دستگيري آخرين عضو باند راهزنان مسلح

با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، جستجو براي دستگيري 4 سارق مسلح آغاز شد تا اين‌كه بعد از 5 ماه، سرنخ‌هايي به دست آمد كه نشان مي‌داد سارقان به كرمان بازگشته‌اند.با مشخص شدن اين موضوع، مخفيگاه متهمان شناسايي و 3 نفر از سارقان مسلح دستگير شدند.
کد خبر: ۱۴۹۰۲۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۵ 19 February 2011
|
2769 بازدید
جام‌جم: آخرين عضو باند راهزنان مسلح كه با سد كردن راه اتوبوس بين شهري و زخمي كردن 5 نفر از مسافران با گلوله، از 3سال پيش تحت تعقيب بود، در رودبار كرمان دستگير شد.

سرهنگ منصوري، فرمانده انتظامي شهرستان عنبرآباد كرمان درباره دستگيري آخرين عضو اين باند خشن گفت: عصر روز 25 شهريور سال 87 راكبان 3 دستگاه موتورسيكلت در حالي كه نقاب به چهره و سلاح به دست داشتند، راه يك اتوبوس مسافربري را در محور زاهدان ـ بندرعباس سد كردند.

منصوري افزود: راننده كه جان مسافران را در خطر مي‌ديد، اتوبوس را در حاشيه جاده متوقف كرد. در همين موقع مردان مسلح كه 4 نفر بودند، با تهديد راننده و مسافران، از آنها خواستند پول و اموالشان را از پنجره‌هاي اتوبوس بيرون بيندازند و بعد يكي پس از ديگري از اتوبوس پياده شوند؛ در غير اين صورت كشته مي‌شوند.

فرمانده انتظامي عنبرآباد تصريح كرد: وقتي راننده و مسافران در برابر سارقان مسلح مقاومت كردند، آنها با شليك گلوله و ايجاد رعب و وحشت وارد اتوبوس شدند و پس از سرقت 5 گوشي تلفن همراه فرار كردند.

وي افزود: ماموران گشت انتظامي هنگام عبور از آن حوالي، متوجه ماجرا شده و به كمك مسافران شتافتند و 5 نفر از آنها را كه با شليك گلوله زخمي شده بودند، به بيمارستان منتقل كردند.

دستگيري 3 سارق

منصوري ادامه داد: با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه، جستجو براي دستگيري 4 سارق مسلح آغاز شد تا اين‌كه بعد از 5 ماه، سرنخ‌هايي به دست آمد كه نشان مي‌داد سارقان به كرمان بازگشته‌اند.با مشخص شدن اين موضوع، مخفيگاه متهمان شناسايي و 3 نفر از سارقان مسلح دستگير شدند. اين مقام پليس افزود: اين 3 سارق در بازجويي به سرقت مسلحانه از مسافران اتوبوس اعتراف كردند.

دستگيري آخرين متهم پس از 3 سال

منصوري گفت: 3 سارق مسلح كه سابقه‌دار بودند، با قرار قانوني روانه زندان شدند و جستجوها براي دستگيري آخرين عضو فراري باند ادامه يافت تا عاقبت پس از 3 سال، روز چهارشنبه گذشته ماموران اطلاع يافتند الياس ـ متهم فراري ـ به رودبار كرمان بازگشته و به زندگي پنهاني‌اش ادامه مي‌دهد.اين مقام پليس خاطرنشان كرد: ماموران پس از شناسايي مخفيگاه متهم با هماهنگي قضايي به خانه وي اعزام شدند و او را دستگير كردند.

12 سابقه كيفري در پرونده متهم

متهم دستگير شده در بازجويي گفت: 12 سابقه كيفري در زمينه سرقت مسلحانه، درگيري با ماموران انتظامي، خريد و فروش مواد مخدر و جعل اسناد دولتي دارم. سال 87 پس از آشنايي با 3 سارق حرفه‌اي و تشكيل باندي، فعاليت‌هاي مجرمانه‌مان را شروع كرديم.

وي افزود: ابتدا نقشه سرقت مسلحانه از اتوبوس‌ها را طراحي كرديم ولي در اولين مرحله فقط 5 دستگاه تلفن همراه دزديديم و با زخمي كردن 5 مسافر فرار كرديم پس از آن با دستگيري همدستانم من به زندگي پنهاني‌ام ادامه دادم.

بنا بر اين گزارش، آخرين عضو باند سارقان مسلح با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات از وي ادامه دارد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟