پایان سرقت‌های سریالی باند «یلدا»

این زن را از بولوار اندیشه در منطقه قاسم آباد مشهد سوار کردم و با او به منزلم رفتیم، داخل منزل، او به من آبمیوه تعارف کرد که دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی همسرم به منزل بازمی گردد مرا بیهوش می‌بیند برای همین با اورژانس تماس گرفته و من در بیمارستان بستری می‌شوم
کد خبر: ۱۴۸۷۶۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۲۷ 17 February 2011
|
3610 بازدید
خراسان: زن جوانی که با اغفال رانندگان و با تعارف آبمیوه‌های مسموم، خودرو و اموال آنان را به سرقت می‌برد و پس از فرار از چنگ قانون به اتهام سرقت‌های سریالی، با تشکیل باند دیگری به نام «یلدا» اقدامات مجرمانه خود را از سر گرفته بود با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شد.

در پی اعلام شکایت‌های متعدد رانندگان به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه زن جوانی با تعارف آبمیوه مسموم، آن‌ها را بیهوش کرده و خودرو و اموال داخل آن را به سرقت برده است به دستور سرهنگ کارآگاه رزمخواه (رئیس اداره مبارزه با سرقت) تلاش کارآگاهان برای شناسایی این زن آغاز شد.

با توجه به اهمیت موضوع این پرونده به شعبه مبارزه با سرقت‌های به عنف سپرده شد و تیمی از کارآگاهان به سرپرستی کارآگاه اقبال به تحقیق در این باره پرداختند.

بررسی‌های اولیه آنان با توجه به اظهارات شاکیان و مشخصاتی که از این زن ارائه دادند مشخص کرد که زن یاد شده معروف به «یلدا» می‌باشد که پیش از این نیز به دلیل سرقت‌های سریالی با همین شیوه دستگیر و با سپردن وثیقه و معرفی ضامن به دادگاه متواری شده و پس از آن نیز به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه داده است.

کارآگاهان پس از حدود ۲هفته کار اطلاعاتی وغیرمحسوس بر روی این پرونده و با استفاده از شگردهای پلیسی موفق شدند مخفی‌گاه این زن را در بولوار شهید فلاحی مشهد شناسایی و سپیده دم روز گذشته با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه او را به همراه یکی از همدستانش دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته ضمن تایید این خبر گفت: این زن ۲۷ساله در شگرد دیگری و با اغفال برخی از افراد جوان سوار خودروهای آنان می‌شد و با در انتظارگذاشتن آ ن‌ها در خیابان مبالغی را به این بهانه که پول‌ها را باید به خانواده‌اش بدهد دریافت و سپس از سوی دیگر کوچه‌ها و خیابان‌ها متواری می‌شد.

سرهنگ حسین بیدمشکی افزود: علاوه بر پرونده قبلی این زن که سرکرده باند سرقت است، تاکنون نیز ۸نفر از رانندگان که طعمه وی شده بودند با مراجعه به پلیس آگاهی او را شناسایی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: این زن و همدستش پس از سرقت لوازم داخلی خودرو، آن‌ها را در خیابان‌‌ رها می‌کردند که تعدادی از این خودرو‌ها نیز کشف شده است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کارآگاهان برای شناسایی مالخران و دیگر افراد مرتبط با این باند ادامه دارد از افرادی که طعمه وی شده‌اند خواست هرچه سریع‌تر برای شناسایی این زن به پلیس آگاهی مراجعه کنند و مطمئن باشند که هویت آ ن‌ها نزد پلیس محفوظ خواهد ماند.

این گزارش حاکی است: این زن که از حدود ۴ماه قبل سرقت‌های خود را دوباره آغاز کرده است در اعتراف‌های خود گفت: به عنوان مسافر در کنار خیابان می‌ایستادم و با شناسایی رانندگان جوانی که می‌توانستم آن‌ها را اغفال کنم سوار خودروی آن‌ها می‌شدم سپس از آن‌ها می‌خواستم در کنار یک فروشگاه توقف کنند تا آبمیوه خریداری کنم.

وی افزود: من ۲عدد آبمیوه می‌خریدم و داخل یکی از آن‌ها مواد بیهوش کننده می‌ریختم و با تعارف به راننده او را بیهوش کرده و خودرو و اموالش را می‌ربودم. ی

کی از شاکیان این پرونده به کارآگاهان گفت: این زن را از بولوار اندیشه در منطقه قاسم آباد مشهد سوار کردم و با او به منزلم رفتیم، داخل منزل، او به من آبمیوه تعارف کرد که دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی همسرم به منزل بازمی گردد مرا بیهوش می‌بیند برای همین با اورژانس تماس گرفته و من در بیمارستان بستری می‌شوم اما متهم اقلام زیادی شامل رایانه، تلویزیون، طلا، البسه، قهوه جوش و غیره را داخل صندوق عقب خودروی من ریخته و متواری شده بود.

یکی دیگر از شاکیان وی نیز گفت: من او را از بولوار ملاصدرا به مقصد بولوار دانش آموز سوار کردم اما پس از خوردن آبمیوه هوشیاری خودم را از دست دادم وقتی در این حالت بودم خودرو را متوقف کردم و دیگر چیزی متوجه نشدم.

وی اضافه کرد: یکی از مغازه داران اطراف با اورژانس تماس گرفته و مرا به مرکز درمانی بردند درحالی که این زن همه اموال داخل خودرو و حتی مدارک شناسایی‌ام را سرقت کرده بود.

بنا بر این گزارش، یکی از همدستان این زن نیز که از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شده است و برخی از اموال مسروقه را فروخته به کارآگاهان گفت: قرار بود در آینده من و یلدا با یکدیگر ازدواج کنیم.

تحقیقات پلیس آگاهی بر روی پرونده «باند یلدا» و شناسایی دیگر مالباختگان همچنان ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟