نایب رئیس فراکسیون محیط زیست:

توسعه‌مترو،وضعیت‌زیست‌محیطی‌تهران‌رابهبودمی‌بخشد

کد خبر: ۱۴۱۹۲۹
|
۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۹ 12 January 2011
|
2406 بازدید

عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است؛اگرحمل و نقل عمومی تهران که با استفاده از سوخت های فسیلی و بنزین و گازویل است از طریق مترو صورت گیرد وضعیت زیست‌محیطی تهران بهبود می‌یابد.

به گزارش خانه ملت"محسن نریمان"  در خصوص سرانجام بودجه 2 میلیارد دلاری مترو گفت:این بودجه برای توسعه مترو باید پرداخت شود و اگر از حساب ذخیره ارزی پرداخت نشود می توان آن را از صندوق توسعه ملی پرداخت کرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت بودجه مترو از حساب صندوق توسعه ملی با هدفی که این صندوق برای آن طراحی شده مغایرت ندارد گفت:صندوق توسعه ملی برا ی حمایت از بخش خصوصی طراحی شده است و شهرداری نیز یک نهاد غیر دولتی محسوب می شود و مترو نیز وابسته به شهرداری است بنابراین پرداخت بودجه مترو از حساب صندوق ارزی مشکلی ندارد.

وی با بیان اینکه پرداخت بودجه مترو باید در اولویت کارهای دولت و مجلس قرار گیرد گفت:مسئله زیست محیطی تهران و آلودگی هوای تهران مهمترین موضوعی است که مورد بحث است.

نایب رئیس فراکسیون محیط زیست اظهار داشت:برای حل آلودگی هوای تهران باید حمل و نقل خودروها را که با استفاده از سوخت های فسیلی و بنزین و گازویل است کاهش دهیم ،اگر این حمل و نقل تبدیل به مترو شود که با برق کار می کند از نظر زیست محیطی کمترین آلودگی را برای ما خواهد داشت.

وی تصریح کرد توسعه مترو تاثیر مستقیم بر بهبودی هوای تهران دارد و این از اولویت های  است که دولت باید به آن توجه کند ،اگر دولت در این بخش سرمایه گذاری کند از آن طرف هم سود آن را می برد و دیگر لازم نیست برای رفع آلودگی هوا با هلیکوپتر باران مصنوعی ایجاد کند. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟