کاظمی‌پور؛ بازیکن جدید «دستش ده» ورزش بانوان

چهار ضلعی مدیریت ورزش بانوان ایران که سال‌هاست در اختیار گروهی نام آشنا قرار دارد، به تازگی یک گزینه جدید را در جمع خود می‌بیند.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۵۳
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲ 28 October 2024
|
732 بازدید

کاظمی‌پور؛ بازیکن جدید «دستش ده» ورزش بانوان

مریم کاظمی‌پور با وجود انتخاب فریبا محمدیان به عنوان معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان و داشتن مسئولیت در کمیته ملی المپیک، همچنان در وزارت ورزش به عنوان مشاور وزیر به فعالیتش ادامه خواهد داد.

به گزارش سرویس ورزشی تابناک، نام مریم کاظمی‌پور از دوره وزارت حمید سجادی در وزارت ورزش و جوانان در ورزش ایران مطرح شد. او که دانش‌آموخته رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی در گرایش حرکات اصلاحی است با حکم حمید سجادی شد، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش. انتخاب کاظمی‌پور از همان ابتدای دوره وزارت سجادی تبدیل شد به یکی از دلایل انتقاد از او. سجادی که خود شخصی ورزشی است ظاهراً برای انتخاب کاظمی‌پور سبقه ورزشی را لحاظ نکرده بود که اگر کرده بود، نایب رئیسی بانوان فدراسیون تیراندازی با کمان، مدیریت ورزش بانوان ستاد کل نیرو‌های مسلح، مدیریت بانوان سازمان بسیج ورزشکاران، سابقه همکاری آموزشی و فنی با فدراسیون‌های ورزش‌های دانشگاهی، تیراندازی و تکواندو رزومه پرباری برای نفر اول ورزش بانوان کشور نبوده و نیست.

در دوره‌ای که کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش بود اقدام خاصی انجام نداد و یکی از مخالفان جدی حضور مربیان مرد در تیم‌های ملی زنان بود و در مصاحبه‌هاش هم بار‌ها این موضوع را گفته بود. او که با حضور در این عرصه برای خود اسم و رسمی در ورزش پیدا کرد، از فرصت حضور در سطح اول ورزش کشور استفاده کرد و شد نایب رئیس بانوان کمیته ملی پارالمپیک ایران. بله، او مسئولیتی را برعهده گرفت که پیش از این افرادی، چون فاطمه رخشانی، سیما لیموچی و ... عهده‌دار آن بودند. با سوابقی که به اختصار در بالا آمد.‌ای کاش کاظمی‌پور می‌توانست در قالب گزارشی آنچه در وزارت ورزش طی سه سال گذشته انجام داده است را بگوید تا منتقدانش سکوت کنند و حامیانش انگشت بگذارند روی آنچه کرده است، اما بعید است رزومه‌اش خیلی پربار باشد. او که عمر مدیریتش در سطح نخست ورزش کشور به بیش از چهار سال نمی‌رسد، شب گذشته پس از معرفی فریبا محمدیان به‌عنوان معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، حکم مشاور وزیر در امور ورزش بانوان را دریافت کرد تا ورزش همچنان از دیدگاه‌های او بهره‌مند باشد!

جالب اینجاست مشاور وزیر ورزش که نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم هست، در مجمع پیش روی کمیته ملی المپیک در آذر ماه به‌عنوان خبره ورزش حضور خواهد داشت. آیا بدنه ورزش بانوان ایران اینقدر ضعیف است که خانم کاظمی‌پور ناچار به قبول این همه مسئولیت است؟! حتی شنیده می‌شود معاون پیشین وزیر ورزش قرار است در فدراسیون والیبال حضور یافته و نایب رئیسی بانوان این فدراسیون را برعهده بگیرد. قحط الرجال که سال‌هاست دامن‌گیر گستره مردان ورزش ایران شده است، ظاهراً به ورزش بانوان نیز کشیده شده است و کاظمی‌پور هم دارد بین خانم‌های مدیر ورزش ایران جای پا سفت می‌کند.

حالا مربع طاهره طاهریان، رباب شهریان، مهین فرهادی‌زاد و فریبا محمدیان دارد کم کم تبدیل می‌شود به پنج ضلعی که یک رأس آن کاظمی‌پور است. انگار که در این ورزش دیگر بانویی نیست و این خانم‌ها با توجه به گرایش سیاسی دولت حاکم جای‌شان در ورزش عوض می‌شود. سن و سال هم در این بین مطرح نیست، فقط همین‌ها اداره ورزش بانوان را می‌دانند و بس که اگر غیر از این بود طاهریان با ۷۵ سال به‌عنوان خبره کمیته ملی المپیک معرفی نمی‌شد تا از خانه‌نشینی خلاص شود!

هر چه هست فعلاً بازی «دستش ده» ورزش بانوان ایران یک بازیکن جدید پیدا کرده است با کمترین سبقه قابل ذکر در ورزش. باید دید کی، کجا و به دست چه کسی این بازی تمام می‌شود، فعلاً که بازی گرم است و نتیجه در آن ملاک نیست!

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟