تراژدی قتل‌های آنلاین!

در ماه مي‌2010 هم یك مرد در استرالیا با دادن پیشنهاد كاری به یك دختر نوجوان از طريق فيس‌بوك او را فریب داده و به قتل رساند.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۳
|
۲۹ دی ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۷ 19 January 2011
|
4791 بازدید
ل‌هاي آنلاين
تهران امروز: در لتوني يك پسر 14 ساله پس از آشنايي با يك دختر نوجوان 13 ساله از طريق فيس بوك، او را به قتل رساند.

با گسترش شبكه‌هاي اجتماعي و جذب ميليون‌ها نفر در چنين سايت‌هايي، جنايت‌هاي مجازي هم بيشتر از هميشه شده است. سايت‌هاي اجتماعي به فضايي تبديل شده‌اند كه شكارچیان و فرصت طلبان نهایت استفاده را برای به دام انداختن قربانیان خود می كنند.يكي از اين سايت‌ها فيس بوك است.هر ازچندگاهي خبرهايي مبني بر قتل افراد و سوءاستفاده‌هايي كه از طريق اين سايت صورت مي‌پذيرد منتشر مي‌شود اما كاربران در بسياري از موارد به سادگي از كنار چنين مسائلي مي‌گذرند.

در اينجا به قتل‌هايي كه از طريق فيس بوك صورت گرفته نگاهي مي‌افكنيم: روز دوشنبه جنازه يك دختر 13 ساله اهل لتوني در يك ايستگاه اتوبوس پيدا شد.در رابطه با اين قتل يك پسر نوجوان 14 ساله بازداشت شده و به قتل اين دختر اعتراف كرده است.اين پسر در اعتراف‌هاي خود گفته از طريق فيس بوك با اين دختر آشنا شده. آنها براي اولين بار در خارج از فضاي مجازي يكديگر را ملاقات كردند كه اين جنايت روي داده است. در صورتي كه اين پسر 14 ساله در دادگاه متهم شناخته شود مجازاتي تا 10 سال زندان در انتظارش خواهد بود.

در لتوني بازار فيس بوك بسيار داغ است و از 3.4 ميليون جمعيت اين كشور 710 هزار نفر عضو اين شبكه هستند. در شرايطي كه اين شبكه اجتماعي از سال 2004 تا كنون بيش از 600 ميليون كاربر جذب كرده است فعاليت‌هاي مجرمانه در اين شبكه هم به شدت در حال افزايش است.

در ژانويه 2009، ادوارد ريچاردسون 41 ساله در يك حمله وحشيانه، همسرسابقش، سارا ريچاردسون 26 ساله را از پا در آورد. اين خانم در فيس بوك وضعيت تاهلش را از مزدوج به مجرد تغيير داده و اين مسئله باعث عصبانيت شوهر سابقش شده بود.ادوارد در خانه پدر و مادر سارا با ضربات متعدد چاقو او را به قتل رساند.در مارچ سال گذشته پيتر چپمن 33 ساله به خاطر سوء استفاده جنسي و قتل اشلي هال 17 ساله به حداقل 35 سال زندان محكوم شد.اين دو از طريق فيس بوك با هم آشنا شده بودند. اين در حالي بود كه آقاي چپمن چند سابقه تجاوز در پرونده‌اش داشته است.

در آگوست 2010 سه جوان كلمبيايي در عرض پنج روز پس از آنكه نام‌شان در يك ليست سياه در فيس‌بوك به چاپ رسيد به قتل رسيدند.

در ماه مي‌2010 هم یك مرد در استرالیا با دادن پیشنهاد كاری به یك دختر نوجوان از طريق فيس‌بوك او را فریب داده و به قتل رساند.

در مورد ديگر الكساندرا توبياس 22 ساله كه تازه مادر شده در ژانويه 2010به اتهام قتل كودكش گناهكار شناخته شد. دادگاه فدرال آمريكا حكم زندان ابد را براي وي صادر كرده كه مقرر است در ماه دسامبر امسال تاييد شود. الكساندرا توبياس اعتراف كرده كه به هنگام بازي« فارم ويل» از طريق سايت فيس‌بوك بوده، كه كودكش نيز همزمان گريه مي‌كرده است. در همين حال مادر آمريكايي از گريه كردن كودكش ناراحت شده و وي را به شدت تكان مي‌دهد. توبياس تاكيد مي‌كند: پس از اينكه يك بار به‌شدت فرزندم را تكان دادم يك نخ سيگار كشيدم و دوباره او را تكان دادم كه فكر مي‌كنم سر پسرم در آن لحظات به جايي برخورد كرد. چندي پيش هم یك كودك در كره جنوبی، بر اثر مشغول شدن مادرش در فیس بوك، بر اثر گرسنگی طولانی مدت جان خودش را ازدست داده بود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟