نويسنده وبلاگ «راز سر به مهر» در تازهترين نوشتار خود آورده است: ديشب يک رپرتاژ آگهي از تلويزيون درباره محصول جديد ايران خودرو (سمند سورن) پخش شد.
در اين رپرتاژ طولاني که علي الظاهر هزينه بسيار زيادي صرف تهيه و پخش آن شده، با استفاده از فضاي خود کارخانه و طبيعت مناطق شمالي کشور، ايران خودرو تبليغ ميشد. اين همه در حالي است که مشتريان محصولات کارخانههاي خودروسازي کشور چه به لحاظ رعايت نشدن استاندارد در ساخت خودروهاي پرمشتري و چه به لحاظ خدمات پس از فروش و قيمت تمام شده محصول، از عملکرد اين صنعت ناراضياند ولي به دليل وضع قوانين جانبدارانه دولت از اين صنايع و ايجاد مانع سر راه واردات خودروهاي استاندارد خارجي با قيمت متعارف، عملا حق انتخاب از مردم گرفته شده است.
نکته جالب اما در بخشهايي از اين رپرتاژ، نشان دادن کارگران و کارشناسان ايران خودرو حين اداي نماز جماعت در کارخانه و شرکت در راهپيماييها بود! معلوم نيست در حالي که خروجي کارخانه موجبات نارضايتي مردم را فراهم کرده، نمارخوان و انقلابي نشان دادن پرسنل ايران خودرو به چه درد مردم ميخورد؟! آيا مرسدس بنز و تويوتا هم با فرستادن کارگرانشان به تظاهرات فرمايشي و کليسا و معبد، مرسدس بنز و تويوتا شدهاند؟ ستاد اقامه نماز اگر بخواهد ثواب به تاراج نرفتن ايمان مردم توسط «ايران خودرو»ها را در کارنامه داشته باشد، بايد جلوي پخش اين نوع آگهيها را که مقدسات را به اقتصاد معيوب کشور ميچسبانند، بگيرد!