امكان تعمير و تعويض قطعات يدكي مترو وجود ندارد

ازسويي قيمت بنزين بالا مي‌رود و به مردم پيام داده مي‌شود كه از سيستم حمل و نقلي عمومي استفاده كنند اما از سوي ديگر به حمل و نقل عمومي كمكي نمي‌شود/پيش‌بيني مي‌شود كه به زودي به مرز يك ميليون و 900 هزار مسافر درروز برسيم.
کد خبر: ۱۴۸۹۷۲
|
۲۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۷ 18 February 2011
|
2992 بازدید
مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به عدم پرداخت يارانه بليط توسط دولت گفت: متاسفانه امكان تعمير و تعويض قطعات يدكي مترو طي روز وجود ندارد.

جعفر ربيعي در گفت‌وگو با ايلنا، با اشاره به خدمت رساني مترو در ماه‌هاي پاياني سال تاكيد كرد: همه ساله هفته اول و دوم اسفند ماه شلوغ‌ترين روزهاي سال در مترو تهران بوده و براساس ترافيك تهران پيش‌بيني مي‌شود كه به مرز دو ميليون سفر در روز برسيم.

وي افزود: با اين احتساب به زودي با افزايش 500 هزار مسافر (25 درصد) مواجه خواهيم بود و قرار است با همان توان سابق به مسافران مترو خدمت رساني كنيم و در عين حال يارانه بليط مترو هم پرداخت نشده است.

مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو با اشاره به افزايش 10 درصدي مسافران پس از هدفمندي يارانه‌ها گفت: ميزان مسافران نسبت به قبل از هدفمندي يارانه‌ها از حدود يك ميليون و 600 هزار نفر در روز به يك ميليون و 700 هزار نفر رسيده و طي هفته قبل نيز اين ميزان از مرز يك ميليون و 820 هزار نفر در روز گذشته كه اين ميزان يك ركورد در طول فعاليت شركت بهره برداري مترو است.

به گفته وي پيش‌بيني مي‌شود كه به زودي به مرز يك ميليون و 900 هزار نفر مسافر و افزايش 20 درصدي برسيم.
مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو عدم پرداخت يارانه بليط را نقض پيام دانست و گفت: از سويي قيمت بنزين بالا مي‌رود و به مردم پيام داده مي‌شود كه از سيستم حمل و نقلي عمومي استفاده كنند اما از سوي ديگر به حمل و نقل عمومي كمكي نمي‌شود.

به گفته ربيعي پيام قانون هدفمندي اين است كه دولت مطابق با ماده 8 اين قانون، مكلف است از محل درآمد ناشي از قيمت سوخت و حامل‌هاي انرژي به حمل و نقل عمومي يارانه‌ دهد اما متاسفانه با عدم توجه به قانون استقبال از حمل و نقل عمومي كم مي‌شود.

وي با اشاره به استهلاك تجهيزات و واگن‌هاي مترو خاطرنشان كرد: به علت كمبود منابع مالي، بخشي از خريد قطعات يدكي و كارهاي تعميراتي دچار مشكل شده وامكان تعمير قطاري كه به تعميرات نياز دارد وجود نداشته به همين دليل قطعات در طول روز خراب شده و سطح خدمات به مردم نيز پايين مي‌آيد كه با توجه به افزايش حجم سفر متروي تهران را با مشكلات زيادي مواجه خواهد كرد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟