15 سال زندان مجازات ششلول‌بند داروخانه

ین مجرم قدیمی در سال 81 به اتهام سرقت خودرو به زندان محکوم شده بود و کلکسیونی از جرائم مختلفی را در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده بود. شواهد حکایت از این داشت که این مجرم حرفه‌ای در سال 81 با جوانی به نام «مهدی» هم سلولی بوده است و پس از آزادی با هم رابطه مرموزی داشته‌اند.
کد خبر: ۱۴۵۱۴۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۵ 30 January 2011
|
3489 بازدید
قدس: مرد هفت‌تیر‌کش که با حمله به یک داروخانه توطئه سرقت میلیونی را به مرحله اجرا گذاشته بود، باید 15 سال پشت میله‌های سلول بماند.

همدست این مرد خطر‌ناک فراری است و هیچ ردی از وی در دست پلیس نیست.

این 2 دزد مسلح که هم‌سلولی قدیمی بودند، با تیراندازی در داخل داروخانه، یکی از کارکنان را هدف قرار دادند.

7 اردیبهشت‌ماه سال‌جاری مردی وارد یک داروخانه در حوالی بلوار ابوذر شد و درخواست داروی اعصاب کرد.

این مرد مرموز پس از ترک داروخانه، مجددا همراه دوستش بازگشت و این ‌بار با تهدید قمه و اسلحه از 3 کارمند داروخانه خواست تا تسلیم خواسته آنها شوند. مرد خطر‌ناک اسلحه را به سمت کارمندان نشانه گرفت و خواست تا هر چه پول دارند در اختیار وی قرار دهند.

دزدان وقتی با مقاومت کارمندان روبه‌رو شدند 2 گلوله شلیک کردند که مردی به نام «محمد‌رضا» (کارمند داروخانه) از ناحیه 2 ران هدف گلوله قرار گرفت. کارمندان وحشت‌زده تسلیم خواسته دزدان شدند و به این ترتیب دزدان یک میلیون تومان پول نقد، 3 میلیون تراول چک، 3 عدد كارت عابر‌بانک که مبلغ 620 هزار تومان در آنها پول بود و مدارک شناسایی‌ کارمندان را به سرقت برده و پا به فرار گذاشتند.

ساعتی بعد با تماس مالباخته‌ها، ماموران کلانتری 132 ابوذر در جریان سرقت مسلحانه از داروخانه قرار گرفتند که در آن مردی از ناحیه هردوپا با اصابت گلوله زخمی شده بود.

وقتی با دستور بازپرس شعبه یازدهم دادسرای جنایی تیمی از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی وارد عمل شدند، تحقیقات میدانی نشان داد که 2 مرد جوان با در دست داشتن کلاشینکف و قمه با ورود به داروخانه برای ترساندن کارکنان اقدام به تیر‌اندازی کرده و بعد پای یکی از کارکنان را هدف قرار داده‌اند. بررسی‌‌ها نشان می‌داد این دزدان با خودروی پراید نقره‌ای در محل حاضر شده‌اند. همچنین این داروخانه بزرگ، برخلاف توصیه‌های صنفی نه‌تنها دوربین مدار‌بسته ندارد بلکه هیچ‌گونه تجهیزات اعلام خطر نیز در آن به‌کار نرفته و دزدان با شناسایی دقیق و بی‌خطر بودن داروخانه دست به سرقت مسلحانه زده‌اند.

با توجه به شیوه سرقت، کارآگاهان بر این باور شدند که دزدان حرفه‌ای هستند و با راهنمایی شاهدان دست به چهره‌نگاری فرضی مظنون اصلی زده و در بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار ردی از جوانی 36 ساله به نام «شهرام» به دست آوردند.

این مجرم قدیمی در سال 81 به اتهام سرقت خودرو به زندان محکوم شده بود و کلکسیونی از جرائم مختلفی را در کارنامه سیاه خود به ثبت رسانده بود. شواهد حکایت از این داشت که این مجرم حرفه‌ای در سال 81 با جوانی به نام «مهدی» هم سلولی بوده است و پس از آزادی با هم رابطه مرموزی داشته‌اند. روز سوم خرداد‌ماه سال‌جاری، کارآگاهان که مطمئن شده بودند مهدی و شهرام با خودروی پراید نقره‌ای‌رنگ همان دزدان مسلح هستند، عملیات دستگیری با استفاده از اصل غافلگیری را در دستور کار خود قرار دادند و با آگاهی از اینکه آنان مسلح و خطر‌ناک هستند به کمین نشستند. وقتی پلیس مخفیگاه شهرام در ملارد را تحت محاصره خود درآورد و به او دستور ایست داد وی با بی‌اعتنایی برای فرار از حلقه پلیس با خودروی پرایدش قصد زیر‌گرفتن ماموران را داشت که با شلیک گلوله پلیس تسلیم شد. در مخفیگاه این دزد خطر‌ناک، یک اسلحه کلاشینکف در داخل تشک به همراه 5 فشنگ جنگی به‌دست آمد.

نقشه سرقت روی پاکت سیگار

شهرام مجرم قدیمی در بازجویی‌ها گفت: در سال 81 در زندان با مهدی آشنا شدم. هم‌سلولی بودیم. همان موقع نقشه سرقت مسلحانه از داروخانه را روی پاکت سیگار کشیدیم و قرار شد وقتی آزاد شدیم این طرح را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: پس از سرقت، پول‌ها را تقسیم کردیم و من هیچ خبری از مهدی ندارم. جست‌وجوی پلیس بی‌نتیجه ماند و هیچ‌ردی از این مجرم به‌دست نیامد. پرونده شهرام برای رسیدگی پیش‌روی گیوکی قاضی شعبه 1156 دادگاه بعثت قرار گرفت.

از سوی دیگر قسمت دیگر پرونده که رسیدگی به اتهام تیر‌اندازی و حمل اسلحه این متهم است به دادگاه انقلاب فرستاده شد. این دزد خطر‌ناک که معتاد به شیشه است پس از محاکمه از سوی قاضی به 15 سال زندان، 74 ضربه شلاق و رد مال محکوم شد
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟