بازدید 5627

آخرين وضعيت زندانيان ايراني در قطر

کد خبر: ۱۳۹۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷ 01 January 2011
سفارت ايران در قطر با انتشار بيانيه‌اي آخرين اقدامات و تلاش‌هاي صورت گرفته براي اتباع ايراني زنداني در اين كشور را به اتهام ارتكاب جرايم مختلف از جمله قاچاق مواد مخدر تشريح كرد.

به گزارش ايرنا، در اين بيانيه با اشاره به انتشار برخي اخبار غيرواقعي از وضعيت تني چند از زندانيان ايراني تاكيد شده است: دفاع از حقوق شهروندان و اتباع ايراني همواره از اولويت‌هاي دستگاه سياست خارجي و نمايندگي‌هاي كشورمان در خارج از كشور است.

اين بيانيه افزوده است: سفارت جمهوري اسلامي ايران در كشور قطر نيز در همين راستا با بهره مندي از روابط حسنه و خوب فيمابين تهران و دوحه و با استناد به موافقتنامه‌هاي موجود ميان دو كشور، موضوع وضعيت زندانيان ايراني را با حساسيت و دقت دنبال مي‌كند.

سفارت ايران در قطر در بيانيه خود با تاكيد بر پيگيري جدي اين موضوع يادآورشده است: تمامي زندانيان ايراني در قطر در سلامت كامل به سر مي‌برند و بخش كنسولي سفارت با پيگيري و دستور ويژه سفير ايران ضمن رسيدگي به وضعيت اين زندانيان و تسهيل و تسريع در رسيدگي به اتهامات آنان، درصدد فراهم آوردن شرايط و ساز وكارهاي قانوني لازم براي بازگرداندن آنها به ايران به منظور طي كردن ادامه دوره محكوميتشان است.

بيانيه سفارت ايران با اشاره به تلاش‌هاي مجدانه اخير صورت گرفته از سوي سفير ايران در دوحه تاكيد كرده است: ملموس ترين نتيجه تلاش‌ها و تحركات صورت گرفته اين بوده كه در فاصله كمتر از دو ماه 13 نفر از ماهيگيران ايراني كه به اتهام ورود غيرقانوني به حريم آبي كشور قطر، در زندان به سر مي‌بردند، همزمان با روز ملي اين كشور مورد عفو امير قطر قرار گرفتند و آزاد شدند.

سفارت ايران با اشاره به تداوم پيگيري‌ها و تلاش‌هاي بخش كنسولي افزوده است: كنسول سفارت در خلال برنامه منظم خود براي رسيدگي به امور زندانيان در چندين مورد بازديد از زندان مركزي شهر دوحه و ديدار و اطلاع از وضعيت زندانيان ايراني، در جريان وضعيت آنان و خدمات ارايه شده قرار گرفته است.

براساس اين بيانيه همچنين در جريان ديدار رئيس زندان مركزي شهر دوحه با كنسول سفارت ايران، طرف قطري گزارشي از وضعيت زندانيان شامل تني چند از اتباع ايراني، قطري و پاكستاني و هندي و مسائل و مشكلات آنان ارايه كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
امیدوارم زندانیان در قطر شگنجه نشوند و در آنجا اصلاح شوند
قاچاقچیان مواد مخدر رو که نباید برای آزادیشون تلاش کرد / غیر از اینه ؟!؟
از زندانیان ایرانی در ایران چه خبر.
یعنی واقعا یک کشور که همش بیابونه و 1 ملیون جمعیت نداره باید اینجوری واسه.....
اینا فقط زیون زور میفهمن
شکنجه باید در همه جا ممنوع باشد
برای مواد مخدر زندان طولانی مدت زیاد است
خدا فقط از دل زندانی خبر داره
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات