بازدید 2766

شناسايي منشاء استاکس نت

اين ويروس رايانه اي از طريق حافظه پرتابل و فلش مموري وارد سيستم هاي صنعتي شده و منشاء آن از طريق شبکه نبوده است.
کد خبر: ۱۲۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۴ 01 November 2010
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از کنترل کرم جاسوسي رايانه اي که منشا آلودگي سيستم هاي صنعتي در چند ماه اخير بوده خبر داد و گفت: شناسايي سيستم هاي آلوده به صورت کامل انجام شده و هم اکنون اين سيستم ها در مرحله پاکسازي قرار دارند.

رضا تقي پور در گفت و گو با مهر در مورد آخرين وضعيت نفوذ کرم رايانه اي «استاکس نت» به سيستم هاي صنعتي و خانگي کشور گفت: خوشبختانه اکثر دستگاه هاي اجرايي براي تحت کنترل درآوردن اين بدافزار آموزش ديده اند و با دستورالعمل هايي که به اين دستگاه ها ارائه شده نفوذ اين ويروس رايانه اي تحت کنترل درآمده است.

وي با بيان اينکه با همکاري مراکز مربوطه و تيم هاي عملياتي شناسايي سيستم هاي آلوده به اين ويروس به صورت کامل انجام شده است ، گفت: رايانه هاي آلوده به کرم جاسوسي در مرحله پاکسازي قرار دارند.
 
تقي پور اضافه کرد: اکثر سازمان هاي اجرايي موفق شده اند با نرم افزارهايي که در اختيار دارند پاکسازي سيستم هاي آلوده را به طور کامل انجام دهند و هم اکنون خطري از اين بابت رايانه هاي ايراني را تهديد نمي کند.
 
 
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره عامل و نحوه ورود اين کرم جاسوسي به سيستم هاي صنعتي ايران به مهر گفت: اين ويروس رايانه اي از طريق حافظه پرتابل و فلش مموري وارد سيستم هاي صنعتي شده و منشاء آن از طريق شبکه نبوده است.
 
وي با تاکيد بر اينکه عاملان انتقال اين ويروس تا حدود زيادي بررسي و شناسايي شده اند ، خاطرنشان کرد: اين مشکل متاسفانه به ترددهايي که از خارج کشور به داخل انجام شده مربوط مي شود به نحوي که بي احتياطي و عدم اسکن قبل از استفاده از اين حافظه هاي جانبي منجر به انتقال و اشاعه اين ويروس در شبکه هاي رايانه اي شده است.
 
رايانه‌هاي ايران از اوايل مرداد ماه مورد هجوم کرم خطرناک رايانه اي به نام استاکس نت که اطلاعات سيستم هاي کنترل صنعتي را به سرقت مي برد قرار گرفتند که گفته مي شود تاخت و تاز اين ويروس بيشتر به سمت سيستم هاي اطلاعاتي نيروگاه هاي اتمي کشور بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج