اهداکنندگان خون واکسینه می شوند

با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان خون متولد پیش از سال ۱۳۶۸علیه هپاتیت B واکسینه می شوند.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۴۱
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱ 28 October 2024
|
1168 بازدید

اهداکنندگان خون متولد پیش از سال ۱۳۶۸علیه هپاتیت B واکسینه می شوند

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان ضمن اعلام این مطلب گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان متولد پیش از سال ۱۳۶۸ با هدف ریشه کنی هپاتیت B در کشور برای دومین بار واکسینه می‌شوند.

سید محمدرضا شاه احمد قاسمی افزود: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت‌ها و مردم می‌بایست برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت‌های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی (zero risk) هپاتیت در سال ۲۰۳۰ میلادی محقق شود.

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان افزود: طی این طرح افراد متولد پیش از ۱۳۶۸ که سابقه اهدای خون داشته اند و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون معرفی نامه دریافت نمایند و به مراکز واکسیناسیون مربوط، مراجعه کنند.

گفتنی است این طرح برای بار اول بین سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ اجرا شد و طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار، تعداد ۲۰۱ هزار و ۴۷۴ مرد و ۴۷ هزار و ۷۸۵ زن در این طرح واکسینه شدند.

این واکسن در سه نوبت طبق برنامه زمانی اعلام شده باید به شخص تزریق شود و بعد از دریافت دوز سوم واکسن، مصونیت در مقابل این بیماری صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟