد و مقابل نماینده آذربایجان شکست خورد و برای مدال برنز تلاش خواهد کرد. در وزن ۹۰+ کیلوگرم، محمد مهدی مظلوم نیز در دور نخست نماینده آذربایجان را شکست داد. وی در نیمه نهایی با شکست نماینده مغولستان به فینال این رقابت‌ها راه یافت.

علیرضا نیک سرشت دیگر نماینده کشورمان در این وزن، دورنخست با قرعه استراحت روبرو بود و در دور دوم نماینده آذربایجان را شکست داد. در نیمه نهایی نماینده برزیل را شکست داد و به فینال راه یافت. وی در مبارزه پایانی برابر مظلوم دیگر نماینده کشورمان در این وزن صاحب برتری شد و نخستین مدال طلای کاروان ورزش ایران در المپیک دانش آموزی شد و مظلوم هم به مدال نقره دست یافت.

امروز، محمد امین اشرفی نماینده وزن ۸۱- کیلوگرم تیم ملی جودو جوانان کشورمان مدال برنز المپیک دانش آموزان را کسب کرد. روز گذشته نیز، امیرحسین نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم تیم ملی جودو ایران با کسب مدال برنز، نخستین مدال کاروان ورزش ایران در المپیک دانش آموزی را کسب کرد.

محمد جناب زاده سرمربی، وحید بنا مربی و عبدالله جعفری به عنوان سرپرست کنار تیم خواهد بود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟