لبخند به زندگي در آي.سي.يو

در حالي كه پس از چند روز و به‌رغم تلاش‌هاي پزشكان، تيم معالج از نجات «عليرضا» نااميد شده بودند، وي پس از 20 روز جدال با مرگ، به زندگي بازگشت و در مقابل نگاه‌هاي نگران و بهت‌زده تيم پزشكي و خانواده‌اش چشم گشود.
کد خبر: ۱۴۸۳۱۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲ 15 February 2011
|
14299 بازدید
ایران: پسر نوجوان كه در ايستگاه اتوبوس شهري دچار برق‌گرفتگي شده و در كما قرار داشت، سرانجام پس از 20 روز جدال با مرگ و با تلاش تيم پزشكي، به زندگي بازگشت.

عليرضا- 16 ساله- عصر يكشنبه 26 دي امسال از آموزشگاهي در حوالي محله قلهك خارج و راهي خانه شد اما ناگهان هنگام عبور از ايستگاه اتوبوس مقابل بيمارستان ايرانمهر- در خيابان شريعتي- بر اثر برق‌گرفتگي شديد دچار تشنج شد و نيمه جان روي زمين افتاد.



دقايقي بعد همزمان با انتقال پيكر «عليرضا» به بيمارستان، تيم پزشكي در معاينات دريافتند پسر نوجوان براثر شدت برق‌گرفتگي دچار ايست قلبي شده است. بدين ترتيب با تلاش‌هاي فراوان، سرانجام او را احيا كردند. بلافاصله نيز مصدوم در حالت كما به بخش مراقبت‌هاي ويژه- آي.سي.يو- منتقل شد.

در حالي كه پس از چند روز و به‌رغم تلاش‌هاي پزشكان، تيم معالج از نجات «عليرضا» نااميد شده بودند، وي پس از 20 روز جدال با مرگ، به زندگي بازگشت و در مقابل نگاه‌هاي نگران و بهت‌زده تيم پزشكي و خانواده‌اش چشم گشود.

وي هم اكنون نيز با انتقال به بخش مردان همچنان تحت درمان است.

يوسف اسلامي، پدر عليرضا كه از به هوش آمدن فرزندش اشك شوق مي‌ريخت، به خبرنگار ما گفت: با وجود اين كه با لطف خداوند و تلاش تيم پزشكي، پسرم زنده مانده، اما متأسفانه به خوبي قادر به تكلم نيست و دست و پاهايش را به سختي حركت مي‌دهد و در حال حاضر نيز از طريق لوله تغذيه مي‌شود. با اين حال پزشكان وضع عمومي پسرم را خوب اعلام كرده‌اند و اميدواريم كه او بزودي مرخص بشود.

وي همچنين درباره روند رسيدگي به پرونده قضايي حادثه نيز گفت: شكايت ما از شهرداري و پيمانكار همچنان پا برجاست. البته تاكنون مسئولان شهرداري در اين باره هيچ اقدامي نكرده‌اند اما قاضي پرونده با جديت تمام در حال رسيدگي به موضوع است. براساس اين گزارش، عصر ديروز همكلاسي‌هاي عليرضا با حضور در بيمارستان و با چشمان اشكبار، از او عيادت و براي سلامتي‌اش دعا كردند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟